printlogo


کد خبر: 228187تاریخ: 1399/9/29 00:00
اخبار

قهرمانی ایران‌مال در فینال جنجالی لیگ کشتی آزاد
تیم متمول ایران‌مال برای چندمین مرتبه با استفاده از چهره‌های مطرح موفق شد به عنوان قهرمانی لیگ برتر کشتی آزاد برسد. به گزارش ایسنا، در جریان فینال رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد، تیم بازار بزرگ ایران با برتری ۷ - ۳ مقابل تیم استقلال به عنوان قهرمانی رسید. این برتری در حالی به دست آمد که استقلال ۳ مهره اصلی خود یعنی امیرمحمد یزدانی در ۶۵، یونس امامی در ۷۰ و امیر محمدی در ۹۷ کیلوگرم را در اختیار نداشت و همین امر باعث ایجاد جنجال در ابتدای دیدار فینال شد تا جایی که استقلال قصد نداشت به میدان برود. رضا یزدانی، سرمربی تیم استقلال در اعتراض به حواشی به وجود آمده برای تیم استقلال در سالن مسابقه حاضر نشد. وزیر ورزش و جوانان نیز با حضور در سالن نظاره‌گر دیدار فینال بود. 
***
لواندوفسکی بهترین بازیکن جهان شد
گلزن بایرن‌مونیخ با سبقت از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۰ لقب گرفت و این جایزه را با سورپرایز رئیس فیفا دریافت کرد. 
مراسم بهترین‌های فوتبال جهان‌(The Best) پنجشنبه‌شب به‌ صورت آنلاین برگزار شد. در این برنامه که رود گولیت، اسطوره فوتبال هلند و باشگاه میلان یکی از مجریان بود، برندگان به ‌صورت آنلاین صحبت می‌کردند. اسامی برندگان عناوین به ‌شرح زیر است.
بهترین دروازه‌بان زن: سارا بوحدی (تیم ملی فرانسه-  المپیک لیون)
بهترین دروازه‌بان مرد: مانوئل نویر (تیم ملی آلمان- بایرن‌مونیخ)
بهترین گل سال (جایزه پوشکاش): سون هیونگ‌مین (تاتنهام به برنلی)
بهترین سرمربی زن: سارینا ویگمن (سرمربی تیم ‌ملی بانوان هلند)
بهترین سرمربی مرد: یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول)
جایزه بازی جوانمردانه: ماتیا آگنسه (تیم اوسپدالتی)
این بازیکن جوان در یکی از دیدارهای تیمش، با بازیکن حریف از ناحیه سر برخورد داشت. بر اثر این برخورد بازیکن تیم رقیب هوشیاری خود را از دست داد که آگنسه جان او را نجات داد. 
جایزه هوادار منتخب: ماریوالدو فرانسیسکو داسیلوا 
ماریوالدو برای تماشای دیدارهای خانگی تیمش یعنی اسپورت رسیف برزیل، 60 کیلومتر پیاده‌روی می‌کند. 
تیم منتخب مردان: آلیسون بکر (دروازه‌بان)، الکساندر آرنولد، ویرجیل فن‌دایک، سرخیو راموس، آلفونسو دیویس (مدافعان)، یاشوا کیمیش، کوین دی‌بروینه، تیاگو آلکانتارا (هافبک‌‌ها)، لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و کریستیانو رونالدو (مهاجمان)
بهترین بازیکن زن: لوسی برونز (تیم ملی انگلیس- المپیک لیون/  منچسترسیتی)
بهترین بازیکن مرد: روبرت لواندوفسکی (تیم ملی لهستان- بایرن‌مونیخ)
هنگام اهدای جایزه بهترین بازیکن مرد جهان در سال 2020، برنامه با جیانی اینفانتینو ارتباط برقرار کرد. رئیس فیفا هنگامی که این جایزه را در دست داشت، لواندوفسکی را سورپرایز کرد و وارد اتاق او شد تا شخصا جایزه را به لواندوفسکی اهدا کند.
در اواخر این مراسم، یاد و خاطره ۲ اسطوره فقید فوتبال جهان یعنی دیگو آرماندو مارادونا و پائولو روسی، با پخش آیتمی از بازی‌های آنها و گفت‌وگو با هم‌تیمی‌های پیشین مارادونا و روسی از جمله چیرو فرارا، گرامی داشته شد.
***
سکوت کی‌روش با مطرح کردن نام ایران شکست
آنها شهامت نداشتند
سرمربی سابق تیم‌ ملی فوتبال کلمبیا سکوت خود را بعد از اخراج از این تیم شکست و ضمن اشاره به نام ایران و دوره کاری‌اش در تیم ملی، از مسؤولان فدراسیون کلمبیا به خاطر نداشتن شهامت انتقاد کرد. عمر کاری کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم‌ ملی فوتبال ایران در تیم‌ ملی کلمبیا به ۲ سال نرسید. کی‌روش بعد از اتمام کار در ایران، راهی کلمبیا شد و قرار بود این تیم را تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ همراهی کند اما در مرحله مقدماتی این مسابقات، بعد از ۲ باخت سنگین به اروگوئه و اکوادور، از سمت خود برکنار شد. کی‌روش برای نخستین‌بار بعد از جدایی از کلمبیا، سکوت خود را درباره اتفاقات و حواشی پیرامون این تیم شکست و از تیم‌ ملی ایران هم نامی به میان آورد. این مربی پرتغالی در گفت‌وگو با آژانس خبری EFE درگیری و تنش‌هایش با بازیکنان کلمبیا را رد کرد و گفت: همه چیز خارق‌العاده بود. رسانه‌ها گفتند بین ما اختلافات و درگیری‌هایی وجود داشته است. این دروغ بود. بعد از بازی با اکوادور استدلال‌هایی درباره تقابل بازیکنان ایجاد شد. یک بار دیگر به شما می‌گویم جو تیم‌ ملی کلمبیا دوستانه بود. وی ادامه داد: من در باشگاه‌ها و تیم‌های ملی مختلفی کار کرده‌ام؛ از پرتغال گرفته تا ایران. همیشه روابط بسیار خوبی با بازیکنان داشته‌ام و اکنون از طرف بازیکنان کلمبیا این روابط وجود دارد با پیام‌هایی همراه با ابراز علاقه، دوستی و محبت که مرا متاثر می‌کند و وقتی آنها را می‌خوانم احساساتی می‌شوم و گاهی گریه می‌کنم. این را هرگز فراموش نخواهم کرد. این فوتبالیست‌ها همیشه در قلب من خواهند بود. کی‌روش یادآور شد: من با اشتیاق وارد کلمبیا شدم تا به پنجمین دوره مسابقات جام‌جهانی راه یابم. صعود به جام‌جهانی در منطقه آمریکای لاتین یکی از سخت‌ترین رقابت‌های فوتبال جهان است. صعود این نیست که شما چطور شروع می‌کنید، بلکه نحوه اتمام کارتان است. فدراسیون باید تصمیمات را با شجاعت بگیرد. پس از نتایج نامناسب، فدراسیون جرأت رویارویی با توفان‌های پیش ‌رو را نداشت. آنها تصمیمی گرفتند و من باید بپذیرم (برکناری کی‌روش) اما با آن موافق نیستم. واقعیت‌ها نشان می‌دهد این یک تصمیم منطقی نیست. متاسفانه بعد از ۲ نتیجه اخیر مقابل اروگوئه و اکوادور، فدراسیون همان شهامتی را که ابتدا داشت، نشان نداد.

Page Generated in 0/0054 sec