printlogo


کد خبر: 228507تاریخ: 1399/10/6 00:00
کشته شدن شهروند سیاه‌پوست 47 ساله آمریکایی توسط پلیس سبب خشم دوباره مردم شد
اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی در اوهایو

گروه بین‌الملل: اعتراضات ضدنژادپرستی مردم آمریکا که جرقه آن با قتل فجیع شهروند سیاه‌پوست 46 ساله آمریکایی ‌زده شد، با جنایت جدید پلیس آمریکا این بار علیه یک شهروند سیاه‌پوست 47 ساله جان دوباره‌ای گرفت. در جدیدترین جنایت افسر پلیس ۴۴ ساله شهر کلمبوس ایالت اوهایو، آندری هیل، شهروند ۴۷ ساله سیاه‌پوست غیرمسلح را در حالی که فقط یک موبایل همراهش بود با شلیک‌های متوالی کشت. طبق گزارش شبکه تی‌آر‌تی، در پی قتل هیل، معترضان آمریکایی با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن جمله «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» به خیابان‌های اوهایو آمدند و با سر دادن شعارهایی علیه نژادپرستی پلیس آمریکا، خواستار اجرای عدالت برای قتل این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی شدند. هیل بامداد سه‌شنبه به وقت محلی هفته جاری در گاراژ خانه خود ایستاده بود که ۲ افسر پلیس به وی نزدیک می‌شوند و یکی از افسران پلیس چندین بار به سمت او تیراندازی می‌کند. تصاویر ضبط شده توسط دوربینی که روی لباس افسر پلیس نصب شده، نشان می‌دهد ادم کوی، افسر پلیس ۴۴ ساله به همراه یک افسر پلیس دیگر که هویت وی نامشخص است، بامداد روز سه‌شنبه هفته جاری یک تماس تلفنی درباره مردی که در یک منطقه مسکونی، رفتار عجیب و غریبی دارد، دریافت می‌کنند. افسران پلیس به محض رسیدن به محل حادثه، با آندری هیل، شهروند ۴۷ ساله سیاه‌پوست که در گاراژی ایستاده بود، مواجه می‌شوند. آندری هیل در حالی ‌که یک تلفن همراه به دست داشت، گام‌هایی به سمت افسران پلیس برمی‌دارد اما درست ثانیه‌هایی بعد، کوی اسلحه خود را بیرون می‌آورد و به سمت هیل تیراندازی می‌کند که لحظاتی پس از آن، هیل بر اثر شدت جراحات جانش را در همان صحنه حادثه از دست می‌دهد. انتشار این نوار ویدئویی واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشت که در نتیجه آن توماس کوئینلان، افسر پلیس کلمبوس روز پنجشنبه اعلام کرد در صدد اخراج کوی به اتهام سوء‌رفتاری که موجب مرگ یک نفر شده، است. طبق گزارش شبکه تی‌آر‌تی، این دومین بار در ماه جاری میلادی است که یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی تحت شرایط سوال‌برانگیزی در کلمبوس، مرکز ایالت اوهایو به دست یک افسر پلیس به قتل می‌رسد. پیش از این نیز کیسی کریستوفر گودسان، شهروند سیاه‌پوست ۲۳ ساله چهارم دسامبر (۱۴ آذرماه) مقابل خانه‌اش به دست معاون کلانتر شهر فرانکلین به ضرب گلوله کشته شد. 
خانواده گودسان گفتند پسر آنها یک ساندویچ به دست داشت که مأموران پلیس گمان کرده بودند وی اسلحه دارد و بدون بررسی به سمت وی شلیک کردند و او را کشتند. جدیدترین جنایت پلیس اوهایو علیه شهروند سیاه‌پوست آمریکا، حتی شهردار کلمبوس را نیز به واکنش واداشت به طوری که طی اظهاراتی با محکوم کردن این اقدام به عنوان بی‌اعتنایی تعجب‌آور افسر پلیس به جان افراد، خواستار اخراج وی شد. شهردار کلمبوس با اشاره به این موارد گفت: دیگر بس است. این جامعه خسته است. جامعه سیاه‌پوستان آمریکا ترسیده‌اند و نگران و خشمگین هستند. این یک بی‌اعتنایی تعجب‌آور به زندگی افراد است. 
 
* ترامپ: بی‌وفایی جمهوری‌خواهان را فراموش نمی‌کنم
دونالد ترامپ در چند توئیت بامداد جمعه ضمن ادامه سخنان خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری از جمهوری‌خواهان به دلیل اینکه او را تنها گذاشته‌اند گلایه کرد. ترامپ در توئیتر نوشت: در جلسه امروز در فلوریدا همه می‌پرسیدند چرا جمهوری‌خواهان بر سر این واقعیت که دموکرات‌ها انتخابات را به سرقت بردند مبارزه نمی‌کنند؟ آنها می‌گفتند خصوصا چرا این اتفاق در سنا نمی‌افتد که شما به ۸ سناتور برای رقابت‌های انتخاباتی کمک کردی. چقدر زود یادشان رفت. وی در پیامی دیگر نوشت: من حداقل ۸ سناتور جمهوری‌خواه از جمله میچ [مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا] را نجات دادم و مانع باخت‌شان در انتخابات تقلبی اخیر شدم. الان آنها تقریبا همه‌شان پا پس کشیده‌اند و دارند مبارزه من را با دشمنی شرور و حقه‌باز یعنی دموکرات‌های چپ‌گرای افراطی تماشا می‌کنند. هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم! 

Page Generated in 0/0071 sec