printlogo


کد خبر: 228526تاریخ: 1399/10/6 00:00
اخبار

تأکید عبدالمهدی بر «حضور رسمی» سردار سلیمانی در عراق قبل از ترور
در آستانه سالروز شهادت فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نخست‌وزیر سابق عراق تأکید کرد ایشان با گذرنامه رسمی و به شکل قانونی مانند دیگر مقامات عالی‌رتبه وارد عراق شد. به گزارش فارس، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر سابق عراق در گفت‌و‌گو با شبکه «الاتجاه» بر ورود قانونی سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به خاک عراق تأکید کرد. عادل عبدالمهدی در این باره گفت: «با گذرنامه رسمی آمد. عکسش در این پاسپورت بود. نامش در آن بود. همه چیز بود».  عبدالمهدی ادامه داد: «با نام جعلی وارد نشد؛ به صورت رسمی آمد. طبیعتا ژنرال سلیمانی، شهید سلیمانی همتراز فرماندهان ارشد است. همه این افراد [فرماندهان ارشد] اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند. این اقدامات به اندازه افراد مسلح اطراف آنها نیست؛ [اقداماتی مثل] آمد و شد محرمانه، رفتن، زمان رسیدن و چگونگی حرکت. این افراد، یک شبکه ارتباطی دارند که برای‌شان این اقدامات را سازماندهی می‌کنند، همان‌طور که ما این کار را می‌کنیم».
***
ادعای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران و ترکیه
دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی مدعی شد ایران و ترکیه به دنبال سیطره بر کشورهای عربی هستند. 
به گزارش ایسنا به نقل از آر‌تی عربی، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی با طرح ادعاهایی علیه ایران و ترکیه گفت: جهان عرب شرایط سختی با همسایگان خود در منطقه دارد. وی مدعی شد: ایران و ترکیه طمع‌ورزی احیای امپراتوری‌های گذشته خود در منطقه عربی را دارند و هر 2 آنها در کشورهای عربی نفوذ کرده و به دنبال سیطره هستند. ابوالغیط همچنین مدعی شد با توجه به سیاست‌های هر ۲ کشور ایران و ترکیه‌، این اقدامات آنها در مرحله آتی نیز ادامه‌دار خواهد بود. 
***
روسیه: آمریکا باید رویه‌اش در برجام را اصلاح کند
«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت نتایج جلسات شورای امنیت سازمان ملل متحد، شکست تلاش‌ها برای تضعیف برجام را نشان داد. 
به گزارش فارس، او گفت: «نتایج نشست وزرایی برجام و نشست شورای امنیت نشان‌دهنده شکست کامل تلاش‌های انجام‌شده برای تضعیف این توافق، جلوگیری از اجرای آن و زیر سوال بردن مشروعیت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است».
اعضای شورای امنیت در جلسه‌‌ای که چند روز پیش برای بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شد، از برجام حمایت کرده و تلاش‌های آمریکا برای به شکست کشاندن این توافق هسته‌ای را رد کردند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه تأکید کرد: «مسیر حرکت به سمت اجرای برجام طولانی و پرپیچ و خم خواهد بود».
وی اضافه کرد: «آمریکا باید رویه‌های خود در نقض برنامه اقدام و قطعنامه 2231 را اصلاح کرده و توازن منافعی که زیربنای این توافق بوده را احیا کند».
***
تعامل سازنده ادیان الهی به تحقق صلح جامعه بشری منجر خواهد شد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل سازنده ادیان الهی به تحقق صلح، عدالت و پیشرفت جامعه بشری منجر خواهد شد؛ همانگونه که حضرت مسیح(ع) نیز تعالی انسان‌ها را در تقویت صلح، محبت و دوستی بشارت داده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی به روسای مجالس کشور‌های مسیحی، میلاد حضرت عیسی مسیح علیه‌‌السلام و فرا رسیدن سال جدید میلادی را تبریک گفت. متن این پیام به این شرح است: «صمیمانه‌ترین مراتب تبریکات اینجانب را به مناسبت زادروز خجسته حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام و فرا رسیدن سال جدید میلادی پذیرا باشید. بر این باورم تعامل سازنده ادیان الهی به تحقق صلح، عدالت و پیشرفت جامعه بشری منجر خواهد شد؛ همان‌گونه که حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام نیز تعالی انسان‌ها را در تقویت صلح، محبت و دوستی بشارت داده است. فرصت را مغتنم شمرده، ضمن‌ درخواست از خداوند سبحان جهت رفع بحران جهانی «کووید‌-۱۹»، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت همکاری هر چه بیشتر پارلمانی، با هدف تقویت روند مناسبات دوجانبه فی‌مابین تأکید می‌کنم. سلامت و موفقیت روزافزون جنابعالی و نمایندگان محترم پارلمان و پیشرفت و سعادت دولت و ملت شما را آرزومندم. 
***
پیکر امیر سرتیپ سعید پورداراب امروز تشییع می‌شود
پیکر امیر سرافراز ارتش اسلام سرتیپ دوم سعید پورداراب امروز با حضور فرماندهان و مسؤولان عالی‌رتبه نیروهای مسلح، در ستاد نیروی زمینی ارتش تشییع می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر امیر سرافراز ارتش اسلام سرتیپ دوم سعید پورداراب از فرماندهان، پیشکسوتان و مفاخر دوران دفاع‌مقدس و دارنده نشان‌های فتح و از فاتحان خرمشهر امروز (ششم دی‌ماه) ساعت ۱۱ صبح با حضور فرماندهان و مسؤولان عالی‌رتبه نیرو‌های مسلح، همرزمان، خانواده معظم شهدا و خانواده آن مرحوم در محل ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار و پس از آن برای خاکسپاری به بهشت‌زهرا منتقل می‌شود. امیر سرتیپ دوم پورداراب با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنگ شتافت، در مسؤولیت رئیس عملیات تیپ یک لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا انجام وظیفه کرد و تا پایان جنگ تحمیلی، به‌ترتیب در سِمت‌های فرمانده‌ تیپ‌ ۳ لشکر‌ ۲۱ پیاده حمزه سیدالشهدا، معاون عملیاتی و جانشین آن لشکر منصوب شد و پس از پایان جنگ تحمیلی نیز در سِمت‌های مدیر آمادگی رزمی، جانشین و سرپرست معاونت عملیات و اطلاعات نیروی زمینی و جانشین اداره‌ عملیات ستاد مشترک ارتش انجام وظیفه کرد. 

Page Generated in 0/0044 sec