مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا که 29 آذرماه برگزار شد، به دلیل شیوه استقبال مردم برای مشاهده فوتبال، نقطه عطفی از نظر مصرف رسانهای در کشور محسوب میشود. به گزارش «وطن امروز»، رسانههای صوت و تصویر فراگیر با همراهی رسانه ملی توانستند نیازهای مخاطبان مختلف با شیوه مصرف رسانهای متفاوت را پوشش دهند ولی این مساله با چالشهایی نیز همراه بود. از یک سو همدستی کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحریمکنندگان ملت ایران و استناد بیسابقه به تحریمهای داخلی آمریکا (اوفک) برای ارائه نکردن سیگنال به رسانههای کشور که با هدف قطع دسترسی معمول به تصاویر پخش بازی انجام شده بود و از سوی دیگر ساعت برگزاری این مسابقه که در ساعات میانی روز زمانبندی شده بود، پیشبینی یک تجربه متفاوت را برای سازمان صداوسیما و رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایجاد کرده بود. 17 رسانه صوت و تصویر داخلی از طریق 29 کانال در این روز نسبت به پوشش مسابقه اقدام کردند. آمارهای ساترا حاکی از آن است که تعداد 10 میلیون و 400 هزار کاربر یکتا از طریق رسانههای صوت و تصویر فراگیر این بازی را مشاهده کردند. از سوی دیگر حداکثر میزان بازدید همزمان در این رسانهها به عدد 2 میلیون و 450 هزار رسید. هر چند عدهای به دنبال ایجاد دوقطبیهای کاذب بین رسانههای صوت و تصویر فراگیر با رسانه ملی بودند اما با همکاری رسانههای داخلی در این روز نقطه زرینی بر سپهر رسانهای کشور ثبت شد.