printlogo


کد خبر: 228360تاریخ: 1399/10/2 00:00
اخبار

همکاری امنیتی ایران، عراق، سوریه و روسیه ادامه دارد
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد کمیته چهارجانبه ایران، عراق، روسیه و سوریه به کار خود در زمینه تبادل اطلاعات ادامه می‌دهد. به گزارش ایسنا، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت وگو با خبرگزاری ملی عراق (نینا)، تاکید کرد کمیته چهارجانبه امنیتی متشکل از عراق، ایران، سوریه و روسیه به کار خود ادامه می‌دهد. وی گفت: این کمیته که از زمان ورود گروهک تروریستی داعش به عراق و سیطره بر برخی مناطق آن تشکیل شد همچنان در مقر وزارت دفاع به کار خود ادامه می‌دهد و هدف آن تبادل اطلاعات امنیتی میان ۴ کشور ایران، عراق، سوریه و روسیه به منظور مبارزه با تروریسم است. 
***
فشار آمریکا دلیل تأخیر بررسی پرونده شهادت سرداران مقاومت
رئیس شورای سیاسی جنبش نجبا با تجلیل از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس تاکید کرد دولت عراق در پیگیری جنایت ترور این ۲ شهید جدی نیست. به گزارش مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای جنبش نُجَبا، رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَبا در گفت‌وگو با «اسلام‌تایمز»، ضمن تجلیل از شهیدان سلیمانی و المهندس، آزادی عراق از شر داعش را یکی از بزرگ‌ترین خدمات آن ۲ فرمانده شهید خواند. حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الاسدی» با اشاره به کارشکنی آمریکا و همپیمانانش در روند رسیدگی به پرونده ترور حاج‌قاسم و ابومهدی، از تعلل و انفعال دولت عراق در این رابطه نیز انتقاد کرد. وی همچنین مداخلات خارجی در امور عراق را عامل اساسی در تحقق نیافتن مطالبات مشروع مردم این کشور دانست. 
***
پیام قدردانی بیت آیت‌الله یزدی از مردم
بیت مرحوم آیت‌الله محمد یزدی با انتشار پیامی خطاب به مردم، از حضور آنان در مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم قدردانی کرد. 
در بخشی از این پیام آمده است: «حضور باشکوه و دور از انتظار انبوه مومنان بویژه طلاب و فضلای انقلابی در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آن پیرو شایسته و صادق امام قدس سره‌الشریف و یار باوفای رهبری دام‌ ظله‌العالی به‌رغم اهتمام خانواده بر سرعت در مراسم تجهیز و سفارش آن مرحوم برای عدم ایجاد زحمت در این شرایط خاص، جلوه‌ای از حق‌شناسی مردم عزیز نسبت به ایشان بود. خدا را بابت همه الطاف بیکران پیدا و نهانش شاکریم. از خدای سبحان توفیق روزافزون همه مردم عزیز را در حمایت و دفاع همیشگی از نظام اسلامی و دستاوردهای آن، پیروی از رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و پیوند با عالمان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام خواستاریم و برای آن عزیز سفرکرده رضوان خدا و معیت با انبیا و اولیای الهی و شهیدان راه حق در آخرت را مسألت می‌کنیم».

Page Generated in 0/0050 sec