printlogo


کد خبر: 228758تاریخ: 1399/10/11 00:00
رزمایش بزرگ 12 گروه مقاومت در غزه سبب آماده‌باش ارتش اسرائیل شد
هراس صهیونیست‌ها از قدرت وحدت مقاومت

گروه بین‌الملل: بخش‌های پایانی مانور مشترک 12 گروه مقاومت در غزه دیروز در حالی به پایان رسید که ترس اسرائیل از ابعاد مختلف این مانور سبب شد این رژیم با فراخوانی نیروهای ذخیره خود به حالت آماده‌باش درآید و در برخی مناطق سرزمین‌های اشغالی هم اقدام به برگزاری رزمایش کند. 
 
* بیانیه پایان رزمایش
ظهر دیروز اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین پایان رزمایش نظامی گسترده «تکیه‌گاه محکم» در غزه را اعلام کرد. بر اساس این بیانیه، مقابله با نیروهای زرهی و پایدار دشمن در کمین‌های شبانه‌روزی، حمله به دشمن فرضی محاصره شده، حمله به بناهای نظامی و عملیات تیراندازی و شلیک با انواع مهمات، از جمله تمرین‌های انجام شده در این رزمایش بود. همزمان با ساعات آغازین رزمایش، آژیرهای خطر در برخی مناطق اشغالی به صدا درآمد و یک پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین سقوط کرد. 
 
* روایت صهیونیست‌ها از رزمایش
تحلیلگر سیاسی و کارشناس امور رژیم صهیونیستی اعلام کرد تلاش‌های تل‌آویو برای به شکست کشاندن رزمایش بزرگ گروه‌های مقاومت در غزه ناکام ماند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «عدنام ابوعامر» در یک گفت‌وگوی رادیویی تصریح کرد: رزمایش نظامی مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه به دقت از سوی محافل سیاسی و نظامی اسرائیلی و رسانه‌های صهیونیستی پیگیری می‌شد و این رژیم می‌خواست این مانور را به شکست بکشاند اما موفق به این کار نشد. او گفت: این مانور ثابت کرد مقاومت بیش از هر زمان دیگری برای مقابله با رژیم صهیونیستی آمادگی دارد. وی افزود: این مانور دارای ابعاد دفاعی برای پاسخگویی به هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی بود، همان‌گونه که مقاومت نیز اعلام کرده است و در بلندمدت نیز تمام گروه‌های مقاومت سعی خواهند کرد این وحدت و هماهنگی میدانی را حفظ کنند. 
 
* هنیه: وحدت گزینه راهبردی مقاومت است
 بعد از پایان این رزمایش، چهره‌ها و گروه‌های مختلف فلسطینی به اظهارنظر درباره ابعاد این رزمایش پرداختند. در همین ارتباط به نقل از فلسطین الیوم، رئیس دفتر سیاسی حماس با ارسال پیامی از رزمندگان نوار غزه و اتاق عملیات مشترک به عنوان دست‌اندرکار برگزاری رزمایش «الرکن الشدید» (تکیه‌گاه محکم) تقدیر کرد. اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد این رزمایش «پیام قدرت و وحدت» گروه‌های فلسطینی در نوار غزه بود و بر آمادگی همیشگی مجاهدان در هر زمانی تأکید کرد. هنیه در ادامه گفت: این رزمایش که در نوع خود نخستین بود، بر وحدت میدانی به عنوان یک گزینه راهبردی مقاومت و آمادگی گروه‌های مقاومت برای واکنش به هر اقدام دشمن در چارچوب نظریه بازدارندگی تأکید کرد؛ نظریه‌ای که مقاومت آن را تحکیم بخشیده است. رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تصریح کرد: مردم فلسطین همچنان به گزینه مقاومت در برابر اشغالگران چنگ می‌زنند. 
 
* واکنش گروه‌های مقاومت به رزمایش مشترک
 پس از این رزمایش گروه‌های مقاومت ضمن تاکید بر مقابله مسلحانه با دشمن صهیونیستی، بر وحدت همیشگی بین گروه‌های مقاومت تاکید کردند. «نائل ابوعوده» از فرماندهان جنبش «المجاهدین» گفت: رزمایش «الرکن‌الشدید» حامل پیام هشدار برای سران رژیم اشغالگر صهیونیستی بود و هر حماقتی از سوی این رژیم با پاسخ واحد و قدرتمند گروه‌های مقاومت روبه‌رو خواهد شد. «ابومحمد» سخنگوی گردان‌های «شهداء الاقصی-لواء نضال العامودی» هم در سخنانی درباره این رزمایش گفت: این رزمایش پیامی واحد به دشمن صهیونیستی بود مبنی بر اینکه مقاومت با تمام قدرت خود متحد است. وی افزود: «الرکن‌الشدید» بر «وحدت کلمه، تفنگ و موشک» تأکید کرد و به دشمن فهماند مقاومت آماده پاسخ به هر حماقتی است.
 
* مانور صهیونیست‌ها در شبعا
منابع خبری از مانور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند. در همین ارتباط خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد از ساعات ابتدایی صبح دیروز صدای گلوله‌های توپخانه‌ سنگین از مزارع اشغالی شبعا در جنوب لبنان شنیده می‌شد. جزئیات بیشتری از این مانور منتشر نشده است. 

Page Generated in 0/0058 sec