printlogo


کد خبر: 228311تاریخ: 1399/10/1 00:00
اخبار

بازگشت ناوگروه 70 نیروی دریایی پس از 7500 مایل دریانوردی
مراسم استقبال از ناوگروه ۷۰ نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی لاوان که جهت انجام ماموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب، عازم آب‌های آزاد شده بود، با حضور فرمانده منطقه یکم امامت امیردریادار دوم «جعفر تذکر» هماهنگ‌کننده ارشد عقیدتی سیاسی‌های آجا در استان هرمزگان و مدیریت عقیدتی سیاسی منطقه یکم امامت حجت‌‌الاسلام بهارلو، فرمانده کارخانجات نداجا امیر دریادار دوم فاضل‌نیا، جانشین منطقه یکم امامت امیردریادار دوم جلیل مقدم، جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در بندرعباس انجام شد. ناوگروه رزمی اطلاعاتی ۷۰ نیروی دریایی ارتش، با بیش از ۶۶ روز ماموریت در آب‌های بین‌المللی و طی مسافت بیش از ۷۵۰۰ مایل دریانوردی، دیروز با استقبال مسؤولان نداجا در اسکله منطقه یکم امامت پهلو گرفت. امیر دریادار دوم جعفر تذکر در این مراسم، ضمن خیرمقدم و خداقوت به کارکنان ناوگروه رزمی اطلاعاتی ۷۰ در اجرای ماموریت در راستای فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا گفت: اینکه ناوهای ما صدها مایل دورتر از مرزهای میهن اسلامی‌مان جهت تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران عزیزمان حضور فعال دارند، جای غرور بسیار دارد. 
***
تهدید خبرنگار جوان توسط پیرمرد پالانی شبکه من‌و‌تو
شبکه لندنی من‌وتو طی اقدامی غیرمتعارف به تهدید خبرنگار صداوسیما دست زد. بر این اساس کارشناس سالخورده برنامه اتاق خبر این شبکه معاند و سلطنت‌طلب خطاب به یکی از مجریان سیما گفت: «با توجه به سن کمی که ‌داری، تردید نکن دستگیر خواهی شد و طبق قانون جنایی بین‌المللی عفو نخواهی شد!» این اتفاق در حالی است که چندی قبل من‌وتو با ضرب‌وشتم کارشناس این شبکه که با استدلال از جمهوری اسلامی دفاع پیدا کرده بود، ابعاد جدیدی از تروریسم رسانه‌ای را در کارنامه خود ثبت کرد. در این باره فربد طلایی، کارشناس شبکه «من و تو» که اظهارات جنجالی وی در دفاع از ایران در شبکه «من و تو» خبرساز شده بود، با انتشار ویدئویی از ضرب‌و‌شتم خود در استودیوی این شبکه خبر داد.
***
نماینده ایران در سازمان ملل:
ترور شهید فخری‌زاده بدون لکنت زبان محکوم شود
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و جری ماتجیلا، نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، ارزیابی ایران را از دهمین گزارش دبیرکل این سازمان درباره قطعنامه ۲۲۳۱ تشریح کرد. مجید تخت‌روانچی با بیان اینکه واشنگتن ناقض فاحش توافقنامه هسته‌ای است، کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را نتیجه قهری نقض توافق توسط دیگر طرف‌ها و مطابق حقوق ایران در برجام دانست. تخت‌روانچی با اشاره به وعده کشورهای اروپایی برای تضمین تداوم روابط اقتصادی پیش‌بینی شده در برجام با ایران و ایجاد سامانه اینستکس تاکید کرد: این سامانه پس از ۲ سال باید کارایی خود را به اثبات برساند. وی به موضوع ترور شهید محسن فخری‌زاده هم اشاره کرد و گفت: نحوه طرح موضوع در این گزارش به هیچ عنوان کافی نیست. این ترور در کنار ترور سال گذشته سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، جنایت‌های آشکار و تروریستی هستند که باید به صورت صریح و بدون لکنت زبان محکوم شوند. 
***
بایدن و اوباما بنیانگذار تحریم‌های فلج‌کننده هستند
رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت و رئیس اسبق اوپک در اظهاراتی در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» با بیان اینکه بیشترین تحریم‌ها در دولت اول اوباما تحت عنوان تحریم‌های فلج‌کننده شکل گرفت، تصریح کرد: شروع تحریم‌ها اساسا در دولت‌های دموکرات آمریکا بوده و تحریم‌های فلج‌کننده را در دولت اول اوباما شروع کردند و همچنان ادامه دارد. پس تحریم‌ها خیلی ربط به این دولت و آن دولت آمریکا ندارد و نباید خیلی دلخوش باشیم که چه اتفاق‌هایی می‌افتد. وی افزود: اتفاقا بایدن به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا بنیانگذار تحریم‌های فلج‌کننده است، لذا ما تحریم‌های فلج‌کننده را در دوره اوباما داشتیم. وزیر اسبق نفت با اشاره به دوران قبل از دولت یازدهم خاطرنشان کرد: اوباما وقتی تحریم‌های جدی را علیه ایران شروع کرد، اسمش را تحریم‌های فلج‌کننده گذاشت و بعد‌ها معلوم شد مراکز مطالعات اقتصادی آمریکا به وی گزارش داده بودند اگر نفت و بانک مرکزی ایران تحریم شود، اساسا هم درآمد ایران تحریم شده و نمی‌تواند به آن دست پیدا کند و هم اصلا گردش مالی در ایران اتفاق نمی‌افتد، بنابراین اسم آن را تحریم‌های فلج‌کننده گذاشت. قاسمی ادامه داد: خیلی جالب است که همین آقای اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در دولت دومش در شروع مذاکرات هسته‌ای به کنگره آمریکا رفت و در آنجا جمله‌ای گفت که به نظر من تاریخی هست. اوباما در کنگره گفت: «تحریم‌ها دیگر بر ایران اثر نکرد». 
***
اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌رسد
احمد علیرضا‌بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در صفحه شخصی خود در توئیتر با هشتگ اصلاح قانون انتخابات نوشت: «‏احتمالا طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌رسد؛ یکی از مسائل مطرح شده در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بها دادن به احزاب است». نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری را از هفته گذشته در صحن مجلس آغاز کرده‌اند. بر اساس این طرح، قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در حوزه مدرک تحصیلی داوطلبان، سن داوطلبان و سابقه مدیریت اجرایی در مناصب سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات تغییرات اساسی خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0071 sec