printlogo


کد خبر: 228506تاریخ: 1399/10/6 00:00
روز گذشته رسانه‌ها از وقوع انفجار در مسیر کاروان‌های نظامیان آمریکایی در 3 استان عراق خبر دادند
روزهای سخت اشغالگران در عراق

گروه بین‌الملل: دیروز همزمان با وقوع ۳ انفجار در مسیر کاروان‌های آمریکایی در استان‌های دیوانیه، ذی قار و المثنی برخی منابع اعلام کردند  گروه «قاصم الجبارین» این ۳ کاروان را در استان‌های عراقی هدف قرار داده و هدف آن، تحمیل محاصره اقتصادی بر ارتش آمریکای اشغالگر است.
 
* نظامیان آمریکا در 3 استان مورد هدف قرار گرفتند
به گزارش «وطن امروز»، شبکه المیادین از وقوع انفجار در مسیر کاروان‌های نظامیان آمریکایی در 3 استان المثنی، ذی قار و دیوانیه خبر داد.  
در همین رابطه کانال خبری «صابرین‌نیوز» از انفجار در مسیر یک کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکا خبر داد. این کانال گزارش داد این کاروان که حامل تجهیزات لجستیک آمریکا بود، در منطقه «السماوه» در استان المثنی واقع در جنوب عراق منهدم شد. در همین ارتباط، یک منبع امنیتی به شبکه خبری السومریه گفت این حادثه به خاطر انفجار یک بسته انفجاری بوده که در مسیر بین‌المللی السماوه کار گذاشته شده بود. یک منبع امنیتی دیگر نیز از یک انفجار دیگر در مسیر کاروان وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در جنوب عراق خبر داد. این منبع به السومریه گفت این انفجار در مسیر بین‌المللی واقع در استان «دیوانیه» رخ داده است. وی تأکید کرد یک بسته انفجاری در مسیر کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در دیوانیه منفجر شد که در پی آن، به خودروهای کاروان آسیب وارد شد. این در حالی است که صابرین‌نیوز اعلام کرد دیروز ۳ انفجار در مسیر کاروان‌های آمریکایی در استان‌های دیوانیه، ذی‌قار و المثنی رخ داد. 
 
* هدف از حمله به آمریکایی‌ها
برخی منابع اعلام کردند گروه «قاصم‌الجبارین» این سه کاروان آمریکا را در استان‌های عراقی هدف قرار داده و هدف آن، «تحمیل محاصره اقتصادی بر ارتش آمریکای اشغالگر است». «جینی کارینیان» فرمانده نیروهای ائتلاف ناتو در عراق اخیرا در همایشی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفته بود نیروهای این ائتلاف شاید به بهانه «فعال‌سازی برنامه اصلاحات نظام دفاعی و امنیتی» 5 سال دیگر در عراق بمانند. در پی حملات اخیر، شبکه سعودی «العربیه» دیروز مدعی شد کارکنان سفارتخانه آمریکا در بغداد این مجتمع را ترک‌ کرده‌اند. این شبکه سعودی در این باره ادعا کرد: «سفارت آمریکا، تمام کارمندانش به استثنای سفیر و همراهان او را خارج کرده است». این شبکه سعودی همچنین مدعی شد: «پایگاه‌های آمریکا [و پایگاه‌های] وابسته به ائتلاف در عراق به حالت آماده‌باش درآمده‌اند». این گزارش در حالی است که خبرگزاری رسمی عراق و منابع معتبر این کشور هنوز گزارشی در این باره منتشر نکرده‌اند. 
 
* هدف آمریکا از دامن زدن به شایعه تعطیلی سفارت
«کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به گزارش‌های مربوط به قصد واشنگتن برای بستن سفارت خود در بغداد و جست‌وجو برای یافتن مکان دیگری برای آن به دنبال حملات موشکی اخیر به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد. وی افزود: حرف و حدیث مربوط به اینکه آمریکا به دنبال مکانی برای منتقل کردن سفارتش از بغداد و بستن آن است، بی‌اساس است و واشنگتن تلاش می‌کند به بغداد برای اجرای خواسته خود از طریق تهدید غیرمستقیم مبنی بر بستن سفارتش در بغداد فشار وارد کند. عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بیان کرد: رسانه‌های خارجی به دنبال تحریک افکار عمومی در داخل از طریق پخش شایعات مربوط به بستن سفارت آمریکا هستند. پایگاه «اکسیوس» قبلا مدعی شده بود: آمریکا روند بستن سفارت خود در بغداد را با سرعت بیشتری پس از حملات موشکی به منطقه الخضراء بغداد دنبال می‌کند. در صورت بستن سفارت آمریکا، «متئو تولر» سفیر آمریکا در عراق به شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق یا پایگاه هوایی «عین‌الاسد» منتقل خواهد شد. 

Page Generated in 0/0055 sec