printlogo


کد خبر: 227761تاریخ: 1399/9/18 00:00
اخبار

رئیس اسبق سازمان سیا: 
اینکه اسرائیل عامل ترور فخری‌زاده بوده نباید موجب محکوم نکردن آن شود
جان برنان، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز درباره نقش اسرائیل در ترور محسن فخری‌زاده گفت: «فکر می‌کنم که هنجارها و استانداردهایی از رفتارهای بین‌المللی برای کشورهای مستقل وجود دارد که ما به آن پایبند هستیم و [طبق این استانداردها] ترور را باید محکوم کرد».
برنان افزود: «طبق هنجارهای بین‌المللی، ترور فخری‌زاده باید محکوم شود؛ در صورتی که چین یک دانشمند هسته‌ای تایوان را ترور می‌کرد یا اینکه روسیه یک دانشمند هسته‌ای اوکراین را ترور می‌کرد، به صراحت محکوم می‌شد و [محکوم کردن] اقدام درستی هم است. صرف اینکه ممکن است اسرائیل پشت این ترور بوده باشد، موجب نمی‌شود این اقدام (ترور دانشمند ایران) به یک اقدام درست تبدیل شود».
رئیس پیشین سیا تصریح کرد: «ایران یک کشور مستقل است و در سازمان ملل کرسی دارد، بنابراین یک دولت مستقل تنها به واسطه اینکه می‌تواند یا اینکه می‌خواهد، نباید مقام‌های ارشد یک کشور دیگر را به قتل برساند، در غیر این صورت در چنین شرایطی، جو بین‌المللی آشفته خواهد شد».
***
دیدار وزرای امور خارجه ایران و سوریه در تهران
وزرای خارجه ایران و سوریه روز گذشته در تهران با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.
به گزارش ایسنا، در دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مبارزه مشترک علیه تروریسم مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت. 
ظریف در ابتدای ملاقات یاد و خاطره مرحوم ولید معلم، وزیر فقید خارجه سوریه را گرامی داشت و ضمن تبریک به فیصل مقداد، آمادگی خود برای همکاری با وزیر جدید خارجه سوریه را ابراز داشت. 
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را مورد تاکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد. 
 ظریف با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست. 
فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار مراتب تسلیت بشار اسد رئیس‌جمهور و ملت سوریه به دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده و همچنین سردار شهید سلیمانی را ابراز و برای این ۲ شهید والامقام رحمت واسعه الهی مسالت کرد. 
***
آیت‌الله ری شهری در دیدار جمعی از نمایندگان:
مسؤولان در مسیر حل مشکلات اقشار ضعیف گام بردارند
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم‌(ع) گفت: مردم شهرری همواره در سالیان متمادی دچار مشکلات متعدد معیشتی بوده‌اند ولی در سخت‌ترین شرایط در مسیر نظام و انقلاب محکم و استوار حرکت کرده‌اند. 
به گزارش «وطن امروز»، جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، با آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری دیدار کردند. 
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به مشکلات مردم شهرستان ری در سالیان گذشته اظهار کرد: از سال ۱۳۶۹ که بنده توسط رهبر معظم انقلاب توفیق خدمتگزاری در این حرم اهل‌بیت را کسب کرده‌ام، همواره مردم ری در شرایط سخت و محرومیت‌ها بوده‌‌اند؛ در حالی که در تمام مقاطع از یاری انقلاب و رهبری دست نکشیده‌اند؛ لذا توقع می‌رود نمایندگان مردم بیش از گذشته با بررسی مشکلات این منطقه و بررسی کارشناسی، معضلات این مردم شریف را حل کنند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام، خداوند وعده‌هایی برای آنان که با نیت الهی به مردم خدمت می‌کنند، بیان کرده؛ از همین رو باید همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن این آموزه دینی همیشه برای خداوند در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات اقشار ضعیف گام بردارند. 
***
شایعه‌سازی هدفمند برای آشفته کردن افکار عمومی
داستان تکراری شایعه‌سازی رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب درباره سلامتی رهبر حکیم انقلاب باز هم اتفاق افتاد. این بار هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در حساب توئیتری خود خبر از اوضاع نابسامان جسمی رهبر انقلاب داد! توهم این رسانه آنقدر بالا گرفت که موضوع انتقال قدرت را هم مطرح کرد! به گزارش فارس، داستان تکراری شایعه‌سازی رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب درباره سلامتی رهبر انقلاب باز هم اتفاق افتاد. این بار هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در حساب توئیتری خود خبر از اوضاع نابسامان جسمی معظم‌له داد! توهم این رسانه آنقدر بالا گرفت که موضوع انتقال قدرت را هم مطرح کرد! اما برای اینکه سناریوی ساختگی ضدانقلاب، طبق برنامه پیش برود و این خبرسازی، تأثیر خود را بر افکار عمومی ایران بگذارد، سایر اضلاع نیز دست ‌به ‌کار شدند و خط شایعه‌سازی درباره رهبر انقلاب را در داخل کشور پی گرفتند تا همه چیز واقعی جلوه داده شود. 
بر همین اساس، صبح دیروز تصویری جعلی از زیرنویس شبکه خبر در شبکه‌های اجتماعی دست ‌به‌ دست شد که از جلسه فوری مجلس خبرگان رهبری خبر می‌داد. در واکنش به این خبرسازی‌ها، یک عضو دفتر رهبر معظم انقلاب در توئیتی از سلامتی کامل رهبر انقلاب خبر داد و شایعه رسانه‌های خارجی را تکذیب کرد.

Page Generated in 0/0051 sec