printlogo


کد خبر: 228479تاریخ: 1399/10/4 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی:
اظهارات «روحانی» علیه شورای نگهبان خلاف قانون اساسی بود
دبیر شورای نگهبان گفت: در شرایطی که به دلیل سوء‌تدبیر‌های برخی مسؤولان، مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجه هستند، رئیس‌جمهور اظهارات خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کند. آیت‌الله احمد جنتی در نطق پیش از دستور خود در جلسه روز گذشته شورای نگهبان با ابراز تأسف از اظهارات نادرست و حاشیه‌ساز رئیس‌جمهور درباره مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تاکید کرد: من در تعجبم چرا در این شرایط که به دلیل سوءتدبیر‌های برخی مسؤولان، مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجه هستند و همه باید جهت رفع آنها بکوشند، آقای رئیس‌جمهور اظهارات خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کند که اصلا در شأن او نبود. دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان بر اساس نص صریح قانون اساسی به وظایفی که بر‌عهده‌اش قرار گرفته شامل تطبیق مصوبات با شرع مقدس و قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی عمل می‌کند. آیت‌الله جنتی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد مسؤولان آرامش کشور را بهم نزنند و به وظایف قانونی خود عمل کنند. 
***
قالیباف:
اعمال تغییرات اساسی در بودجه ۱۴۰۰ به نفع معیشت مردم ضروری است
رئیس مجلس با اشاره به لزوم اعمال تغییرات اساسی در ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۰ به نفع معیشت مردم، گفت: در صحن علنی و کمیسیون تلفیق بودجه، زمان کافی برای بررسی آن اختصاص خواهیم داد تا بودجه سال آینده با دقت کامل بررسی و به نحوی که به شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم کمک کند، تصویب شود. 
محمدباقر قالیباف که در نخستین جلسه کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه 1400 حضور یافته بود، تاکید کرد: لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس دارای اشکالات جدی و اساسی است، بویژه آنکه بودجه به صورت انبساطی دیده شده که باعث تورم و گرانی می‌شود. همچنین بر مبنای این بودجه انبساطی هزینه زیادی هم در نظر گرفته شده است.  البته برخی هزینه‌ها به صورت صددرصدی باید باشد و نمی‌توان آنها را تغییر داد؛ مانند 650 هزار میلیارد تومان در بحث پرداخت حقوق‌ها که قابل تغییر نیست و یکی از اهداف اساسی ما در مجلس توجه جدی به معیشت مردم و قدرت خرید توسط اقشار مختلف است. 
***
العالم: فرمانده نیروی قدس سپاه با مقامات عراقی دیدار کرد
وبگاه شبکه تلویزیونی العالم می‌گوید فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با مقامات بلندپایه عراقی در بغداد دیدار کرده است. این شبکه به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد «سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به بغداد سفر کرده است. طبق این گزارش، سردار قاآنی در این سفر با مقامات بلندپایه عراقی دیدار کرده و با آنها راه‌های توسعه همکاری دوجانبه میان ۲ کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده است. در ادامه خبر العالم آمده است که سفر سردار قاآنی به بغداد از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و ارتباطی با موضوع هدف گرفته شدن سفارت آمریکا در بغداد نداشته است. به نوشته العالم، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پیش‌تر چند بار به عراق سفر کرده و با مقامات بلندپایه این کشور درباره توسعه روابط دوجانبه گفت‌و‌گو کرده است. 
***
 «شهادت و حاکمیت» شعار مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی در عراق
در آستانه نخستین سالروز شهادت فرماندهان شهید سردار سلیمانی و المهندس در پایتخت عراق علاوه بر نهادهای رسمی و دولتی، گروه‌های مختلف مردمی نیز برای تقدیر از این شهدا و تاکید بر ادامه راه آنها آماده می‌شوند. پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حشدالشعبی عراق از راه‌اندازی یک کمپین رسانه‌ای ویژه مراسم نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی حشد‌الشعبی اعلام کرد همزمان با سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس)، این کمپین رسانه‌ای راه‌اندازی شد و رسما فعالیت خود را برای پوشش و پشتیبانی فعالیت‌های رسمی و مردمی و نیز برنامه‌های تبلیغاتی و هنری آغاز کرد. بنا بر این گزارش، مراسم‌ها و یادبودهایی که قرار است برگزار شود، تحت شعار «شهادت و حاکمیت» خواهد بود و همه راهپیمایی‌ها، مراسم‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با هماهنگی و همکاری سازمان‌ها و موسسات رسمی، دینی، اجتماعی و هیأت‌های دیپلماتیک در داخل و خارج کشور صورت خواهد گرفت. 
***
روایت فتاح از دستور رهبرانقلاب برای مقابله با کرونا
سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه، با بیان اینکه سردار سلامی تقریبا هر ماه جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی را برگزار می‌کند، گفت: بنده هم عضو آن جلسه هستم و خودمان را موظف می‌دانیم در این قرارگاه خدمتی را به مردم انجام دهیم. وی افزود: وضعیت مردم سطح پایین خوب نیست و این تورم افسارگسیخته فشار زیادی به مردم وارد کرده و لذا هر کاری می‌توانیم باید انجام دهیم و این فرمان رهبر انقلاب است که به این اقدامات باید سرعت داد. در موضوع کرونا از رهبر انقلاب سوال کردم چقدر از اموال بنیاد را می‌توان برای کرونا هزینه کرد؟ ایشان فرمودند «هر چه می‌توانید کمک کنید»، یعنی سقفی برای این کار تعیین نکردند.  فتاح ادامه داد: هر چه نیروی زمینی برای ما تعیین کرده است را با افتخار انجام می‌دهیم و از فرمانده نیرو می‌خواهم به این اقدامات سرعت ببخشند و ما مطمئن‌تر از نیروی زمینی که امین نظام و مرزداران کشور هستند برای محرومیت‌زدایی پیدا نمی‌کنیم. 

Page Generated in 0/0051 sec