printlogo


کد خبر: 228437تاریخ: 1399/10/4 00:00
پس از منحل شدن خودکار پارلمان رژیم صهیونیستی، یک نظرسنجی نشان داد نتانیاهو بدون ملحق شدن حزب جدا شده نمی‌تواند تشکیل کابینه دهد
سرنوشت نا‌معلوم کابینه اشغالگران قدس

گروه‌ بین‌الملل: در پی انحلال پارلمان و شکست دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی، مارس 2021 چهارمین انتخابات پارلمانی در کمتر از ۲ سال برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که در آن با توجه به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، نتانیاهو و گانتس به عنوان ۲ رقیب اصلی نخست‌وزیری در انتخابات گذشته شانس بالایی برای پیروزی نخواهند داشت. به هر حال جدا از اینکه نخست‌وزیر بعدی رژیم صهیونیستی چه کسی خواهد بود، تزلزل سیاسی ۲ سال اخیر حاکی از این است که رژیم صهیونیستی به واقع همه شاخص‌های بی‌ثباتی را در خود دارد. 
 
* پیش‌بینی‌ها از شانس احزاب در انتخابات آتی
به گزارش «وطن امروز»، پس از منحل شدن خودکار پارلمان رژیم صهیونیستی، یک نظرسنجی نشان داد حزب نخست‌وزیر این رژیم بدون ملحق شدن حزب جدا شده نمی‌تواند تشکیل کابینه دهد. بر اساس این نظرسنجی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی شانس کمتری برای تشکیل کابینه دارد. به گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»،‌ نتایج نظرسنجی یادشده نشان می‌دهد بدون پیوستن حزب «گیدئون سعر» موسوم به «امید جدید»‌ به حزب لیکود (حزب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) نتانیاهو نخواهد توانست تشکیل کابینه دهد. گیدئون هم‌حزبی پیشین نتانیاهو است که بتازگی اعلام کرده است برای نخست‌وزیر شدن وارد رقابت انتخاباتی خواهد شد و به کابینه نخست‌وزیر این رژیم نخواهد پیوست. در عین حال، در این گزارش آمده است رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده‌اند «نفتالی بنت» رئیس ائتلاف حزب‌های راست افراطی نیز خود را به عنوان نامزد پست نخست‌وزیری اعلام کند و وارد رقابت‌های انتخاباتی شود. «عرب ۴۸» به نقل از نظرسنجی‌‌ای که رادیو «FM103» دیروز آن را منتشر کرد، گزارش داد حتی اگر حزب‌هایی مثل «یمینا» و احزاب حریدی به کابینه پس از انتخابات نتانیاهو بپیوندند، چنین ائتلافی نمی‌تواند غالب اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را تشکیل دهد. طبق این نظرسنجی، اگر هم‌اکنون در سرزمین‌های اشغالی انتخابات برگزار شود، حزب لیکود ۲۸ کرسی، حزب امید جدید ۱۸ کرسی، حزب یش عتید ۱۵ کرسی، یمینا ۱۴ کرسی، لیست مشترک ۱۱ کرسی، حزب شاس ۸ کرسی، فراکسیون یهدیوت هتواره ۸ کرسی، حزب اسرائیل بیتنا ۷ کرسی، حزب میرتس ۸ کرسی و حزب آبی و سفید (حزب وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) ۵ کرسی به دست خواهند آورد که طبق برآوردها، حزب گانتس به حد نصاب انتخاباتی نخواهد رسید.  بر اساس این نظرسنجی، حزب امید جدید به ریاست گیدئون سعر می‌تواند ائتلافی با ۶۳ عضو کنست تشکیل دهد در صورتی که احزابی چون یش عتید، یمینا و احزاب حریدی به آن ملحق شوند.

Page Generated in 0/0053 sec