printlogo


کد خبر: 228040تاریخ: 1399/9/25 00:00
همه رکوردهایی که استقلال در مشهد شکست
فرصت فرار از بحران

۲ گل از سبحان خاقانی و محمد دانشگر در مشهد کافی بود تا شاگردان محمود فکری در هفته ششم طعم شیرین صدرنشینی را حس کنند و تا حد زیادی از فشار زیادی که در این چند هفته اخیر تحمل کردند خلاص شوند. استقلال در بازی مقابل شهرخودرو به‌رغم تمام اشکالاتی که داشت از ابتدای بازی کاملا متفاوت نسبت به ۶ هفته اخیر ظاهر شد و خیلی زود توانست مزد بازی شجاعانه خود را با گل سبحان خاقانی بگیرد؛ کسی که تا قبل از حضورش در استقلال کمتر کسی می‌توانست حدس بزند او زننده گل صدرنشینی آبی‌پوشان تهرانی باشد! استقلال حالا با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت‌نفت آبادان در جایگاه نخست جدول رده‌بندی قرار دارد و این در حالی است که هنوز این تیم برای اینکه بتوانیم آن را در قواره‌های یک تیم قابل ‌اعتماد و قهرمان نگاه کنیم کار زیادی دارد و این صدرنشینی نباید کادر فنی را نسبت به رفع نواقص مشهودی که در این بازی مشخص بود غافل کند. استقلال در مشهد به نسبت سایر بازی‌های این فصل خصوصا در فاز هجومی کاملا تغییر یافته بود و این شاید برگردد به ارنج ابتدایی محمود فکری که تنها با یک هافبک دفاعی تیمش را روانه این دیدار کرد، ضمن اینکه 10 ‌نفره شدن حریف در نیمه اول هم مزید بر علت شد تا استقلال با خیال راحت‌تری بتواند با اتکا به جوانانش با ۲ گل برنده از زمین خارج شود؛ این در شرایطی است که هفته گذشته نیز اگر استقلال تک‌ گل موسوی را حفظ می‌کرد یک هفته زودتر در رده نخست جدول جا می‌گرفت. نکته قابل ‌توجه این دیدار اما اینجاست که استقلال فصل گذشته هم با برتری مقابل همین شهر خودرو پس از 1310 روز به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر رسید و این بار هم این تیم مشهدی سکوی پرتابی شد برای صدرنشینی پسران آبی که تحت هدایت محمود فکری از حالا باید به ۲ دیدار حساس آینده یعنی ذوب‌آهن و داربی تهران فکر کنند. البته حضور استقلال در جایگاه نخست جدول لیگ برتر در مرتبه قبلی تازه شروعی بود بر آغاز مشکلات این تیم اما این بار به نظر می‌رسد داستان کاملا با دفعه قبل تفاوت دارد و با‌ شناختی که از محمود فکری داریم، می‌دانیم که قرار نیست او به هیچ قیمتی تیمش را در این برهه حساس تنها بگذارد. 
 
* استقلال 8 طلسم را در مشهد شکست و برگشت
استقلال تا قبل از بازی با شهر خودرو فشار زیادی را از سوی هواداران خود حس می‌کرد و نمایش ضعیف این تیم باعث شد بسیاری از موفقیت این تیم ناامید شوند اما پیروزی ۲ بر صفر برابر شهر خودرو کافی بود تا آبی‌ها هم به صدر جدول رده‌بندی صعود کنند و هم از نظر آماری چند رکورد جالب را به ثبت برسانند؛ آماری که خواندن‌شان جالب است.
 
* اولین گل در نیمه اول
استقلال در 5 بازی اول خود برابر مس رفسنجان، فولاد، پیکان، ماشین‌سازی و صنعت‌نفت هرگز موفق نشده بود در نیمه اول گل بزند اما روند این تیم در بازی با شهر خودرو کاملا متفاوت بود، جایی که آبی‌ها موفق شدند در نیمه اول 2 گل وارد دروازه حریف خود کرده و این رکورد منفی را از کارنامه‌شان پاک کنند. 
 
* اولین برد در ورزشگاه امام رضا
در بازی‌هایی که تاکنون در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شده است، استقلال برای نخستین‌بار موفق شد برنده از زمین بازی خارج شود. این یعنی فکری توانست طلسم این ورزشگاه را بشکند و با یک پیروزی شیرین از زمین بازی خارج شود. 
 
* اولین پیروزی خارج از خانه
استقلال با پیروزی برابر شهرخودرو توانست برای نخستین‌بار در یک بازی خارج از خانه برنده شود. آبی‌ها پیش از این در بازی‌های خارج از خانه از فولاد شکست خورده بودند و برابر پیکان به تساوی بدون گل دست یافته بودند. 
 
* اولین گل سبحان خاقانی در نخستین بازی
پیش از شروع بازی هیچ‌‌ کس پیش‌بینی نمی‌کرد محمود فکری بخواهد از بازیکنی به نام سبحان خاقانی استفاده کند؛ بازیکنی که در 5 بازی قبلی تنها دقایقی برابر پیکان بازی کرده بود. خاقانی بازی کرد و گل اول استقلال را زد، به جز این او نمایش بسیار خوبی داشت و بین مهره‌های هجومی آبی‌ها یکی از بهترین‌ها بود. 
 
* اولین کاپیتانی داریوش شجاعیان
داریوش شجاعیان در این بازی برای نخستین‌بار در دوران حضورش در استقلال بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بست و اتفاقا نمایش خیلی خوبی هم داشت. او در غیاب وریا غفوری، سیدحسین حسینی، فرشید اسماعیلی و فرشید باقری کاپیتان استقلال شد و بخوبی تیمش را در زمین رهبری کرد. 
 
* اولین پاس گل مهدی‌پور
دومین تجربه حضور مهدی مهدی‌پور در ترکیب اصلی استقلال برای این تیم شیرین بود. او روی گل دوم استقلال پاس زیبایی به دانشگر داد و موفق شد نخستین پاس گل خود را به ثبت برساند. 
 
* اولین صدرنشینی استقلال
استقلال برای نخستین‌بار در طول لیگ بیستم موفق شد بعد از پیروزی برابر شهرخودرو به صدرجدول برود. البته نباید فراموش کرد صدرنشینی استقلال به خاطر ۲ بازی عقب‌افتاده پرسپولیس است و قرمزها می‌توانند صدر جدول را از استقلال پس بگیرند. 
 
* دانشگر، نخستین بازی فیکس و نخستین گل
محمد دانشگر بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌های ابتدایی در دیدار برابر شهرخودرو برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت و اتفاقا موفق شد نخستین گل فصل خود را بزند. طبیعی است اگر دانشگر آماده و به دور از حاشیه باشد، می‌تواند خیلی به استقلال کمک کند. 
 
* روزی که هر ۳ دفاع چپ استقلال بازی کردند
استقلالی‌ها با شکست شهرخودرو در مشهد که شهر پرخاطره‌ای برای آنها است، در هفته ششم لیگ برتر به صدر جدول رسیدند. آبی‌های پایتخت بعد از عدم ارائه فوتبال تماشاگرپسند در ۲ دیدار آخر این تیم برابر پیکان و نفت آبادان و کسب ۲ تساوی، دست به کار شدند و تیم شهرخودرو را با 2 گل شکست دادند تا به صدر جدول رده‌بندی صعود کنند. نکته قابل توجه در بازی این تیم در مشهد استفاده فکری از ۴ بازیکن چپ‌ پای این تیم در دقایق مختلف بازی بود که نشان می‌دهد چپ پاها امسال نقش مهمی در تفکرات محمود فکری سرمربی استقلال دارند. استفاده از داریوش شجاعیان، محمد نادری، متین کریم‌زاده و هرویه میلیچ که همگی از خوب‌های استقلال در این بازی بودند، دست فکری را در جناح چپ استقلال بیشتر از گذشته باز گذاشته است؛ جناحی که سال‌ها به خاطر حضور وریا غفوری و خسرو حیدری تحت‌الشعاع عملکرد جناح راست رونده و خوب آبی‌ها بوده است و شاید امسال برگ برنده آبی‌ها باشد. 

Page Generated in 0/0065 sec