printlogo


کد خبر: 228440تاریخ: 1399/10/4 00:00
اخبار

به صدا درآمدن آژیر خطر سفارت آمریکا در عراق
منابع عراقی عصر دیروز از به‌ صدا درآمدن آژیر خطر سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند. تا لحظه تنظیم خبر جزئیات بیشتری در این باره مخابره نشده بود. برخی اخبار از فرار سفیر آمریکا از سفارتخانه و پنهان‌شدن در منطقه امن خبر دادند.
***
مانور مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی برای نخستین‌بار
اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی در نوار غزه از مانور مشترک خود برای نخستین‌بار خبر دادند و بیانیه‌ای در این باره صادر کردند. بر اساس گزارش «فلسطین الان»، در این بیانیه آمده: در چارچوب همکاری و کار مشترک بین گروه‌های مقاومت فلسطینی، عینیت‌بخشی به آمادگی جنگی به صورت دائم و مستمر و در نتیجه رصد میزان آمادگی‌های هجومی، ما آمادگی خود برای انجام مانورهای نظامی مشترک برای نخستین‌بار را اعلام می‌کنیم. در ادامه بیانیه مذکور ذکر شده، جزئیات و زمان این مانور متعاقبا اعلام خواهد شد و همه، اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند. خبرگزاری «سما» پیش‌تر اعلام کرده بود، شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت فلسطینی یکشنبه آینده (هفتم دی) مانور مشترک بزرگی در مناطق مختلف نوار غزه انجام خواهند داد. بر اساس این گزارش، مانور مذکور با نام «الرکن الشدید» 12 ساعت طول می‌کشد و تدابیر امنیتی در زمان انجام آن اتخاذ خواهد شد.
***
تیراندازی در مرکز فرانسه
سه‌شنبه‌شب در یک حادثه تیراندازی در مرکز فرانسه، دست‌کم 3 نیروی پلیس کشته و یک نفر زخمی شد. خبرگزاری فرانسه در پیامی توئیتری به نقل از دادستان‌ها، این خبر را اعلام کرده است. به گزارش «اسپوتنیک»، عامل حادثه یک فرد ناشناس بوده و این تیراندازی در یک منطقه دور نزدیک «پوی دو دم» سه‌شنبه‌شب به وقت محلی رخ داده است. بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، نیروهای پلیس برای رسیدگی به یک گزارش خشونت خانگی در محل حادثه حضور یافتند که در حین تلاش برای نجات یک زن، از سوی یک مرد ۴۸ ساله هدف تیراندازی قرار گرفتند. بعد از تیراندازی اول که به کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن افسر دیگر منجر شد، عامل حادثه خانه خود را آتش زد و سپس مجددا به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کرد که در نتیجه آن ۲ افسر پلیس دیگر جان خود را از دست دادند.  دفتر دادستانی شهر «کلرمون- فران» اعلام کرد احتمال می‌رود زنی که نیروهای پلیس برای نجات وی به محل اعزام شده بودند، زنده باشد.  ژرارد درمنین، وزیر کشور فرانسه در پیامی توئیتری بدون ارائه جزئیات از کشته شدن فرد مسلح مظنون خبر داد. 
***
ترور رئیس اجرایی بنیاد انتخابات افغانستان
رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌‌ افغانستان در پی یک سوء‌قصد در کابل کشته شد. به گزارش فارس، وی بامداد دیروز در کابل هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت و پس از زخمی شدن در بیمارستان جان باخت. عبدالباقی رشید، برادر رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد تأیید کرد وی در این حمله جان باخته است. صبح دیروز رشید و راننده‌اش هدف حمله مسلحانه قرار گرفته و به بیمارستان کابل منتقل شدند که وی در آنجا جان خود را از دست داد. تاکنون گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است. 
***
ممانعت الجزایر و تونس از عبور هواپیمای اسرائیلی
نخستین پرواز مستقیم بین رژیم صهیونیستی و مغرب روز سه‌شنبه انجام شد. این پرواز از فرودگاه بن‌گورین واقع در اراضی اشغالی به شهر رباط انجام شد. در این پرواز یک هیأت بلندپایه صهیونیست حضور داشت که ریاست آن بر‌عهده جرد کوشنر، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا بود. شبکه خبری نسمه تونس گزارش داد این کشور به همراه الجزایر اجازه ندادند این هواپیما از حریم هوایی آنان عبور کند و به همین دلیل مجبور شد مسیر غیرمستقیمی را طی کند. به گزارش این شبکه، این سفر از مسیر شمالی انجام شد که از دریای مدیترانه و حریم هوایی یونان، ایتالیا، اسپانیا و سپس رباط انجام شد. منابع صهیونیستی سه‌شنبه شب گزارش دادند که مئیر بن‌شابات، مشاور امنیتی رژیم اسرائیل به همراه کوشنر شامگاه سه‌شنبه با محمد ششم، پادشاه مغرب دیدار کردند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از نشست هواپیمای حامل هیأت اسرائیلی در رباط در حساب توئیتری خود نوشت به محض نشستن این هواپیما با اعضای این هیأت تلفنی صحبت کرده و از آنها خواسته سلام و پیام او را به شاه مغرب که به تعبیر وی، با عادی‌سازی، گامی تاریخی برداشته، برسانند. 
***
دفاع چین از ‌رزمایش هوایی مشترک با روسیه
ادعای کره‌جنوبی مبنی بر تجاوز هواپیماهای نظامی چینی و روسی به حریم هوایی این کشور، با واکنش وزارت خارجه چین مواجه شد. ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز در نشست خبری روزانه گفت هواپیماهای نظامی روسی و چینی در جریان پرواز تمرینی روز گذشته، وارد آسمان کره‌جنوبی نشده‌اند.  به نوشته خبرگزاری رویترز، ژائو با رد ادعای کره‌جنوبی مبنی بر تجاوز به حریم هوایی این کشور، توضیح داد: در جریان این تمرین، هواپیماهای چینی و روسی با جدیت به قوانین بین‌المللی پایبند بودند و وارد حریم هوایی کره‌جنوبی نشدند.  وی همچنین در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر قدرت‌نمایی این ۲ کشور به آمریکا و کره‌جنوبی، تصریح کرد گشتزنی استراتژیک مشترک با روسیه، هیچ طرف ثالثی را هدف نگرفته است. روز سه‌شنبه بود که ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی از تجاوز ۱۹ هواپیمای نظامی روسی و چینی به حریم هوایی این کشور و اعزام چند جنگنده برای رهگیری و بیرون راندن آنها از آسمان خود خبر داد. 

Page Generated in 0/0067 sec