printlogo


کد خبر: 228050تاریخ: 1399/9/25 00:00
اخبار

واردات واکسن کرونا در کنار تولید آن دنبال شود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید ضمن واردات واکسن کرونا برای کاهش میزان مرگ‌و‌میر، تولید این واکسن نیز به طور جدی دنبال شود. ملک فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در دنیا بحث تولید واکسن آن مطرح بود. ویروس‌ها درمان اصلی ندارند و تنها باید بدن را برای مقابله با آن تقویت کرد. کرونا بیماری جدیدی است که طبیعتا تهیه واکسن آن به کار علمی نیاز دارد. وی توضیح داد: واکسن کرونا باید آن قسمت از ویروس را که باعث تحریک ایمنی بدن می‌شود فعال کرده و بدن را ایمن کند تا بدن بتواند در برابر ویروس از خود دفاع کند. در حال حاضر واکسن‌های ساخته‌‌شده در دنیا در حال استفاده است و عوارض آنچنانی هم در این باره گزارش نشده؛ البته ممکن است هر تزریقی ایجاد آلرژی و حساسیت‌ کند که در صورت عدم رسیدگی باعث خفگی شود که این موضوع قابل کنترل بوده و این اتفاق یک یا ۲ در میلیون نفر در دنیا رخ می‌دهد. وی در ادامه گفت: باید در وهله‌ اول با توجه به نیاز داخل واکسن وارد کنیم آن هم بهترین، مفیدترین و بی‌ضررترین واکسن، چون جان انسان در میان است که بی‌نهایت ارزش دارد. با واردات واکسن، میزان مرگ‌و‌میر کاهش یافته و آرامش در جامعه حاکم می‌شود. 
***
۳۰۰ هزار نیازمند بر اثر فشار اقتصادی پشت نوبت کمیته امداد هستند
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آخرین آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را اعلام کرد و گفت: تا پایان آبان ماه ۴۲ هزار خانوار مستمری‌بگیر توانمند شده و از چرخه حمایت خارج شده‌اند. حسین خدرویسی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: در حال حاضر کل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شامل ۲ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۹۵۷ خانوار با جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر است. وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد پشت نوبت کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: تعدادی در پشت نوبت هستند که می‌خواهند مستمری‌بگیر کمیته امداد شوند. متاسفانه بر اثر فشارهای اقتصادی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر پشت نوبت و واجد شرایط هستند که در صورت تامین اعتبار حمایتی از سوی دولت در بودجه سال آینده، می‌توان این خانوارها را وارد چرخه حمایت کرد.  
***
پایان گروگانگیری در تهران
رئیس پلیس پیشگیری تهران از سرعت عمل پلیس در شناسایی و دستگیری 3 عامل آدم‌ربایی و رهایی مرد 30 ساله خبر داد. به گزارش فارس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: صبح روز شنبه بیست‌و‌دوم آذرماه مرد میانسالی به کلانتری 123 نیاوران مراجعه کرد و ماموران کلانتری را در جریان وقوع آدم‌ربایی در محدوده میدان تجریش قرار داد. وی بیان داشت: شاکی به پلیس اعلام کرد مردی جوان با وی تماس گرفته و گفته است پسرش را گروگان گرفته و برای رهایی‌اش 20 میلیارد ریال وجه نقد درخواست کرده است. رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه تیم عملیات کلانتری نیاوران مسؤولیت پرونده را برعهده گرفت، عنوان کرد: با رصدهای اطلاعاتی چند ساعته هویت نخستین متهم پرونده که جوانی 33 ساله بود شناسایی و متعاقب آن با اجرای طرح مهار، مخفیگاه متهم در محدوده اقدسیه شناسایی شد و ماموران کلانتری فرد گروگانگیر را دستگیر کردند. 
***
عملیات آتش‌نشان‌ها در دریاچه چیتگر در پی احتمال وجود تمساح
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از عملیات ۳ ایستگاه آتش‌نشانی برای بررسی احتمال وجود تمساح در دریاچه چیتگر خبر داد. سیدجلال ملکی در گفت‌و‌گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال وجود تمساح در آب‌های دریاچه شهدای خیلج‌فارس در محدوده شمال غرب تهران در روزهای گذشته تیم‌های آتش‌نشانی نسبت به گشت‌زنی در این محدوده اقدام کردند. وی ادامه داد: تاکنون تمساح یا حیوانی شبیه به آن در محیط پیرامونی دریاچه مشاهده نشده است. در عین حال جلساتی در این باره با حضور همکاران آتش‌نشان، شهرداری منطقه، مسؤولان دریاچه و افراد متخصص در این زمینه برگزار و مقرر شد عملیات گشت‌زنی و جست‌وجوی آتش‌نشانان به صورت دقیق‌تر و کامل‌تر در دریاچه و محیط‌ پیرامونی آن بیشتر از گذشته انجام شود. 
***
۲۵۱ فوتی جدید ناشی از کرونا 
سخنگوی وزارت بهداشت دیروز با اشاره به تازه‌ترین آمار کرونا در ۲۴ ساعت (ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه) گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.سیماسادات لاری بعدازظهر دیروز (۲۴ آذر) در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت. سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کرونا به یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۷۰ نفر رسید.وی همچنین افزود:   از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه، ۲۵۱ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید. به گفته لاری، تاکنون ۸۲۳ هزار و ۲۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: ۵۷۱۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا‌کنون ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. به گفته لاری، بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۴۸ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند. وی افزود: شهرستان‌های زرین‌دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندر انزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

Page Generated in 0/0068 sec