printlogo


کد خبر: 228527تاریخ: 1399/10/6 00:00
رئیس دستگاه قضا در حاشیه سفر استانی به خراسان شمالی با اشاره به وظیفه همگانی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها:
خنثی‌سازی تحریم‌ها تحقق‌پذیر است

گروه سیاسی: استان خراسان شمالی روز پنجشنبه میزبان هجدهمین سفر استانی رئیس قوه‌ قضائیه بود. آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه وارد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و مقامات استانی خراسان شمالی قرار گرفت. دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مردم، حضور در جلسه شورای اداری و دیدار با قضات و کارکنان این استان از جمله برنامه‌های هجدهمین سفر استانی ریاست قوه ‌قضائیه بود. 
به گزارش «وطن امروز»، رئیس دستگاه قضا در آغاز سفر یک روزه خود به بجنورد به صورت از پیش اعلام نشده از شورای حل اختلاف بجنورد بازدید کرد و پس از آن نیز در مسیر حرکت به سمت محل سخنرانی خود در شهر بجنورد، به درخواست رانندگان وانت این شهر، مسیر خود را تغییر داد و با حضور در جمع آنها پای درد دل‌شان نشست. پس از شنیدن این سخنان، رئیس قوه ‌قضائیه از استاندار خراسان شمالی در راستای مسؤولیت احقاق حقوق عامه دستگاه قضا خواست مشکل این رانندگان را مرتفع کند و استاندار نیز وعده داد ظرف ۳ روز مشکل پارکینگ و برخی مشکلات دیگر این صنف را حل‌و‌فصل کند. 
 
* هشدار نسبت به گسترش فساد و قمار در فضای مجازی
در ادامه این سفر آیت‌الله رئیسی در دیدار نخبگان و نمایندگان اقشار مردم استان خراسان شمالی با بیان اینکه امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی خواست مردم اجرای قانون و عدالت است، گفت: همه دستگاه‌ها و مدیران در حوزه کاری خود، مکلف به گسترش عدل هستند. وی با بیان اینکه صاحبان قدرت و صاحبان جایگاه اجتماعی نباید تعهدات خود به مردم را نقض کنند، تاکید کرد هیچ‌کس به سبب اتکا به قدرت نباید تعهدات خود به مردم را نقض کند. رئیس قوه ‌قضائیه همچنین حضور مردم در صحنه و دغدغه‌مندی آنها نسبت به آسیب‌های اجتماعی را مقدمه شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری، حکیمانه بر تحقق سبک زندگی اسلامی تاکید دارند و در سفر معظم‌له به این استان نیز پیرامون این مقوله مهم، نکاتی کلیدی مطرح شد. آیت‌الله رئیسی آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را ناسازگار با سبک زندگی اسلامی دانست و ضمن مهم خواندن نقش مردم و نخبگان در کاهش این آسیب‌ها، به مقوله استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: فضای مجازی مورد استفاده همگان است و در زمره آن دسته از دست‌ساخته‌های بشری است که به سرعت گسترش یافته و لایه‌های مختلف زندگی اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. رئیس قوه ‌قضائیه در همین زمینه هشدار داد اگر فضای مجازی مدیریت نشود و جلوی آسیب‌های آن گرفته نشود، این فضا به جای تسهیل امور و ارتباطات مردم به بستری برای افراد شرور و مفاسد تبدیل خواهد شد. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه نباید اجازه داد فضای مجازی به فضای قمار، فساد، فحشا و جابه‌جایی و توزیع مواد مخدر تبدیل شود، گفت: نباید فضای مجازی به بستری برای جولان افرادی تبدیل شود که می‌خواهند به اقتصاد کشور و اخلاق اجتماعی و حریم خصوصی مردم ضربه وارد کنند، چرا که امکان دادن به افراد شرور در فضای مجازی قطعا امری خلاف حقوق عامه و حقوق اجتماعی است. شورای اداری استان خراسان شمالی مقصد بعدی رئیس دستگاه قضا بود. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در هر حوزه که بیشترین تحریم‌ها را داشتیم، با همت و مجاهدت دانشمندان عزیزمان بیشتر پیشرفت کردیم، اظهار داشت: هنگامی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند راهبرد ما خنثی‌سازی تحریم‌هاست، معلوم است این راهبرد کاملا جواب داده و تحقق‌پذیر است. رئیس قوه ‌قضائیه در ادامه سخنانش با تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضا از مدیران شجاع و خطرپذیر، پشتیبانی از مدیران ریسک‌پذیری را که مجدانه و مجاهدانه به دنبال تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان هستند، وظیفه‌ای همگانی دانست. 
 آیت‌الله رئیسی افزود: رزمندگان عزیز و جانبازان ما در دوران جنگ ثابت کردند می‌توانیم بسیاری از کار‌های به ‌ظاهر نشدنی را که دشمن برای آنها مانع‌تراشی می‌کند، انجام دهیم. رئیس قوه ‌قضائیه با تاکید بر لزوم رفع موانع رشد اقتصادی و تولید، قاچاق سازمان‌یافته کالا را از جمله این موانع دانست و مبارزه قاطع با آن را متذکر شد. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مطلقا نباید اجازه دهیم فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند، خاطرنشان کرد: این کار پیش و بیش از آنکه وظیفه دستگاه‌های نظارتی باشد، بر عهده مدیران با‌کفایت و دلسوز است. رئیس قوه ‌قضائیه گفت: خوشبختانه امروز نیروی انسانی متعهد، کارآمد و معتقد به انقلاب و نظام در ادارات کم نداریم که اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین فسادی در نظام اداری رخ دهد. 
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر خود گفت: در این سفر عملکرد و وضعیت دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضا در استان مورد بررسی قرار گرفت. رئیس قوه ‌قضائیه در همین راستا از تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه‌ قضائیه و منابع استانی برای رفع مشکلات و نیاز‌های فوری قضایی استان خراسان شمالی خبر داد.

Page Generated in 0/0063 sec