printlogo


کد خبر: 228515تاریخ: 1399/10/6 00:00
اخبار

عادی‌انگاری کرونا خطرناک است
معاون بهداشت وزارت بهداشت از کاهش موارد بستری بیماران کرونایی در تهران خبر داد و گفت: نباید با عادی‌انگاری به پیک گذشته بیماری بازگردیم. به گزارش مهر، علیرضا رئیسی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، از کاهش یک‌سوم حجم مراجعان سرپایی به مراکز درمانی خبر داد و گفت: موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در کشور بسیار کاهش یافته است. رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با اجرای طرح ملی غربالگری از تک‌تک خانه‌ها به صورت تلفنی یا حضوری غربالگری انجام می‌شود که در صورت نیاز در منزل از افراد تست سریع گرفته می‌شود. وی تصریح کرد: تاکید بر این است که از مبتلایان تست اصلی PCR گرفته شود اما برای اطرافیان بیمار و کسانی که در خانه تست می‌دهند، از رپید تست‌ها یا تست سریع استفاده شود. دبیر کمیته بهداشت و درمان افزود: با اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته، آمار بستری‌شدگان بشدت کاهش یافت به طوری که در تهران از هزار نفر بستری روزانه به زیر ۳۰۰ نفر در روز رسیده‌ایم. رئیسی تاکید کرد: روند شیوع بیماری در کشور رو به کاهش است اما نباید با عادی‌انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری شویم، چرا که پیک گذشته کرونا فشار بسیار زیادی به کادر بهداشت و درمان وارد کرد. 
***
بارش برف و باران در مناطق سردسیر و مرتفع کشور
سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور در هفته جاری را پیش‌بینی و اعلام کرد. به گزارش مهر، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی امروز شنبه ۶ دی ۹۹ در خراسان رضوی و خراسان شمالی فعال بوده و بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. فعالیت این سامانه بارشی طی این مدت در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در سایر مناطق به شکل باران و برف خواهد بود. بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، از یکشنبه (۷ دی) تا اواخر هفته جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود که با توجه به برودت و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوای کلانشهرها و شهرهای صنعتی کاهش یابد. آسمان تهران امروز شنبه صاف گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب همراه با غبار محلی با حداقل دمای منفی ۴ و حداکثر ۶ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه، صاف و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای صفر و حداکثر ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
۷۷ هزار تهرانی خون اهدا کردند
آمار انتقال خون استان تهران در ۳ ماه سوم سال ۹۹ اعلام شد که بر این اساس، حدود ۷۷ هزار نفر با حضور در پایگاه‌های انتقال خون، نسبت به اهدای خون برای بیماران اقدام کردند. محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با مهر به آمار انتقال خون استان تهران در ۳ ماه سوم سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در ۳ ماه سوم سال جاری، ۹۵ هزار و ۳۷۳ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه داشته‌اند. وی افزود: از این تعداد مراجعه کننده، ۷۶ هزار و ۹۲۴ خون اهدا کردند. 
***
برگزاری 2 مناقصه ملی برای تأمین واکسن کرونا
وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه تامین واکسن کرونا ۲ مناقصه بزرگ ملی برگزار شده است، گفت: طبق برآوردها علاوه بر ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسنی که از کوواکس دریافت می‌کنیم،  برای واکسیناسیون تعداد بیشتری از مردم نیازمند واکسن بیشتر هستیم. به گزارش فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه تامین واکسن کرونا ۲ مناقصه بزرگ ملی برگزار شده است، گفت: طبق برآوردها علاوه بر ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسنی که از سبد کوواکس دریافت می‌کنیم، برای واکسیناسیون تعداد بیشتری از مردم نیازمند واکسن بیشتری هستیم. وی افزود: در این زمینه هم خوشبختانه با کشورها و سازندگان مختلف چه به صورت مستقیم، چه توسط بخش خصوصی اقدام کردیم و از بخش خصوصی هم خواستیم با هر توانی که می‌توانند از هر کجای دنیا واکسن تهیه کنند. البته باید از منابع معتبر و مورد تایید واکسن تهیه کنند. نمکی ادامه داد: این بخش‌ها در ۲ مناقصه ملی که برگزار کردیم شرکت کردند و تعدادی برنده شدند که در حال مذاکره‌ایم. ان‌شاءالله بزودی از مسیرهای مختلف واکسن کرونا وارد می‌شود و این خبر را به مردم اعلام می‌کنیم. 
***
۴ کشته و زخمی بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران
گروه اجتماعی: سقوط بهمن در ارتفاعات تهران ۴ کشته و زخمی برجا گذاشت. به گزارش «وطن ‌امروز»، موضوع سقوط بهمن و مفقود شدن 4 کوهنورد ظهر دیروز رسانه‌ای شد و امدادگران هلال‌احمر برای نجات کوهنوردان به جست‌وجو پرداختند. شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران عصر دیروز در جمع خبرنگاران گفت: از ظهر امروز (جمعه) ۳ حادثه در کوهستان‌های تهران به مرکز کنترل هماهنگی عملیات استان تهران گزارش شد. وی افزود: یک حادثه مربوط به ارتفاعات کلکچال بود که برف و کولاک همراه با بهمن  در ارتفاعات آن فعال بود که تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند و تا این لحظه یک نفر فوتی قطعی گزارش شده است و احتمال دارد فوت یک نفر دیگر نیز گزارش شود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران در ادامه بیان داشت: تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند و ۲ نفر دیگر از حادثه‌دیدگان نیز در وضعیت نامساعدی قرار داشتند که به محیط امن انتقال داده شده‌اند. حادثه دوم برف و کولاک نیز ساعت ۱۴ در دارآباد گزارش شد. فتحی در این باره گفت: در این حادثه نیز تیم‌های عملیاتی به همراه تیم‌های واکنش سریع به منطقه اعزام شدند و احتمال گرفتار شدن چند نفر در کولاک اعلام شده است که تیم‌ها در حال عملیات هستند. وی ادامه داد: همچنین در حادثه سوم یک کوهنورد بر اثر سقوط بهمن گرفتار شده است که تیم‌ها در حال عملیات جست‌وجو هستند.

Page Generated in 0/0084 sec