printlogo


کد خبر: 228466تاریخ: 1399/10/4 00:00
اخبار

وزیر بهداشت: ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کردیم
وزیر بهداشت گفت: سهمیه واکسن ایران در کوواکس از بین نرفته است و ما حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از معتبرترین تولیدکنندگان جهان داریم که در اسرع وقت طبق جدول بهداشت جهانی توزیع خواهد شد.
نمکی افزود: تمام مسافرانی را که از انگلیس وارد کشور شده‌اند رصد می‌کنیم و تاکنون ردی از ویروس کرونای انگلیسی پیدا نکرده‌ایم. سعید نمکی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 50 درصدی مرگ‌و‌میرهای ناشی از کرونا و حذف نقاط قرمز در کشور اظهار کرد: انگلیس نوع جدید ویروس کرونا را با ۲ ماه تاخیر اعلام کرد و ما به محض اطلاع، اقدامات لازم را انجام دادیم. وی در ادامه گفت: پروازها به مقصد انگلیس و از مبدأ انگلیس به ایران ممنوع شد. مسافرانی که به واسطه ایرلاین‌های مختلف از انگلیس وارد کشور شدند، رصد می‌شوند و از آنها آزمایش گرفته می‌شود. ما لیست تمام مسافرانی را که از انگلیس در چند روز گذشته وارد کشور شده‌اند داریم و آنها را رصد می‌کنیم. نمکی اظهار کرد: تاکنون ردی از این ویروس پیدا نکرده‌ایم و اگر پیدا کردیم به اطلاع مردم خواهیم رساند. 
***
دمای تهران زیر صفر می‌رود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد و گفت: دمای هوا در تهران نیز به زیر صفر درجه سانتیگراد می‌رسد. صادق ضیاییان دیروز در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور فردا (امروز ۴ دی) به‌جز سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، ایلام و کرمانشاه، در سایر مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد. همچنین طی روز جمعه (۵ دی) به‌جز سیستان‌و‌بلوچستان، ایلام، کرمانشاه، غرب خوزستان و غرب آذربایجان غربی در سایر مناطق کشور بارش خواهیم داشت. وی اظهار کرد: طی روزهای جمعه و شنبه (۵ و ۶ دی‌ماه) کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد. همچنین آسمان تهران فردا (۴ دی) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۵ دی) نیز ابری و مه‌آلود، در بعضی ساعات بارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از استقرار کامل نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش فارس، مهدی رضایی درباره آخرین وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور گفت: هم‌اکنون نسخه الکترونیک در همه استان‌های کشور مستقر شده است. در این طرح پزشکان اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک می‌کنند و ارائه خدمات تجویزشده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان‌پذیر است. وی افزود: در مواردی که پزشک اقدام به تجویز در برگه‌های دفترچه داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری در زمان ارائه خدمت و با استفاده از فرآیند ثبت نسخه کاغذی و به ثبت الکترونیک نسخه می‌کند؛ در این فرآیند همه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیک به صورت برخط کنترل می‌شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت. وی گفت: استقرار نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. 
***
سن شروع مصرف دخانیات به ۱۳ سال رسیده است
مسؤول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ابن‌سینا گفت: زنگ خطر مصرف دخانیات در ایران به صدا درآمده و سن شروع مصرف به ۱۳ سال رسیده است. مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است، تأکید کرد: اگر فروشندگان این قانون را نادیده بگیرند مشمول جریمه ۸۷ هزار تومانی تا 8 میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی می‌شوند. وی یادآور شد: استعمال دخانیات در تمام ادارات دولتی، اماکن و وسائل نقلیه عمومی ممنوع است و در صورت تخطی با متخلفان برخورد خواهد شد. خدابخشی در رابطه با عرضه دخانیات قاچاق افزود: فروش هر گونه دخانیات که عبارت مخصوص فروش در ایران روی آن قید نشده، ممنوع است و شرکت دخانیات، اداره صمت و دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند برای مقابله با متخلفان ورود کند. 
***
برگزاری ۲ نوع آزمون برای ارزشیابی ترم اول دانش‌آموزان
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: در بودجه و ردیف‌های بودجه هیچ پیش‌بینی‌ای برای سند ۲۰۳۰ انجام نشده بود. به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره در نظرگرفتن مواردی در بودجه برای سند ۲۰۳۰ تاکید کرد: در بودجه و ردیف‌های بودجه هیچ پیش‌بینی‌ای برای سند ۲۰۳۰ انجام نشده بود. وی در پاسخ به این پرسش که از موارد انضمامی سند ۲۰۳۰ موردی در بودجه بوده یا خیر؟ افزود: یک برنامه‌ای بود که متعلق به سال ۹۴ می‌شد و به اشتباه در بودجه قرار گرفته بود که برداشته شد. وزیر آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود یا غیرحضوری نیز گفت: امتحانات را ابلاغ کردیم و اختیاراتی را هم به شورای مدرسه دادیم. روش‌های آزمون غیرحضوری را هم معین کردیم و در اختیار مدارس و مناطق قرار دادیم. حاجی‌میرزایی یادآور شد: ما ۲ نوع آزمون داریم؛ یکی آزمون‌های تکوینی است و یکی هم آزمون‌های پایانی، که سهم اینها در تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان متفاوت است. 

Page Generated in 0/0080 sec