printlogo


کد خبر: 227748تاریخ: 1399/9/18 00:00
اخبار

افزایش سفرهای درون‌شهری در تهران
معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ به شهروندان یادآوری کرد محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهر تهران همچنان اعمال می‌شود. سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر پایان برخی محدودیت‌ها بر ترافیک تهران، گفت: از روز شنبه ما شاهد افزایش حجم سفرهای درون‌شهری در سطح معابر شهر تهران بودیم که در مواردی هم منجر به افزایش ترافیک شده بود؛ بخشی از این موضوع هم مربوط به بارندگی‌ها و کاهش سرعت در معابر بود. وی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد لغو نشده و همچنان پابرجاست، گفت: بعضی از شهروندان تصور می‌کنند محدودیت‌های تردد در این ساعات لغو شده در حالی که این روند ادامه دارد و باید رعایت کنند. در غیر این صورت از سوی ماموران پلیس جریمه خواهند شد. بهرام‌آبادی نسبت به مخدوش کردن پلاک در ساعات ممنوعه تردد نیز هشدار داد و گفت: رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی‌شان کنند علاوه بر اینکه مرتکب تخلف شده‌اند، مجرم نیز هستند و به دادسرا معرفی خواهند شد. 
***
ابتلای ۴۰ هزار پرستار به کرونا 
معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: این در حالی است که حدود ۴۰ هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا و قرنطینه شدند و با خروج آنها از سیستم، فشار روی مابقی پرستاران مضاعف شد. به گزارش ایسنا، دکتر مریم حضرتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار مجوز برای اخذ نیرو دریافت کرده‌ایم و ۳۰ درصد مجوزها به جذب پرستاران اختصاص داده شده، از اخذ مجوز ۳۰ هزار نیروی کادر درمان توسط معاونت توسعه خبر داد و گفت: امیدواریم نسبت قابل توجهی از این میزان به گروه‌های پرستاری اختصاص داده شود تا بخشی از کمبود نیروی پرستار را جبران کند. وی با بیان اینکه در گذشته هم با کمبود نیرو مواجه بودیم، گفت: اکنون ۲ هزار تخت ‌آی‌سی‌یو اضافه شده که این بخش ویژه نیازمند نیروهای متخصص است و برای جبران این موضوع آموزش ۵ هزار پرستار برای بخش‌های ویژه از سراسر کشور را با همکاری معاونت‌های آموزش و درمان وزارت متبوع در دستور کار قرار داده‌ایم. 
***
آمار مسافران مترو در پایتخت 40 درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از افزایش 40 درصدی آمار مسافران متروی پایتخت همزمان با کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا خبر داد. فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با فارس، درباره آمار مسافران متروی پایتخت همزمان با کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا، اظهار داشت: شنبه هفته جاری آمار مسافران مترو در پایتخت به بیش از 815 هزار نفر و روز گذشته(یکشنبه) به بیش از 800 هزار نفر رسید که البته آمار روز گذشته همزمان با پردازش داده‌ها ممکن است کمی بیشتر هم بشود. وی افزود: افزایش حدود 240 هزار نفری آمار مسافران طی روزهای گذشته در حالی است که در هفته‌های قبل همزمان با اعمال محدودیت‌های مربوط به کرونا به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، آمار مسافران به 570 هزار نفر رسیده بود. وی با اشاره به اینکه آمار مسافران متروی پایتخت همزمان با کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا حدود 40 درصد افزایش یافته است، گفت: شرکت مترو با ظرفیت مشابه قبل به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند و امکان افزایش ظرفیت نداریم، چون تعداد قطار، ‌تجهیزات و قطعات یدکی محدود است. 
***
فوق‌تخصص آی‌سی‌یوی بیمارستان مسیح دانشوری:
مدارس تا پایان پاندمی کرونا باید تعطیل بمانند
فوق‌تخصص آی‌سی‌یوی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به کاهش مراجعات کرونایی به این بیمارستان در پی اعمال محدودیت‌ها، بر ضرورت تداوم تعطیلی مدارس تا پایان پاندمی کرونا تاکید کرد. سیدمحمدرضا هاشمیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تاثیر محدودیت‌ها بر وضعیت آی‌سی‌یوی بیمارستان بیان کرد: در حالی که پیش از این می‌دیدیم هر روز از مراکز مختلف پیگیر تخت آی‌سی‌یو هستند، با اعمال محدودیت‌ها تاثیر آن کاملا مشهود بود، چرا که مراجعات به بیمارستان کم شد. وی با اشاره به گروه سنی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه، گفت: در آی‌سی‌یو از سنین پایین تا بالا وجود دارند، یعنی همه رده‌های سنی هستند ولی خوشبختانه افراد نوجوان را در آی‌سی‌یو خیلی کم داشتیم و علت آن هم این است که مدارس تعطیل بودند و همان چند روزی که مدارس باز بود، خیلی از معلمان به ویروس آلوده شدند، از این جهت مدارس باید تا آخر پاندمی کرونا همچنان تعطیل بمانند. 
***
هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا تخصیص یافت
سخنگوی بودجه از اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا خبر داد.
مژگان خانلو، سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به ویژگی‌های بخش سلامت در بودجه سال آینده، از رشد ۱۳۸ درصدی اعتبارات وزارت بهداشت و پیش‌بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید واکسن کرونا خبر داد.
وی تاکید کرد: برای جبران خدمات کادر درمان و اعمال افزایش‌های قانونی حقوق و مزایا، اعتبارات مورد نیاز برای تولید یا واردات واکسن کرونا و تجهیز مراکز درمانی و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، اعتبارات و تمهیداتی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

Page Generated in 0/0054 sec