printlogo


کد خبر: 228353تاریخ: 1399/10/2 00:00
اخبار

رأی نهایی هفت‌تپه چهارشنبه از سوی هیأت داوری صادر خواهد شد
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: جلسه هیات داوری برای تعیین تکلیف وضعیت شرکت نیشکر هفت‌تپه چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد. سیدنظام‌الدین موسوی به جلسه هیات داوری برای تعیین تکلیف شرکت نیشکر هفت‌تپه اشاره کرد و گفت: پس از تلاش‌های متعددی که از سوی مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای نظارتی صورت گرفت، پرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه توسط رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی برای تصمیم‌گیری نهایی به هیات داوری ارسال شد. وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی این درخواست را از هیات داوری داشته که فسخ قرارداد مالک شرکت نیشکر هفت‌تپه به دلیل تخلفات متعدد صادر شود و امیدواریم این هیات نیز در بررسی‌های خود دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات تخصصی نهادهای نظارتی کشور را لحاظ کند و حتما هم این مهم اتفاق خواهد افتاد. عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای به جلسه هیات داوری اشاره و اظهار کرد: جلسه نهایی برای تصمیم‌گیری درباره تعیین تکلیف مالک شرکت هفت‌تپه چهارشنبه هفته جاری برگزار و در آنجا رای صادر خواهد شد و امیدواریم همان‌گونه که بازوهای نظارتی ۳ قوه به خلع ید مالک شرکت هفت‌تپه اصرار دارند در اینجا نیز این خواسته رقم بخورد. وی افزود: با خلع ید مالک فعلی شرکت هفت‌تپه قطعا روند کشت و تولید نیشکر افزایش خواهد یافت و کارگران نیز با یک آسودگی‌خاطر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
***
تأمین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دامی
دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد مشکلات توزیع نهاده‌های دامی حل شده و در حال حاضر ۱۰۰‌درصد نهاده‌های دامی تأمین شده و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را به قیمت مصوب عرضه کنند. عباس قبادی در نشست کارگروه تنظیم بازار، روند تغییر قیمت کالاهای اساسی را باثبات توصیف کرد و گفت: گزارش بانک مرکزی از وضعیت تخصیص ارز نیمایی نیز حاکی از آن است که سقف تخصیص ارز به کمتر از یک ماه رسیده که تحول خوبی در سیستم بانکی است. وی همچنین با بیان اینکه روند ترخیص کالا از گمرک‌‎ها عادی شده، اظهار کرد: خروجی کالا در بنادر زودتر به مقاصد حمل می‌شود و در نتیجه در هفته‌های گذشته ثبات نسبی بر بازار حاکم بود. همچنین گزارش‌ها حاکی از ثبات نسبی در عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی است. وی در ادامه با اشاره به مشکلات تامین ارز واردات برای محصولاتی از جمله کره، تصریح کرد: واردات کره از ۵۰ هزار تن به ۵ تن و واردات گوشت قرمز از بیش از ۸۰۰ هزار تن به کمتر از ۱۰۰ هزار تن در سال رسیده است که نشان از رشد تولید در کشور دارد. 
***
مجلس مخالف اخذ مالیات از بخش کشاورزی است
نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از تلاش دولت برای اخذ مالیات از بخش کشاورزی، گفت: مجلس مخالف این اقدام است، از این رو دولت در حوزه تخصیص اعتبارات باید به استان‌های فعال در حوزه کشاورزی اعتبارات قابل قبولی پرداخت کند. غلامعلی کوهساری با انتقاد از رویکرد دولت در حوزه اخذ مالیات از کشاورزان، گفت: در شرایط کنونی لایحه‌ای در کمیسیون‌های اقتصادی دولت در حال بررسی است که بر اساس آن، کشاورزان و زیرمجموعه این بخش باید مالیات پرداخت کنند اما قطعا مجلس با این مساله مخالفت خواهد کرد. وی ادامه داد: در پیوست شماره یک لایحه بودجه 1400، مناطق کمتر‌توسعه‌یافته کمترین تعداد ردیف‌های اعتباری و کمترین میزان اعتبارات را دارند، از طرفی بر اساس لوایح بودجه، استان‌هایی که بیشتر مالیات می‌دهند، اعتبارات بیشتری دریافت می‌کنند، این مساله موجب شده استان‌های شمالی کشور با وجود نقش اساسی در تولید محصولات کشاورزی، اعتبارات کمی دریافت ‌کنند.
 وی بر لزوم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه در بحث تخصیص بودجه به استان‌هایی مانند استان گلستان که نقش اساسی در تأمین مواد غذایی دارند، کمتر توجه می‌شود، زیرا این استان‌ها صنعتی نبوده و مالیات کمتری به واسطه فعالیت در حوزه کشاورزی پرداخت می‌کنند. 

Page Generated in 0/0055 sec