printlogo


کد خبر: 228034تاریخ: 1399/9/25 00:00
پس از ۲ سال وقفه و در دوران کرونا
سومین جشنواره موسیقی ایرانی در بوشهر برگزار می‌شود

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بعد از 2 سال توقف در برگزاری، به میزبانی استان بوشهر پذیرای هنرمندان فعال حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران خواهد شد. 
به گزارش «وطن امروز»، نشست هماهنگی برگزاری سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در استان بوشهر، با حضور سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 
در این نشست توافق شد سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اسفندماه امسال در استان بوشهر برگزار شود. شورای علمی متشکل از هنرمندان ملی و هنرمندان استان بوشهر در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی است. 
معاون امور هنری وزیر ارشاد در این نشست گفت: نغمه‌های ملی استان بوشهر، پیوندی ناگسستنی با شعر و فرهنگ مردم دارد. با توجه به شرایط دشوار این روزها، جشنواره می‌تواند موجب تسکین مردم شده و آنها را همراه کند. صاحبان سرمایه و مشاغل در استان بوشهر نیز ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند فعالیت‌های خود را در راستای رسالت اجتماعی به مسیر مشخصی سوق دهند. این مسیر می‌تواند حمایت از رویدادی هنری مانند جشنواره موسیقی باشد تا رویدادهای هنری از جمله جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی که با مشارکت نهادهای مختلف و همچنین بخش‌های اقتصادی و صنعتی برگزار شود. 
محمد ‌الهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی نیز به اهمیت حضور هنرمندان صاحب‌سبک و شاخص در جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان نیز در جشنواره اهمیت دارد و می‌تواند به معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های موسیقی کمک کند. عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر هم در این نشست گفت: تلاش داریم با تعامل بیشتر از تمام ظرفیت‌های استان برای سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی استفاده شود. استان بوشهر رگ و ریشه تاریخی دارد و به عنوان نگین جنوب کشور می‌توان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت‌های استان به نحو مناسب استفاده کرد. 
گفتنی است خبر برگزاری سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در شرایطی منتشر شده که نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از نوزدهم تا بیست‌وچهارم آذرماه سال ۹۵ در تالار رودکی و فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد. دومین دوره این جشنواره نیز با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، مؤسسه فرهنگی، هنری سازآواز و بنیاد رودکی از ۱۷ تا ۲۴ آذر سال 96 در تالار رودکی برگزار شد اما پس از حضور علی ترابی در دفتر موسیقی وزارت ارشاد روند برگزاری این جشنواره با تصمیم او متوقف شده بود. 

Page Generated in 0/0061 sec