printlogo


کد خبر: 228339تاریخ: 1399/10/2 00:00
اخبار

طارمی پنالتی گرفت و پاس گل داد بیرانوند نیمکت‌نشین ماند
در هفته دهم لیگ فوتبال پرتغال، مهاجم ایرانی تیم پورتو با گرفتن یک پنالتی و دادن یک پاس گل عملکرد درخشانی داشت. 
در یکی از دیدارهای هفته دهم لیگ فوتبال پرتغال یکشنبه‌شب تیم پورتو به مصاف ناسیونال رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود پورتو تمام شد. 
مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم پورتو از ابتدا در ترکیب اصلی این تیم حضور داشت و در دقیقه ۷۷ تعویض شد. طارمی که نخستین فصل حضورش در پورتو را تجربه می‌کند و هفته به هفته عملکرد درخشان‌تری را به نمایش می‌گذارد، در این بازی هم بسیار تاثیرگذار ظاهر شد. 
طارمی ابتدا برای تیم پورتو یک پنالتی گرفت که این پنالتی را «سرجیو اولیویرا» در دقیقه ۲۱ به گل تبدیل کرد. طارمی همچنین در دقیقه ۳۹ یک پاس در عمق به «موسی ماره‌گا» هم‌تیمی خود داد و ماره‌گا هم این توپ را به تور دروازه ناسیونال چسباند. 
به این ترتیب تیم پورتو ۲۲ امتیازی شد و بعد از اسپورتینگ ۲۶ و بنفیکای ۲۴ امتیازی در رده سوم جدول باقی ماند. 
همچنین در هفته هجدهم ژوپیرلیگ بلژیک هم یکشنبه‌شب تیم آنتورپ به مصاف تیم واسلند بیورن رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر به سود آنتورپ تمام شد. در این بازی همانند مسابقه قبل، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ایرانی تیم آنتورپ نیمکت‌نشین بود. 
آنتورپ که در ۴ بازی متوالی در لیگ بلژیک و لیگ اروپا شکست خورده بود، با این برد از بحران خارج شد تا فشارها به صورت موقت از دوش «ایوان لکو» سرمربی این تیم برداشته شود. 
تیم بیرانوند با این برد ۲۸ امتیازی شد و در رده ششم جدول قرار گرفت. 
در چارچوب همین مسابقات تیم خنت با حضور میلاد محمدی، مدافع ایرانی خود تیم کلاب بروژ را با یک گل شکست داد تا صدرنشین لیگ بلژیک را متوقف کرده باشد. خنت با این پیروزی ارزشمند ۲۵ امتیازی شد و در رده هشتم جای گرفت. 
 
* درخشش در لیگ کشوری که می‌خواست تیم ملی‌اش را حذف کند
از روزی که مهدی طارمی بعد از بازی تیم‌ ملی ایران مقابل پرتغال در جام‌جهانی اشک ریخت تا امروز که با دومین تیم پرافتخار پرتغال می‌درخشد، کمتر از ۳ سال گذشته است. پورتو در هفته دهم لیگ پرتغال موفق شد تیم ناسیونال را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و چهره ویژه این مسابقه مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو بود که در نیمه نخست یک پنالتی گرفت و یک پاس گل داد تا تمجید هواداران پورتو را در پی داشته باشد. زوج مهدی طارمی و «موسی ماره‌گا» حالا به یکی از زهردارترین زوج‌های تهاجمی در پرتغال تبدیل شده و هواداران پورتو را برای تکرار قهرمانی در لیگ پرتغال و درخشش در لیگ قهرمانان اروپا امیدوارتر کرده است. تداوم درخشش طارمی در پورتو باعث شده است روزنامه «ابولا» یاد این مهاجم را در بازی تیم‌ ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال در جام‌جهانی ۲۰۱۸ زنده کند؛ دیداری که ایران فاصله‌ای تا صعود به مرحله بعدی جام‌جهانی نداشت اما مهاجم فعلی پورتو قدر موقعیت خوب گلزنی در لحظات پایانی بازی را ندانست. ابولا تیتر زد: «طارمی دیگر گریه نمی‌کند... او فقط جشن می‌گیرد». اشاره ابولا به گریه‌های طارمی بعد از بازی با پرتغال است و اینکه حالا و به فاصله کمتر از ۳ سال از آن بازی و موقعیت بزرگ برای حذف پرتغال از جام جهانی، طارمی در لیگ همان کشور جشن و شادی گلزنی به پا می‌کند. در بخشی از مطلب ابولا آمده است: «در دقیقه ۹۳، انصاری‌فرد امید ایران را بالا می‌برد. ما در آخرین بازی مرحله گروهی هستیم. در یک سوی میدان پرتغال قرار دارد که نتیجه تساوی تاثیری در رده‌بندی و صعود گروه ندارد. پنالتی انصاری‌فرد بازیکن فعلی تیم AEK آتن بارقه امید را به تیم کی‌روش برای رسواکردن و افتضاح تیم پرتغال می‌دمد. آخرین موقعیت بازی روی پای طارمی از دست می‌رود. طارمی همه چیز برای گلزنی دارد اما به کنار دروازه شوت می‌زند. او به دلیل موقعیتی که از دست داده، گیج می‌شود. سپس بازی تمام می‌شود. پرتغالی‌ها نفس راحتی می‌کشند و ایرانی‌ها روی زمین می‌افتند. طارمی در حالی که اشک می‌ریزد، در زمین سرگردان است».
***
خطاهایی که کار دست پرسپولیس داد
بازیکنان پرسپولیس در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، مرتکب بیشترین تعداد خطا شدند. با پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی پرسپولیس، آمارهای هر آیتم این دوره از بازی‌ها منتشر شد که در این میان پرسپولیس خشن‌ترین تیم آسیا لقب گرفت. بازیکنان پرسپولیس در این دوره از رقابت‌ها 168 بار بر روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شدند. خطاهای پرتعدادی که در نهایت کار دست این تیم داد و آنها قهرمانی را از دست دادند. 4 خطا که توسط شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن، احمد نوراللهی و مهدی شیری انجام شد و در نهایت منجر به خطای پنالتی علیه پرسپولیس شد که ۲ مورد آخر، جام را از این تیم گرفت. شجاع خلیل‌زاده در بازی مرحله گروهی در مقابل الدحیل روی ادمیلسون مرتکب خطای پنالتی شد که معز علی آن را وارد دروازه کرد و بشار رسن نیز در دیدار مقابل النصر روی خالد الغنام خطا کرد و یک پنالتی به این تیم عربستانی داد که عبدالرزاق حمدالله با ضربه چیپ، برای النصر گلزنی کرد. در بازی نیمه‌نهایی مقابل النصر، احسان پهلوان با انجام یک خطا در میانه میدان کارت قرمز گرفت و وحید امیری نیز با دریافت یک کارت زرد از حضور در بازی پایانی محروم شد و در دیدار فینال نیز احمد نوراللهی و مهدی شیری با ۲ خطای بی‌مورد به اولسان پنالتی دادند. 
6 خطایی که از میان آنها ۴ مورد آخر روی تعیین قهرمان آسیا تأثیر مستقیم داشت و شاید می‌توانست اتفاقات بهتری را برای پرسپولیس رقم بزند. اولسان هیوندای نیز با 158 خطا دومین تیم خشن این رقابت‌ها بود. النصر با 136 خطا و یوکوهاما مارینوس نیز با 134 خطا در رده‌های بعدی تیم‌های پرخطای آسیا قرار گرفتند. 

Page Generated in 0/0065 sec