printlogo


کد خبر: 228439تاریخ: 1399/10/4 00:00
نانسی پلوسی: می‌خواهم ترامپ را از دفتر کارش در کاخ سفید بیرون بکشم
گیس کشی بر سر کاخ سفید

گروه بین‌الملل: در حالی که کمتر از یک ماه تا روز تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری آینده آمریکا زمان باقی است، تنش میان ۲ حزب غالب بر جریان سیاسی آمریکا همچنان ادامه دارد. در یک سوی این جریان ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا ایستاده که در 2 ماه گذشته به وفور انتخابات آمریکا را جعلی و پیروزی بایدن را نتیجه تقلب سیستماتیک دموکرات‌ها اعلام کرده است و در سوی دیگر جو بایدن و حزب دموکرات که تلاش می‌کنند به شکلی پیروزمندانه و به دور از شائبه تقلب به کاخ سفید وارد شوند. ترامپ با قطعی دانستن پایان ریاست‌جمهوری‌اش حالا «مشروعیت» دولت بایدن را با تقلبی دانستن انتخابات هدف قرار داده است و دموکرات‌ها هم بخوبی این نکته را می‌دانند و هر چه در چنته دارند برای مقابله با این پروژه ترامپ هزینه می‌کنند. دیروز نشریه پالیتیکو و فاکس‌نیوز به انتشار اظهارنظری کم‌سابقه از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پرداختند که در آن از راهکار عجیبی برای اخراج ترامپ از کاخ سفید در صورت مقاومت وی برای تحویل ریاست‌جمهوری سخن گفته است. نانسی پلوسی که در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ سابقه‌ای طولانی از اختلافات و مشاجره با وی بر سر موضوعات مختلف دارد، گفته به دنبال اطمینان یافتن از این مساله است که دونالد ترامپ که همچنان شکست در مقابل جو بایدن را نپذیرفته، دفتر کارش در کاخ سفید را ترک خواهد کرد. به گزارش فاکس‌نیوز، او در روزهای گذشته و در حاشیه گفت‌وگوها با سایر رهبران کنگره درباره بسته کمکی و بودجه دولت گفته برای خروج ترامپ از قدرت لحظه‌شماری می‌کند. به گزارش نشریه پالیتیکو، پلوسی گفته است: قصد دارم او را از دفتر کارش در کاخ سفید با مو و دست‌های کوچک و پاهایش بگیرم و بیرون بکشم. بنا بر این گزارش، سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به درخواست فاکس‌نیوز برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداد. 
 
* دستور ترامپ برای عفو آدمکش‌های بلک‌واتر
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دستور بخشش ۱۵ نفر از جمله 4 نظامی مرتبط با پرونده بلک‌واتر را که اقدام به کشتار غیرنظامیان عراقی کرده بودند صادر کرد. بر اساس تصمیم ترامپ، 2 نفر دیگر نیز که در روسیه محکوم شده بودند، مورد عفو قرار می‌گیرند. ترامپ همچنین ۳ عضو سابق جمهوری‌خواه را نیز مشمول عفو قرار داد. 
 
* انتقاد بایدن از ضعف سایبری دولت آمریکا
آمریکا همچنان در شوک بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ این کشور است. کاخ سفید و به طور خاص ترامپ اظهارنظری جدی در این باره نمی‌کنند و در سوی دیگر جو بایدن که حالا به صورت منظم گزارش‌های امنیتی مرتبط با سمت ریاست‌جمهوری را دریافت می‌کند، به انتقاد شدید از عملکرد ترامپ و دولتش در این حوزه می‌پردازد. به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت: دونالد ترامپ باید مستقیما روسیه را مقصر این حمله سایبری بداند؛ کاری که ترامپ هنوز آن را انجام نداده حتی با وجودی که مایک پمپئو، وزیر خارجه و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا مسکو را متهم به انجام این حمله سایبری کرده‌اند. بایدن به خبرنگاران در شهر ویلمینگتون واقع در ایالت دلاور گفت: این یک خطر بزرگ است و همچنان ادامه دارد. من هیچ سند و مدرکی دال بر اینکه این حمله تحت کنترل است مشاهده نکرده‌ام. هیچ چیزی نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام. وزارت دفاع آمریکا درباره بسیاری از مسائل به ما اطلاعی نمی‌دهد. در نتیجه از هیچ‌چیزی که دال بر تحت کنترل بودن این حمله باشد، اطلاعی ندارم. بایدن، ترامپ را به خاطر سلب تدابیر دفاعی آمریکا در برابر حملات سایبری مقصر دانست و گفت: این حمله زیر نظر دونالد ترامپ رخ داد زمانی که او نمی‌دید. بایدن گفت: میزان خسارتی که این حمله سایبری به وجود آورده هنوز مشخص نیست. ما باید ماهیت این رخنه‌ها را با دقت بررسی کنیم و ببینیم چه اندازه خسارت وارد کرده‌اند.

Page Generated in 0/0056 sec