printlogo


کد خبر: 228182تاریخ: 1399/9/29 00:00
رفتار ذلیلانه رژیم امارات برای ضمانت دادن به صهیونیست‌ها
«اف-‌35‌»های امارات در اختیار خلبانان اسرائیلی!

صدور مجوز خرید جنگنده‌های اف‌35‌ آمریکایی به امارات یکی از شروط جدی اماراتی‌ها برای علنی کردن روابط‌شان با صهیونیست‌ها بود. با وجود گذشت چند ماه از این توافق، اماراتی‌ها هنوز با کارشکنی آمریکایی‌ها در این باره مواجهند و مهم‌ترین دلیل این کارشکنی هم چیزی نیست جز سنگ‌اندازی صهیونیست‌ها که این مدل جنگنده را دلیل برتری هوایی خود در منطقه می‌پندارند. 
در همین ارتباط، منابع غربی از پیشنهادات جدید امارات عربی متحده به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خرید جنگنده‌های اف‌۳۵ خبر می‌دهند. روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع غربی خبر داد امارات با این پیشنهاد خود قصد دارد نگرانی اسرائیل درباره حفظ برتری نظامی خود در منطقه را رفع کند. به گفته این منابع، ابوظبی پیشنهاد داده است خلبانان اسرائیلی، طی یک مدت زمانی مشخص، بر هدایت جنگنده‌های آمریکایی که در اختیار امارات قرار خواهد گرفت، نظارت کنند؛ مشروط به اینکه این خلبانان بعد از آن، همتایان اماراتی خود را آموزش دهند. منابع مذکور تصریح کردند امارات همچنین پیشنهاد کرده است پس از آموزش خلبان‌های اماراتی، خلبانان اسرائیلی بر برنامه استفاده از این جنگنده‌ها نظارت داشته باشند. به گفته این منابع، این پیشنهاد مورد موافقت اولیه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و می‌تواند موجب پیشرفت در انجام این معامله شود. یک کارشناس نظامی در این زمینه به العربی الجدید گفت پیشنهاد امارات باعث می‌شود این معامله سودی برای این کشور نداشته باشد، زیرا سیطره اسرائیل بر آن را تضمین می‌کند بویژه اینکه این پیشنهاد متضمن به‌کارگیری این جنگنده‌ها توسط خلبان‌های اسرائیلی است. این کارشناس با اشاره به اشتباه راهبردی امارات در این زمینه، تأکید کرد مهم‌ترین اشتباه ابوظبی، تسلیم شدن کامل در برابر طرف اسرائیلی است... بدون اینکه هیچ اهرم فشاری در اختیار داشته باشد. 
وی همچنین خبر داد جنگنده‌های آمریکایی که به کشورهای عربی فروخته می‌شود، قدرت جنگی کمتری نسبت به جنگنده‌هایی دارد که در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد. رژیم صهیونیستی با وجود اینکه روابط خود را با امارات عادی کرده است ولی رسما مخالفت خود را با فروش این جنگنده‌ها به ابوظبی اعلام کرد. 
 
* سفر نتانیاهو به امارات برای افتتاح سفارت
در همین حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کردند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم ابتدای سال آتی میلادی برای افتتاح سفارت در ابوظبی به امارات سفر کند. به گزارش شبکه خبری المیادین، این رسانه‌ها پیش‌بینی کردند نتانیاهو هفته اول ژانویه آتی در چارچوب سفری رسمی برای افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت امارات، به این شهر سفر کند. طبق گزارش‌های رسانه‌های اماراتی به نقل از روزنامه «گلوبس» رژیم صهیونیستی، این سفارت در شهر ابوظبی همراه با یک کنسولگری در دوبی هفته اول ژانویه ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد. روزنامه گلوبس به نقل از برخی منابع سیاسی رژیم صهیونیستی و امارات نوشت، به نظر می‌رسد نتانیاهو و گابی اشکنازی، وزیر خارجه با سفری رسمی به ابوظبی در این مراسم شرکت کنند. افتتاح سفارت از اختیارات وزیر است اما اگر نخست‌وزیر بخواهد در این کار شرکت کند، منعی ندارد.

Page Generated in 0/0055 sec