printlogo


کد خبر: 228346تاریخ: 1399/10/2 00:00
اخبار

فاضلاب و مازوت 2 علت احتمالی انتشار بوی نامطبوع تهران
عضو شورای شهر تهران با اشاره به علل بوی نامطبوع در پایتخت گفت: به نظر می‌رسد مشکل فاضلاب تهران عمده دلیل این مسأله باشد ولی احتمال تأثیر مازوت در این قضیه نیز رد نشده است. زهرا صدراعظم‌نوری در گفت‌وگو با فارس، درباره ماجرای انتشار بوی نامطبوع در پایتخت اظهار داشت: بررسی‌های مختلفی جهت یافتن علت بوی نامطبوع در تهران انجام گرفته ولی آنچه مورد توجه بوده این است که دقیقا بیشترین انتشار بوی نامطبوع در پایتخت در پاییز و زمستان و هنگام بارندگی‌ها ایجاد می‌شود. وی افزود: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که انتشار بوی نامطبوع در پایتخت به دلیل مشکل فاضلاب است و با توجه به این مسأله شورای شهر تهران از شرکت آب و فاضلاب خواسته که بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام دهد. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ‌گفت: برخی کارشناسان نیز اعلام کرده‌اند که مازوت کارخانه‌ها عامل انتشار بوی نامطبوع در تهران است که البته ما هنوز نسبت به این قضیه مطمئن نیستیم و این علت نیز رد نشده است لذا باید این موضوع نیز مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد. 
***
آلودگی هوای تهران مساوی شرایط اضطرار است
کارشناس محیط‌زیست با اشاره به تداوم روزهای ناسالم هوا در تهران گفت: طبق قانون هوای پاک با توجه به پایداری جوی، تهران باید تعطیل شود. بهزاد اشجعی، کارشناس آلودگی هوا و دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تداوم روزهای ناسالم هوا در تهران گفت: در این شرایط باید حتما کمیته اضطرار تشکیل و برای تعطیلی تهران فکری شود. وی با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه‌های قانون هوای پاک، تداوم ۲ روز با شرایط نارنجی و قرارگیری شاخص کیفیت هوا بالاتر از عدد ۱۰۰ مساوی با شرایط اضطرار است، ابراز داشت: بنابراین تصمیمات اتخاذ شده هم باید مساوی با شرایط قرمز باشد. اشجعی با اشاره به اینکه بنا بر پیش‌بینی هواشناسی تداوم آلودگی هوا تا روز چهارشنبه در شهرهای صنعتی از جمله تهران ادامه خواهد داشت، گفت: بر این اساس روز سه‌شنبه در تهران باید محدودیت‌های عبور و مرور در نظر گرفته و فعالیت‌های عمومی شهر تعطیل شود.
***
جریمه کرونایی ۶۰ هزار خودرو
نیروی انتظامی از کاهش ۲۴ درصدی میانگین تردد خودروها در آخرین روز پاییز سال ۹۹ خبر داد. نیروی انتظامی در تشریح عملکرد خود در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در آخرین روز از پاییز امسال اعلام کرد ۳۰ آذرماه امسال 8 هزار و ۵۸۹ مامور پلیس در ۱۹۵۸ نقطه از کشور این طرح را اجرا کردند که در نتیجه آن میانگین تردد با خودرو در کشور نسبت به تاریخ مشابه سال قبل ۲۴درصد کاهش داشت. روز یکشنبه همچنین از ۲۰ هزار و ۴۴۹ واحد صنفی نیز بازدید شد که در جریان آن برای ۱۴هزار و ۵۳۱ واحد تذکر و صورتجلسه صادر و ۴۰۳ واحد نیز پلمب شد. ۵۲ هزار و ۹۵۲ مورد تذکر لسانی به رانندگان خودروها و جلوگیری از سفر ۳۴ هزار و ۶۵۶ دستگاه خودرو و بازگرداندن‌شان به مبدا از دیگر نتایج اجرای این طرح در روز یکشنبه ۳۰ آذرماه بود. در این روز همچنین ۵۹ هزار و ۱۲۹ خودرو نیز در طرح محدودیت شبانه جریمه شدند. ۴۵۰۲ دستگاه خودرو نیز در مناطق نارنجی و ۱۱۷ دستگاه خودرو نیز در مناطق قرمز جریمه شدند. 
***
بازگشایی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران
مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در رشته‌های مجاز، از ابتدای دی‌ماه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. به گزارش ایسنا، بر این اساس فعالیت سالن‌های ورزشی چندمنظوره، مجموعه‌های ورزشی الزهرا(س)، زمین‌های چمن و مجموعه‌های سوارکاری در مناطق بیست‌ودوگانه مجاز خواهد بود. بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، رشته‌های ورزشی پر برخورد مانند کشتی و رزمی و نیز استخرهای سرپوشیده همچنان منع فعالیت خواهند داشت و با توجه به محدودیت عبور و مرور خودروها به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان فعالیت مجموعه‌های ورزشی تا ساعت ۲۰ تعیین شده است. 

Page Generated in 0/0051 sec