printlogo


کد خبر: 228202تاریخ: 1399/9/29 00:00
اخبار

سخنگوی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران:
امتحان «حضوری»  در هیچ مقطعی برگزار نخواهد شد
سخنگوی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران چگونگی برگزاری امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان را اعلام کرد. مسعود ثقفی درباره برگزاری امتحانات دی‌ماه گفت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و مصوبات ستاد مرکزی مقابله با کرونا، امسال ما تمام کلاس‌های درس را به صورت غیرحضوری برگزار کردیم. وی افزود: بنابراین به هیچ عنوان امتحان حضوری در هیچ مقطع تحصیلی برگزار نخواهد شد. ثقفی درباره امتحانات نهایی گفت: صرفا امتحانات نهایی که قبلا درباره آن صحبت شده، برای بازماندگان خرداد و شهریور در دی‌ماه حضوری برگزار می‌شود. سخنگوی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران ادامه داد: اما در سایر مدارس به هیچ عنوان هیچ امتحانی به صورت حضوری نباید برگزار شود. اگر احیانا برخی مدارس غیردولتی از این موضوع تخطی کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود. وی افزود: در صورتی که مردم با مواردی مواجه شدند که از فرزندان‌شان خواستند در مدارس برای آزمون در مدرسه حضور پیدا کنند، بلافاصله به شماره ۸۸۹۶۴۰۰۶ اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌و‌پرورش شهر تهران اطلاع دهند تا با آن مدرسه برخورد شود. سخنگوی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران تاکید کرد: بنابراین فرزندان ما در مدارس شهر تهران نباید به هیچ عنوان برای امتحانات نیمسال اول به صورت حضوری در مدرسه حاضر شوند. 
***
«کووید-۱۹» می‌تواند باعث فلج کودکان شود
محققان «دانشگاه منچستر» انگلیس در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند بیماری «کووید-۱۹» در برخی موارد نادر می‌تواند سبب فلج کامل کودکان شود؛ چرا که ویروس کرونا می‌تواند طناب نخاعی را آلوده کند. به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، در این مطالعه محققان دانشگاه منچستر علائم عصبی و برخی علائم غیرمعمول را در ۳۸ بیمار زیر ۱۸ سال مبتلا به «کووید-۱۹» بررسی کردند. پیش از این مشخص شده بود که کروناویروس در بیماران بالغ باعث بروز مشکلات عصبی از جمله هذیان‌گویی و سکته مغزی می‌شود اما تحقیقات علمی بسیار کمی درباره پیامدهای عصبی «کووید-۱۹» در کودکان انجام شده است. در این مطالعه جدید مشخص شد 2 کودک از 38 کودک مورد بررسی پس از آنکه ویروس کرونا به طناب نخاعی آنها رسید و سبب ایجاد التهاب در بدن‌شان شد، فلج شدند. 
***
انفجار گاز در پاکدشت ۲ فوتی و ۴ مصدوم برجا گذاشت
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران از وقوع انفجار گاز در روستای علی‌آباد پاکدشت خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه ۲ نفر جان باخته و 4 مصدوم از زیر آوار خارج شدند. شاهین فتحی پنجشنبه گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از وقوع انفجار گاز در روستای علی‌آباد پاکدشت خبر داد و افزود: این حادثه امروز ساعت 19 به هلال‌احمر پاکدشت اطلاع داده شد و بلافاصله ۲ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات از زیر آوار به محل حادثه اعزام شدند. وی با تشریح جزئیات حادثه گفت: در این حادثه که شواهد اولیه از انفجار کپسول گاز حکایت دارد، یک خانه به طور کامل تخریب شد. مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران افزود: ۲ نفر فوتی و 4 مصدوم با سوختگی نسبتا شدید از زیر‌آوار بیرون آورده شدند. وی درباره علت قطعی این حادثه اظهارنظر نکرد اما گفت: شواهد اولیه حکایت از انفجار کپسول گاز دارد و علت دقیق پس از بررسی توسط مسؤولان مربوط اعلام خواهد شد. 
***
هوای تهران برای ششمین روز متوالی آلوده است
شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد ۱۳۴ قرار گرفت تا هوای تهران برای ششمین روز متوالی برای گروه‌های حساس جامعه همچنان آلوده گزارش شود. به گزارش فارس، تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا 15 روز هوای پاک، 185 روز هوای قابل قبول، 71 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 2 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت 25 روز هوای پاک، 193 روز هوای قابل قبول، 51 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 4 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. 
 
* علت عمده آلودگی هوای تهران مشخص شد
شهردار تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا وضعیت بیماران مبتلا به کرونا و شیوع این بیماری را حادتر می‌کند، گفت: سوخت مازوت و تولید ذرات معلق از وسایل نقلیه، ۲ علت عمده آلودگی هوای تهران است. به گزارش فارس، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح رسمی ۲ ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر اظهار داشت: توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در همه کلانشهرها با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش ترافیک انجام می‌شود. وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد آلودگی هوا در شیوع حاد کرونا تأثیر دارد و وضعیت بیماران را وخیم‌تر می‌کند. شهردار تهران گفت: باید برای مقابله با آلودگی هوا توجه جدی‌تری شود. تولید ذرات معلق ارتباط مستقیم با وسایل نقلیه و سوخت مازوت مصرفی توسط صنایع و نیروگاه‌ها دارد. 
***
افزایش نرخ معاینه فنی اعمال شد
بر اساس مصوبه دولت در سامانه سیمفا وزارت کشور، از ۲۷ آذر ۱۳۹۹ به صورت سراسری در کل مراکز معاینه فنی کشور افزایش نرخ اعمال شد. به گزارش مهر، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، ضمن اشاره به رایگان شدن هزینه مراجعه نخست تاکسی‌ها در مراکز معاینه شهر تهران در ۲۶ آذر به مناسبت روز حمل‌و‌نقل، بیان کرد: ۶۰ درصد از این خودروها بدون نقص فنی بوده و در مراجعه نخست موفق به اخذ معاینه فنی شدند. وی درباره افزایش نرخ معاینه فنی توضیح داد: بر اساس مصوبه دولت در سامانه سیمفا وزارت کشور، از ۲۷ آذر ۱۳۹۹ افزایش نرخ به صورت سراسری در کل مراکز معاینه فنی کشور اعمال شد و مراکز تهران نیز بر اساس قیمت جدید فعالیت می‌کنند. در نرخ جدید برای خودروهای سبک هزینه مراجعه اول ۱۰ هزار تومان و مراجعه مجدد ۲ هزار تومان افزایش دارد.

Page Generated in 0/0048 sec