printlogo


کد خبر: 227900تاریخ: 1399/9/22 00:00
اخبار

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سه‌شنبه
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام است، گفت: از سه‌شنبه بتدریج سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده گفت: روز شنبه در برخی نقاط غربی استان گیلان باران و در خراسان شمالی و نیمه‌شمالی خراسان رضوی، بارش برف و مه‌آلودگی رخ خواهد داد. وی همچنین تاکید کرد: طی چند روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه هستیم. ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: از روز یکشنبه ۲۳ آذرماه هوای تهران صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
تهران از ابتدای سال فقط 15 روز هوای پاک داشته است
تهران از ابتدای سال تا ۲۰ آذر همزمان با شیوع کرونا 15 روز هوای پاک، 184 روز هوای قابل قبول، 65 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 2 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. به گزارش فارس، شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد 124 قرار گرفت تا هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده گزارش شود. همچنین شاخص کیفیت هوا طی روز پنجشنبه به‌ طور میانگین روی عدد 133 قرار داشت و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده بود. تهران از ابتدای سال 15 روز هوای پاک و 184 روز هوای قابل قبول داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت 25 روز هوای پاک، 191 روز هوای قابل قبول، 48 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. 
***
استفاده از پهپادها در رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال ۹۹
جانشین فرمانده ناجا گفت: امسال در رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال ۹۹ علاوه بر به‌کارگیری بالگردها، خودروها و... از پهپادها نیز استفاده خواهیم کرد؛ به امید اینکه شاهد تلفات کمتر و امدادرسانی بهتر به مردم عزیزمان باشیم. به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال ۹۹ در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از جاده‌های کشور برفگیر هستند و تاکنون استانداردسازی هم نشده‌اند و از این رو بسیاری از خادمان نظام مقدس در نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها به صورت سیال و سیار در جاده‌ها حضور دارند. سردار رضایی عنوان کرد: در واقع برگزاری این رزمایش به این معناست که همه دستگاه‌های متولی و همچنین نیروی انتظامی با تمام توان و ظرفیت خود و همچنین با همدلی برای خدمت به مردم حضور موثر خواهند داشت. وی ادامه داد: امسال در رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال ۹۹ علاوه بر به‌کارگیری بالگردها، خودروها و... از پهپادها نیز استفاده خواهیم کرد به امید اینکه شاهد تلفات کمتر و امدادرسانی بهتر به مردم عزیزمان باشیم. جانشین فرمانده ناجا همچنین خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی درباره کاهش ترددها در بیش از ۲ هزار نقطه با ۱۰ هزار نیرو حضور پررنگ و موثر دارد، البته بیش از ۹۵ درصد مردم نیز همکاری مطلوبی داشته‌اند و تمام مصوبات و پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند.
***
ریزش ثبت‌نام در مقطع پیش‌دبستانی
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره شکایات مربوط به شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در مجموع روند شکایات در حیطه شهریه‌ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. اگر هنوز هم اولیا شکایاتی دارند، می‌توانند در سامانه سناد ثبت شکایت کنند؛ همکاران ما در استان پیگیر هستند. سعید صالح در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ثبت‌نام و شمار دانش‌آموزان مدارس غیردولتی افزود: بر مبنای آخرین گزارش‌ها، آمار ثبت‌نام سال جاری تقریبا همانند سال گذشته است و حدود یک تا ۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد. عمده ریزش ثبت‌نام‌ها در مقطع پیش‌دبستانی رخ داده است و با توجه به ماهیت این دوره که رسمی اما غیرالزامی است و نوآموزان سن پایینی دارند، کاهش ثبت‌نام‌ها طبیعی به نظر می‌رسد. وی با بیان اینکه در حال حاضر تفاهمی میان مدارس و اولیا به وجود آمده است، گفت: البته همچنان چالش‌هایی بین آنها وجود دارد اما به شکل روانی رسیدگی و بررسی می‌شود. شهریه مصوب در سامانه مشارکت‌ها اعلام شده است و اگر هنوز هم اولیا شکایاتی دارند می‌توانند در همان سامانه سناد ثبت شکایت کنند تا رسیدگی شود. 

Page Generated in 0/0059 sec