printlogo


کد خبر: 227892تاریخ: 1399/9/22 00:00
انتخاب الهامی و تارتار «وتو» شد، مجیدی جواب رد داد
تراکتور و معمای مربی

انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور مانند 2 سال گذشته باز هم پروسه عجیبی را طی کرده و با گزینه‌های مختلفی برای حضور در تبریز مذاکره شده است.
انتخاب سرمربی جدید در باشگاه تراکتور در 2 سال گذشته همواره با حاشیه‌هایی عجیب همراه بوده است؛ انتخاب‌هایی که اکثر آنها حتی نیم‌فصل را هم در این تیم دوام نیاوردند و حتی مربیان بزرگ خارجی نیز خیلی زود چمدان به دست تبریز را ترک کردند.
باشگاه تراکتور که طی روزهای گذشته علیرضا منصوریان (ششمین سرمربی خود در 2 سال و نیم اخیر) را برکنار کرد، چهارشنبه شب مسعود شجاعی را به‌عنوان سرمربی موقت معرفی کرد اما روند انتخاب سرمربی جدید در باشگاه تبریزی باز هم یک پروسه عجیب را طی کرده است.
مدیران باشگاه تراکتور که از 2 هفته پیش و پس از شکست این تیم مقابل سپاهان در اندیشه تغییرات در کادر فنی بودند، پس از این مسابقه در اولتیماتومی به منصوریان اعلام می‌کنند در 3 دیدار آینده باید حداکثر امتیازات را به دست بیاورد و در غیر این صورت از سمت خود برکنار خواهد شد؛ اتفاقی که پس از پیروزی لحظات آخری مقابل مس رفسنجان و تساوی برابر فولاد رخ داد و منصوریان هم خیلی زود تراکتور را ترک کرد.
مدیران این باشگاه پیش از اعلام خبر رسمی جدایی منصوریان، توافقات نهایی خود با الهامی برای بازگشت به تبریز را انجام داده بودند و حتی این مربی به تبریز سفر کرده و دستیاران خود در این تیم را هم انتخاب کرده بود اما به یک‌باره با مخالفت محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور، تصمیم هیات مدیره برای سرمربیگری الهامی در این تیم «وتو» شد. ظاهراً دلیل این تصمیم مالک باشگاه تراکتور محرومیت الهامی و برخی اتفاقات روزهای گذشته است.
پس از این ماجرا با تصمیم هیات مدیره باشگاه تراکتور مهدی تارتار و فرهاد مجیدی گزینه‌های اصلی هدایت سرخپوشان تبریزی بودند که مذاکرات اولیه با هر دو گزینه انجام شد. در همین زمینه فرهاد مجیدی به پیشنهاد تراکتور جواب رد داد اما مذاکرات با مهدی تارتار تا مراحل نهایی نیز پیش رفت و این مربی نیز شب گذشته در آستانه حضور در تبریز بود که باز هم زنوزی با این تصمیم هیات مدیره مخالفت کرد تا حضور این مربی نیز منتفی شود.
در همین زمینه شنیده می‌شود علیرضا منصوریان نیز در چند روز گذشته تلاش کرده دوباره به تراکتور بازگردد اما مدیران باشگاه تراکتور با جلب نظر شجاعی و موافقت این بازیکن، فعلاً مسؤولیت فنی سرخپوشان تبریزی را به کاپیتان باسابقه تیم‌شان داده‌اند تا مذاکرات با گزینه جدید تراکتور انجام شود.
 
* حال ناخوش فوتبال تبریز
2 تیم تبریزی لیگ بیستم روزهای خوشی را پشت سر نمی‌گذارند. فوتبال تبریز حال و روز خوشی ندارد و روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. 2 نماینده این شهر یعنی تراکتور و ماشین‌سازی در ۵ هفته نخست لیگ برتر نتوانستند نتایج مطلوبی بگیرند و خیلی زود با سرمربیان جدید خود خداحافظی کردند. علیرضا منصوریان نه در نفت، نه در استقلال و نه در ذوب‌آهن شروع خوبی با تیم‌هایش نداشت و گویی به این مساله عادت کرده. تغییر تاکتیک ناگهانی و استفاده از دفاع ۳ نفره باعث می‌شد این تیم‌ها و بازیکنان با گذشت زمان با این تغییرات وفق پیدا کنند و همین باعث می‌شد تیم‌های منصوریان در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری بگیرند و به صدر جدول نزدیک شوند و حتی در کورس قهرمانی قرار بگیرند؛ قاعده‌ای که این بار برای سرمربی سابق آبی‌های پایتخت رعایت نشد و تراکتوری‌ها خیلی زود با این مربی قطع همکاری کردند.
اصرار منصوریان به استفاده از دفاع ۳ نفره سبب شد باز هم بازیکنان تراکتور سخت با این تاکتیک کنار بیایند. اما بدشانسی این مربی این بود که مدیران تراکتور یک تفاوت بزرگ با سایر مدیران دارند و آن‌ هم انتظار قهرمانی با آستانه تحملی پایین است. انتخاب وحید بیاتلو از سوی مدیران ماشین‌سازی یک ریسک بزرگ و یک انتخاب جسورانه بود که آنها با توجه به بودجه کم و تغییرات گسترده بازیکنان، باید خطراتش را به جان می‌خریدند. برای تیمی که از مدیریت تا بازیکنانش نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی داشته است، سپردن فرمان به دست یک مربی بی‌تجربه در لیگ برتر می‌توانست تبعات زیادی داشته باشد. سقوط به قعر جدول، آن هم تنها با یک امتیاز نخستین نتیجه این انتخاب بود و حالا ماشین‌سازی با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک‌ می‌شود؛ سقوطی که سهمیه فوتبال تبریز را در لیگ برتر به یک سهمیه کاهش می‌دهد و فشار را روی تراکتور بیشتر می‌کند. مدیریت غلط و نگاه کوتاه‌مدت به آینده این باشگاه، ماشین‌سازی را به این وضع کشاند و حالا باید دید دوستان محمدرضا زنوزی در راس مدیریت این باشگاه، چه کاری برای ماشین ترمز بریده تبریزی خواهند کرد.

Page Generated in 0/0057 sec