printlogo


کد خبر: 228278تاریخ: 1399/10/1 00:00
برگ برنده‌ای که موجب ترس و وحشت سعودی‌ها شد
رونمایی مقاومت یمن از خودروی زرهی «بأس ۱»

گروه ‌بین‌الملل: مقاومت یمن در 6 سال گذشته با تکیه بر توان داخلی خود توانسته پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه نظامی کسب کند. این پیشرفت‌ها تاکنون بیشتر در عرصه صنایع موشکی خود را بروز داده است. مقاومت یمن اکنون با رونمایی از خودروی زرهی «بأس 1» نشان می‌دهد پیشرفت قابل توجهی در عرصه صنایع نظامی سنگین خواهد داشت. 
 
* رونمایی از خودرو زرهی مقاومت یمن
به گزارش «وطن امروز»، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن (مورد حمایت مقاومت یمن) از تولید خودروهای امنیتی زرهی خبر داده است. تارنمای شبکه تلویزیونی المسیره یمن اعلام کرد این خودروی زرهی «بأس ۱» نام دارد که به طور کامل توسط کارشناسان یمنی ساخته شده است. عبدالکریم امیرالدین الحوثی، وزیر کشور دولت نجات ملی یمن در مراسم شروع به کار شماری از این خودروهای زرهی گفت این خودروها با کیفیت بسیار بالا تولید شده و برای خدمت در عملیات‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی به کار گرفته خواهد شد. وی افزود که افتتاح واحد ساخت امنیتی و اطلاعاتی وزارت کشور یمن در راستای رهنمودهای عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب مردم یمن انجام می‌شود. از سوی دیگر «رزق الجوفی» معاون بخش امنیت و پلیس وزارت کشور یمن نیز در این باره گفت این وزارتخانه برای رفع تمام مشکلات تلاش می‌کند و در تمام زمینه‌ها بویژه در زمینه ساخت خودروهای اطلاعاتی ـ عملیاتی با وجود محاصره و حمله ائتلاف سعودی، دستاوردهای زیادی را کسب کرده است و در روزهای آینده شاهد دستاوردهای ویژه دیگری نیز خواهیم بود. صنایع نظامی یمن طی 6 سال گذشته در پی تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور با تکیه بر توان داخلی توانسته است پیشرفت‌های قابل توجهی را در این عرصه کسب کند. مقاومت یمن در این مدت با تاسیس یگان موشکی موفق به بومی‌سازی موشک‌ و پهپاد در داخل کشور شده بود. 
 
* آخرین اخبار از تحولات نظامی در یمن
آخرین اخبار از جبهه‌های مأرب، الجوف و الحدیده حاکی از این است که در مأرب درگیری‌های پراکنده مقاومت یمن و نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه رغوان، شمال مدغل، جبل مراد و رحبه همچنان ادامه دارد و مقاومت یمن توانسته است به پیشروی‌های خود ادامه دهد. در همین حال ائتلاف سعودی ۲ هزار نفر از نیروهای سودانی را در جبهه‌های جنوب عربستان مستقر کرده است. این اقدام به دلیل عقب‌نشینی و فرار نیروهای منصورهادی از این جبهه‌ها صورت گرفته است. همچنین جنگنده‌های ائتلاف سعودی در روزهای گذشته منطقه المخدره در مدیریت صرواح، ماهلیه و رحبه را بمباران کرده‌اند. در الجوف قبیله بنی نوف قصد عقب‌نشینی از جبهه شرق الحزم را دارد و انصارالله در حال انجام مذاکرات برای فتح بدون درگیری این منطقه است. منطقه الحدیده هم که به عنوان یکی از مناطق آتش‌بس در ابتدا مورد توافق بود اما این آتش‌بس در روزهای گذشته ۳۲۲ بار از سوی متجاوزان سعودی نقض شد. در مناطق جنوبی و عدن به دلیل آنکه تمرکز مقاومت در حال حاضر بر مناطق شمالی است، برخی منابع از ایجاد پایگاه مشترک ائتلاف سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری خبر داده‌اند. 
***
[پیشرفت نظامی با صنایع موشکی مقاومت یمن]
عربستان سعودی با آغاز جنگ علیه یمن در مارس ۲۰۱۵ درصدد بود مانع قدرت گرفتن مقاومت یمن و پایان دادن به جنگ یمن در عرض یک هفته شود اما با گذشت حدود 6 سال از این جنگ، مقاومت یمن به مهم‌ترین و اثرگذارترین نیروی این کشور تبدیل شده است. طبیعتا رشد روزافزون قدرت این جریان مردمی به پشتوانه تمرکز بر نیروی داخلی و تقویت قابلیت بازدارندگی آن در قالب افزایش توانمندی پدافندی از جمله پهپادها و موشک‌ها رخ داده است. در حال حاضر در حوزه موشکی و پهپادی مقاومت یمن پهپادهای هدهد، رقیب، راصد، قاصف ۱ و K2، صماد، موشک‌های کوتاه و میان برد ثاقب 1، ۲ و ۳، فاطر ۱، موشک‌های بدر P1 و بدر F و موشک‌های کروز بالدار و بالستیک قدس، ذوالفقار، قاهر1، M2 و برکان 1،2،3 را در اختیار دارد؛ تسلیحاتی که عملا منجر به تغییر موازنه جنگ به نفع مقاومت شده است. در ۲ سال گذشته و پس از پیشرفت چشمگیر موشکی یمن، مقاومت توانسته ‌است علاوه بر هدف گرفتن شهرهای مهمی مثل ریاض و بندر جده در عربستان، به نقطه‌زنی موشکی درباره این اهداف بپردازد. اصابت موشک‌های یمنی به فرودگاه‌های نظامی، پادگان‌ها و همین‌طور تاسیسات نفتی آرامکو در استان‌های مختلف عربستان سبب شده مقاومت یمن بتواند دست برتر را در عرصه نظامی و همچنین مذاکرات دیپلماتیک داشته باشد. در کنار این موارد، حرکت صنایع نظامی یمن به سمت تسلیحات دریایی از جمله قایق‌های بی‌سرنشین و زیردریایی‌ سبب شده است علاوه بر زمین و هوا، مقاومت یمن در عرصه نبرد دریایی هم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

Page Generated in 0/0050 sec