printlogo


کد خبر: 228032تاریخ: 1399/9/25 00:00
پوستر«چشم ایرانی» رونمایی شد

در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت، پوستر مستند «چشم ایرانی» رونمایی شد. 
به گزارش «وطن امروز»، ساسان فلاح‌‌فر، کارگردان مستند «چشم ایرانی» با بیان اینکه ساخت این مستند از دوره پیشین جشنواره سینماحقیقت تا مهرماه سال جاری زمان برده است، گفت: این فیلم شامل ۶ سفر به سوریه و ۴ سفر به عراق است که توسط حسن قائدی از سال ۹۲ تا تقریبا پایان جنگ با داعش انجام شده‌ است. «چشم ‌ایرانی» ما را با خود به لحظاتی می‌برد که شاید در هیچ فرصت دیگری نتوانیم مثل حسن قائدی به این دست از سوژه‌ها تا این حد نزدیک شویم. 
این مستندساز با اشاره به اینکه «چشم ایرانی» به نوعی ثبت لحظات مختلف زندگی در کنار جنگ است، عنوان کرد: حسن قائدی مهم‌ترین کاری که در این سفرها انجام داده توجه به زندگی مردم عادی است که در کنار یک جنگ سخت مشغول زندگی خود هستند. 
همچنین در این مراسم حسن قائدی، عکاس جنگ که به عنوان سوژه اصلی در این مستند حضور دارد، درباره ایده فیلمبرداری همزمان با عکاسی در بحران‌ سوریه و عراق گفت: در یکی از عملیات‌ها در منطقه عدرای سوریه این فکر به ذهنم رسید که ‌ای کاش علاوه بر عکاسی می‌توانستم این لحظات را با دوربین فیلمبرداری نیز ثبت کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم علاوه بر عکاسی، از این موقعیت‌ها فیلم هم بردارم. با همان امکانات محدودی که در آن شرایط جنگی در دسترس بود، بالاخره این کار را انجام دادم. 

Page Generated in 0/0042 sec