printlogo


کد خبر: 228642تاریخ: 1399/10/9 00:00
منابع عراقی دیروز از انفجار در مسیر یک کاروان پشتیبانی لجستیک ائتلاف آمریکایی خبر دادند
4 انفجار در مسیر نظامیان آمریکا در ۴ روز گذشته

گروه بین‌الملل: روز گذشته برای چهارمین بار در 4 روز اخیر کاروان نظامیان آمریکا در عراق با وقوع انفجار در مسیر خود متوقف شد. افزایش تعداد این قبیل عملیات‌ها علیه نظامیان آمریکایی در ماه‌های اخیر حاکی از این است که گروه‌های مقاومت بر لزوم اخراج نظامیان آمریکا از عراق تاکید دارند.   
 
* انفجار در مسیر کاروان پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی در عراق
به گزارش «وطن امروز» به نقل از پایگاه خبری «عراق‌نیوز»، برخی منابع خبری عراقی دیروز از انفجار در مسیر یک کاروان پشتیبانی لجستیک ائتلاف بین‌المللی در این کشور خبر دادند. پایگاه خبری عراق‌نیوز ظهر دیروز در خبری فوری اعلام کرد: انفجاری در مسیر یک کاروان لجستیک ائتلاف بین‌‌المللی در استان دیوانیه روی داد. هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجار منتشر نشده و مقامات عراقی و ائتلاف بین‌المللی اظهارنظر یا موضع‌گیری رسمی نسبت به آن نکرده‌اند. هیچ فرد یا گروهی نیز تاکنون مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. پنجم آذر نیز یک کاروان لجستیکی دیگر آمریکا در همین استان و در جاده بین‌المللی به سمت بغداد، هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته بود. جمعه این هفته هم منابع خبری عراقی از انفجار در مسیر ۳ کاروان نظامی آمریکا در 3 استان این کشور خبر دادند. در ماه‌های گذشته بارها کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی که عموما از مرز کویت وارد عراق می‌شوند، هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته و آسیب دیده‌اند. گروه «قاصم الجبارین» تاکنون مسؤولیت عمده این حملات را بر عهده گرفته است. 
 
* حملات راکتی به منطقه سبز کار آمریکایی‌هاست
پس از تنش روزهای اخیر در پی حمله راکتی به منطقه سبز بغداد که به بروز اختلاف بین دولت و جنبش عصائب اهل الحق منجر شد، روز گذشته یک عضو دفتر سیاسی این جنبش گروه‌های مرتبط با آمریکا را در پشت‌پرده حملات راکتی معرفی کرد. «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل‌الحق عراق در مصاحبه‌ای با وبگاه المعلومه گفت آمریکا تلاش دارد حشد‌الشعبی و گروه‌های مقاومت را به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد متهم کند. وی افزود: حملات راکتی کار گروه‌های مرتبط با آمریکاست تا ضمن تنش‌آفرینی و بر هم زدن امنیت عراق، مقاومت را متهم جلوه دهند. وی تأکید کرد: گروه‌های مقاومت ترس و واهمه‌ای از اینکه موضع صریح خود را درباره حملات راکتی به سمت سفارت آمریکا اعلام کنند، ندارند. به گفته وی هیچ کدام از گروه‌های مقاومت مسؤولیت حملات راکتی را بر عهده نگرفته‌اند و در هیچ‌کدام از این حملات، سفارت آمریکا هدف قرار نگرفته و تمام اینها نشان از این دارد که گروه‌های مرتبط با آمریکا در پشت صحنه این حملات قرار دارند. 

Page Generated in 0/0060 sec