printlogo


کد خبر: 228043تاریخ: 1399/9/25 00:00
اخبار

مراسم افتتاحیه شطرنج قهرمانی دانشجویان آسیا ۲۰۲۰ برگزار شد
مراسم افتتاحیه رقابت‌های شطرنج قهرمانی دانشجویان دانشگاه‌های آسیا به صورت برخط برگزار شد. 
آیین افتتاحیه مسابقات شطرنج قهرمانی دانشجویان دانشگاه‌های آسیا با حضور مسؤولان فدراسیون ورزش دانشجویی آسیا، فدراسیون شطرنج آسیا و هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و مسؤولان فنی از طرف فدراسیون شطرنج آسیا و نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده برگزار شد. 
این مراسم که به صورت برخط برگزار شد، با سخنرانی مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات آغاز شد و پس از آن دبیر فدراسیون شطرنج آسیا طی پیامی از ایران برای برگزاری این مسابقات تشکر کرد. 
همچنین آقای «سیتو» نماینده فدراسیون ورزش دانشجویی از کشور سنگاپور اعلام کرد ورزش شطرنج جایگاه ویژه‌ای در ورزش دانشجویی دارد و ما امیدواریم همکاری فدراسیون ورزش دانشجویی و فدراسیون شطرنج آسیا تداوم داشته باشد و از این پس همه ساله این مسابقات در سطح آسیا برگزار شود. 
پس از آن هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ایران به عنوان میزبان رقابت‌ها افتتاح رسمی این مسابقات را اعلام کرد و بعد از آن جلسه فنی مسابقات و توضیحات لازم برای نمایندگان کشورها برگزار و اعلام شد. 
رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه‌های آسیا از ۲۴ آذر تا ۹ دی‌ماه سال جاری با همکاری فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران به صورت آنلاین در ۲ بخش مردان و زنان به میزبانی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود. 
***
بازیکن اولسان:
می‌توانیم پرسپولیس را شکست دهیم
هافبک اولسان هیوندای کره‌جنوبی پیش از دیدار با پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا 2020 خط و نشان کشید. 
تیم فوتبال پرسپولیس شنبه آینده (29 آذر) در یک بازی حساس و سرنوشت‌ساز در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 در دوحه به مصاف تیم اولسان هیوندای کره‌جنوبی می‌رود. 
در همین رابطه یون بیت گرام، هافبک اولسان در مصاحبه با سایت AFC گفت: ما می‌دانستیم بازی سختی مقابل ویسل کوبه خواهیم داشت اما موفق شدیم در این بازی در پایان با سربلندی زمین را ترک کنیم. می‌دانستیم گل دوم ویسل مردود است و داور با استفاده از VAR آن گل را مردود اعلام کرد. 
وی افزود: ما تنها یک بازی برای قهرمانی در آسیا پیش‌رو داریم. اگر بتوانیم تمرکز خود را مثل بازی با ویسل در بازی فینال مقابل پرسپولیس ایران حفظ کنیم، می‌توانیم قهرمان آسیا شویم. 
***
لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد
 طارمی مقابل یوونتوس و رونالدو
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد که در یکی از دیدارهای این مرحله، تیم پورتوی پرتغال با مهاجم ایرانی خود به مصاف یوونتوس ایتالیا خواهد رفت. 
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد که در یکی از دیدارهای این مرحله، تیم پورتوی پرتغال با مهاجم ایرانی خود به مصاف یوونتوس ایتالیا خواهد رفت. 
به گزارش مهر، مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دوشنبه برگزار شد که نتایج این قرعه‌کشی به شرح زیر است:
مونشن گلادباخ آلمان- منچسترسیتی انگلیس
لاتزیوی ایتالیا- بایرن‌مونیخ آلمان
اتلتیکو مادرید اسپانیا- چلسی انگلیس
لایپزیش آلمان- لیورپول انگلیس
پورتوی پرتغال- یوونتوس ایتالیا
بارسلونای اسپانیا- پاری‌سن‌ژرمن فرانسه
سویای اسپانیا- بروسیا دورتموند آلمان
آتالانتای ایتالیا- رئال مادرید اسپانیا
نکته جالب توجه این قرعه‌کشی برای هواداران فوتبال ایران می‌تواند تقابل تیم پورتو با یوونتوس باشد؛ جایی که تیم پرتغالی با حضور مهدی طارمی، مهاجم ایرانی خود به مصاف یاران کریستیانو رونالدو خواهد رفت. 
بازی‌های رفت مرحله یک‌هشتم روزهای 29-28 بهمن و 6-5 اسفند و بازی‌های برگشت 20-19 و ۲7-۲6 اسفند برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0123 sec