printlogo


کد خبر: 228444تاریخ: 1399/10/4 00:00
تصمیم منطقی سرمربی تیم‌ ملی تکواندو
زنگ خطر برای غایبان لیگ برتر

محمد بیرامی: سال ۱۴۰۰ تیم‌ ملی تکواندوی ایران یکی از سخت‌ترین سال‌ها را پیش ‌رو خواهد داشت. از مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در بیروت برگزار خواهد شد تا بازی‌های المپیک در مردادماه و پس از آن مسابقات قهرمانی جهان در ووشی چین، البته چند تورنمنت از جمله رقابت‌های گرندپری هم در این بین وجود دارد. 
نگرانی‌ها از بابت برگزاری رقابت‌های انتخابی و دعوت بهترین‌ها به اردوی تیم ‌ملی برای حضور در این رویدادها که هر کدام اهمیت خاص خود را برای تکواندوی ایران دارد با تصمیم بجا و منطقی کادر فنی تیم‌ ملی تا حد زیادی از بین رفت. شیوع ویروس کرونا مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات آزاد یا انتخابی‌های تیم‌ ملی را تعطیل کرد و حتی تورنمنت‌های خارجی هم برگزار نشد تا تیم‌ ملی برای مسابقات پیش رو جهت تشکیل اردوی آماده‌سازی دست به دامان لیگ شود. مسابقاتی که با حضور بهترین‌های ایران برگزار خواهد شد و تقریبا همه تکواندوکاران که شایستگی فنی حضور در ترکیب تیم ‌ملی را داشته باشند، در این رقابت‌ها روی «شی‌هاپ‌چانگ» می‌روند. 
عسکری با اعلام این خبر که مبارزه در لیگ ملاک دعوت به اردو یا مسابقات انتخابی خواهد بود، اظهار داشت: از تمام عزیزانی که مدعی حضور در تیم‌ ملی تکواندو هستند درخواست می‌کنم در قالب تیم‌های خود در لیگ شرکت کنند تا اگر شرایط کرونا به همین شکل ادامه پیدا کرد و نتوانستیم روال قبل را پشت سر بگذاریم، بتوانیم نفرات برتر را به انتخابی دعوت کنیم و جای گله‌ای برای کسی نباشد. در شرایط فعلی که امکان برگزاری مسابقات انتخابی یا ورود به اردوی تیم ‌ملی نیست، کادر فنی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برنامه‌ای دیگر را طراحی و به نوعی از پلن B رونمایی کرد. همان‌طور که هر طرحی خالی از اشکال نیست، این برنامه نیز چند اشکال دارد؛ اول آنکه جلوی ورود پدیده‌های شهرستانی که امکان حضور در لیگ را ندارند می‌گیرد و دوم تکلیف برخی چهره‌های شاخص که تمایلی به عقد قرارداد با باشگاه‌ها را نداشته و تیم ‌ملی را هدف قرار داده‌اند، چه می‌شود؟
کادر فنی تیم ‌ملی چاره‌ای جز این نداشت که برنامه‌های خود را برای تشکیل اردوی تیم‌ ملی تدوین کند و بدون شک بهترین مسیر نیز همین بود که لیگ را مدنظر قرار دهد؛ برنامه‌ای که شرایط فنی لیگ را نیز تغییر خواهد داد. تکواندوکاران برای نمایش توانایی‌های خود در مقابل چشمان مربیان تیم ‌ملی هر چه در توان داشته باشند رو می‌کنند و تبعات مثبت آن نیز متوجه تیم‌ها می‌شود و همین موضوع به افزایش بار فنی لیگ و البته جذابیت‌های آن خواهد افزود. 
شاید پدیده‌های شهرستانی فرصت حضور در مسابقات انتخابی را از دست بدهند ولی باید منتظر درخشش جوانان با آتیه‌ای در همین لیگ پیش ‌رو باشیم که حتما چند پدیده نوظهور را به تکواندوی ایران معرفی می‌کند. 
از سوی دیگر با اعلام این برنامه به مدعیان غایب هم این اخطار داده شد که اگر می‌خواهند به اردوی تیم ‌ملی برسند باید در لیگ به میدان بروند. البته به نظر می‌رسد آنها که سال گذشته و قبل از کرونا با عبور از فیلتر انتخابی‌ها به اردوی تیم ‌ملی رسیده بودند، باید این اولویت را داشته باشند که کادر فنی تیم ‌ملی نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشد.  

Page Generated in 0/0058 sec