printlogo


کد خبر: 228643تاریخ: 1399/10/9 00:00
پیشروی نیروهای مقاومت یمن موجب شد مقر وزارت دفاع دولت مستعفی در آستانه سقوط قرار گیرد
پیشروی همه‌جانبه مقاومت یمن در مأرب

گروه بین‌الملل: در حالی که پیشروی‌های مقاومت یمن در مأرب ادامه دارد، ائتلاف سعودی با بمباران هوایی مواضع نیروهای مقاومت سعی در تغییر موازنه به نفع خود در میدان نبرد دارد، با این وجود مقاومت یمن توانسته است با تداوم پیشروی در جبهه‌های مختلف مقر وزارت دفاع دولت مستعفی را هدف قرار دهد. از سوی دیگر مخالفت شیوخ قبایل یمنی در همراهی با آل‌سعود در نبرد مأرب نشان داد قدرت مقاومت هم در عرصه سخت و هم در بعد نرم آن نهادینه شده و سعودی‌ها چاره‌ای جز پذیرش شکست نخواهند داشت.  به گزارش «وطن امروز» به نقل از الاخبار، پیشروی مقاومت یمن در مناطق مرکزی از جمله شهر راهبردی مأرب ادامه دارد. این در حالی است که عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» برای جلوگیری از آزادسازی شهر مأرب، با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف سعودی، به بمباران مواضع نیروهای مقاومت یمن پرداختند اما این اقدامات نیز نتوانست موازنه قدرت را به نفع آنها تغییر دهد. نیروهای وابسته به منصور هادی در غرب مأرب، طی هفته‌های گذشته، مناطق زیادی را در اطراف این شهر از دست دادند و در حال حاضر، مشغول ایجاد یک خط دفاعی جدید در این شهر هستند. 
 
* آخرین تحولات میدانی در نبرد مأرب
نیروهای مقاومت یمن در جبهه‌های «جبل مراد» واقع در جنوب مأرب، پیشروی کردند و توانستند به پایگاه نظامی «صحن الجن» آسیب بزنند. این پایگاه، مقر وزارت دفاع دولت مستعفی، چند اردوگاه و انبار سلاح است. ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند باقیمانده مناطق اطراف «مدغل» واقع در اطراف مأرب را پاکسازی کنند. یک منبع در قبایل مأرب گفت که نیروهای یمنی همچنین توانستند منطقه «وادی سلان» در شمال مأرب و منطقه «النجف» را آزاد کنند.  به گفته این منبع، نیروهای یمنی همچنین به سمت منطقه «الزور» در غرب مأرب پیشروی کردند و بامداد جمعه گذشته توانستند پایگاه صحن الجن را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی قرار دهند. 
 
* دست رد شیوخ قبایل یمنی به رشوه عربستان
به گزارش الاخبار، پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی باعث تغییر سیاست کشورهای عضو  ائتلاف متجاوز سعودی شده است. برخی منابع خبر دادند امارات 4 لشکر وابسته به طارق صالح را به مأرب منتقل کرده است. به گفته این منابع، با وجود خشم نیروهای قبایل یمن از ائتلاف سعودی، ولی ریاض در تلاش است که بتواند برای «جلوگیری از سقوط مأرب»، هزاران نفر از آنان را اجیر کند. «یوسف الشهرانی» فرمانده نیروهای سعودی در یمن، هفته گذشته شیوخ مأرب را فراخواند و مبالغ مالی زیادی در میان آنان توزیع کرد تا فرزندان خود را به جنگ ارتش یمن بفرستند. منابع آگاه خبر دادند الشهرانی به شیوخ قبایل مأرب وعده داده است لشکر «مبارزان قبایل» را ایجاد کند ولی عشایر مأرب با این مساله مخالفت کردند و پیشنهادهای نماینده ریاض را نپذیرفتند.

Page Generated in 0/0053 sec