printlogo


کد خبر: 228658تاریخ: 1399/10/9 00:00
اخبار

واکنش پلیس به خاموشی شبانه برخی بزرگراه‌های پایتخت
رئیس پلیس راهور پایتخت از اعلام مخالفت پلیس با خاموش شدن چراغ‌های برخی بزرگراه‌های پایتخت در ساعات منع تردد شبانه خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری درباره چرایی خاموش شدن چراغ برخی بزرگراه‌های پایتخت در ساعات منع تردد شبانه گفت: جریان برق بزرگراه‌ها دست پلیس نیست و این موضوع با شرکت توانیر است، ما مخالفت خودمان را با این موضوع اعلام کردیم اما آنها به ما گفتند یکسری مشکلات دارند و باید زیرساخت‌های خود را تعمیر کنند. حمیدی در پاسخ به ایسنا درباره احتمال افزایش تصادفات در نتیجه این خاموشی‌ها گفت: طبیعتا در شرایط عدم نور کافی مشکلاتی ایجاد می‌شود و ما هم مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم اما بزودی گزارشی در این باره ارائه خواهیم کرد. وی تاکید کرد: پلیس پیگیر تامین نور در دیگر معابر و گذرگاه‌ها نیز هست و در این باره نامه‌نگاری و مکاتبه هم انجام داده‌ایم تا این موضوعات حل‌‌و‌فصل شود. 
 
* موتورسواران خاطی همیار پلیس می‌شوند
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه از اجرای طرح موتوریار برای برخورد با موتوسیکلت‌سواران متخلف خبر داد. سردار حمیدی با بیان اینکه به جای توقیف و اعزام به پارکینگ که بعضا مشکلاتی را برای موتوسیکلت‌سواران ایجاد کرده بود، راهکاری جدید را در نظر گرفته‌ایم، گفت: با هماهنگی و اخذ مجوز از مقام قضایی و نیز مشورت با بیمه‌ها و... ما طرح مجازات جایگزین را به نام موتوریار در این زمینه اجرا کردیم. وی با بیان اینکه تردد در خطوط ویژه، عدم استفاده از کلاه، تردد از محل ممنوعه، انجام ‌حرکات نمایشی و... از جمله تخلفات است، گفت: وقتی مامور پلیس چنین تخلفی را مشاهده کند از فرد متخلف می‌پرسد آیا می‌خواهد موتوسیکلت توقیف شده یا مجازات جایگزین برایش اعمال شود که اگر مجازات جایگزین بخواهد یک کاور به او داده شده و مامور پلیس مجاز است این فرد را از یک دقیقه تا ۱۲ ساعت در تامین نظم و امنیت به کار بگیرد که در حال حاضر میانگین این زمان ۲ ساعت است. 
***
کاهش ۱۴ درصدی تلفات تصادفات در 8 ماه امسال
در 8 ماه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۲ هزار و ۵۲۳ نفر بود، ۱۴ درصد کاهش یافته است. به گزارش ایسنا، از کل تلفات حوادث رانندگی در این مدت، ۸۸۳۲ نفر مرد و ۱۹۴۳ نفر زن بودند. در این مدت ۱۹۵ هزار و ۷۹۰ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۸۵ نفر مرد و ۴۹ هزار و ۲۰۵ نفر زن بودند. آمار مصدومان حوادث رانندگی در 8 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8/23 درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات تصادفات آبان‌ماه امسال یکهزار و ۱۴۳ نفر مرد و ۲۳۳ نفر زن بودند.
***
کیفیت هوای کلانشهرها برای همه گروه‌ها ناسالم است
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز اعلام کرد کیفیت هوای تهران و کلانشهرهایی مانند کرج و اصفهان برای همه گروه‌ها ناسالم است. عباس شاهسونی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: کیفیت هوا در ۱۶ ایستگاه شهر تهران دیروز بالاتر از ۱۵۰ و در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شد. همچنین در سایر کلانشهرها مانند کرج و اصفهان نیز وضعیت هوا برای همه گروه‌ها ناسالم بود. رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به پایداری هوا تا روز پنجشنبه و همچنین ارتباط افزایش غلظت آلاینده‌های هوا بویژه غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2 میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از «کووید-۱۹» از عموم مردم بویژه گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم می‌خواهیم تا حد امکان از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند. 
 
* تداوم آلودگی هوا در تهران
شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد 134 قرار گرفت تا هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده گزارش شود. به گزارش فارس، تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا 15 روز هوای پاک، 181 روز هوای قابل قبول، 85 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 2 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت 25 روز هوای پاک، 194 روز هوای قابل قبول، 59 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. 
***
مدیریت فاصله‌گذاری هوشمند در مترو با کمک هوش مصنوعی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از به‌کارگیری هوش مصنوعی در متروی تهران و حومه جهت مدیریت فاصله‌گذاری هوشمند در ایام کرونا خبر داد. به گزارش فارس، فرنوش نوبخت درباره آخرین تمهیدات اجرا شده جهت مقابله با کرونا در مترو اظهارداشت: با توجه به حجم مسافرانی که متروی تهران و حومه روزانه با آن روبه‌رو است ضروری است طرحی آینده‌نگرانه برای کمک به اپراتوری متروی تهران استفاده شود. وی تصریح کرد: برای این کار سامانه هوش مصنوعی طراحی شد که همزمان اطلاعات مربوط به گیت‌های ورودی و خروجی را جمع‌آوری می‌کند. نوبخت خاطرنشان کرد: با استفاده از قابلیت پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای انطباق برنامه حرکت قطارها متناسب با ظرفیت واگن‌ها و مدیریت مراجعه مسافران به ایستگاه‌ها این امکان فراهم می‌شود تا در مدت کوتاهی برنامه‌ریزی برای اعزام قطارها به ایستگاه‌های شلوغ داشته باشیم و کمک می‌کند برای مقابله با تقاضای بیش از حد مسافران در ساعات شلوغی یا رویدادهای مناسبتی یا شرایط بحرانی مثل ایام کرونا فاصله اجتماعی رعایت شود.

Page Generated in 0/0063 sec