printlogo


کد خبر: 228761تاریخ: 1399/10/11 00:00
حشدالشعبی در روزهای گذشته طی عملیات‌های تعقیب و گریز در 3 استان دیالی، صلاح‌الدین و کرکوک به پاکسازی این مناطق از عناصر تروریست داعش پرداخت
جنگ تمام‌عیار مقاومت عراق علیه بقایای داعش

گروه بین‌الملل: نیروهای حشدالشعبی عراق در روزهای گذشته طی عملیات‌های تعقیب و گریز در مناطق آلوده به عناصر داعش توانستند مناطق متعددی را از لوث وجود این تروریست‌های مسلح پاکسازی کنند. عمده این عملیات‌ها در استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک صورت گرفته ‌است. 
 
* پیروزی‌های مکرر حشدالشعبی در پاکسازی مناطق آلوده به داعش
به گزارش «وطن امروز» به نقل از پایگاه خبری المعلومه، دستگیری 30 تروریست در ۲ استان صلاح‌الدین و کرکوک، بمباران مواضع داعش در روستای «ام‌الحنطه» دیالی، دستگیری ۲ تروریست تحت تعقیب هنگام ورود به فلوجه و انفجار بمب در کرکوک از مهم‌ترین تحولات امنیتی عراق طی ۲ روز گذشته بود. علی الحسینی، مسؤول ارتباطات حشدالشعبی در محور شمال عراق گفت: اهالی مناطق آزادشده در استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک، بخوبی از خطر تفکر افراطی بر آینده خود آگاهند و می‌دانند که این امر چگونه زندگی آنها را پس از اشغال داعش در سال ۲۰۱۴ به جهنم تبدیل کرد. الحسینی افزود: با همکاری خانواده‌ها و نزدیکان و عشایر متهمان به اقدامات تروریستی و دادن اطلاعات لازم به نیروهای امنیتی و حشد‌الشعبی، ۳۰ نفر شناسایی و دستگیر شدند. بویژه که مناطق وسیعی در این استان‌ها تحت کنترل چندین تیپ نیروهای حشدالشعبی است. 
 
* بمباران مواضع یک باند داعش در شمال شرق دیالی
در همین حال مصطفی محمد، از رهبران حشد‌الشعبی در استان دیالی عراق از عملیات هوایی ارتش عراق در عمق باغ‌های روستای «ام الحنطه» در حاشیه ناحیه «جلولاء» (۷۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) خبر داد و گفت این عملیات پس از محاصره یک باند تروریستی مخفی شده در این منطقه از سوی نیروهای امنیتی مشترک عراقی انجام شد. وی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش عراق 4 مقر داعش را در عمق باغ‌های روستای ‌ام‌الحنطه در شمال شرق دیالی بشدت بمباران کرد. هنوز میزان خسارات وارده به داعش در این منطقه مشخص نیست اما این عملیات از چندین جهت انجام شد تا از فرار عناصر داعش جلوگیری شود. 
 
* هشدار درباره پرتابه‌های آلوده به رادیواکتیو سفارت آمریکا در بغداد
در خبر دیگر مربوط به عراق امیر عبدالمنعم الساعدی، تحلیلگر و کارشناس امنیتی عراق درباره تهدید پرتابه‌های سفارت آمریکا در بغداد -که هر از گاهی شلیک می‌کند- برای جان شهروندان عراقی در مناطق مختلف هشدار داد و یادآور شد تجهیزات نیروهای آمریکایی اغلب دارای مواد رادیواکتیو هستند و خسارات زیادی به مناطقی که اصابت می‌کنند، وارد می‌کنند. وی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری توضیح داد: آنچه این سفارتخانه با استفاده از سامانه پدافند هوایی خود و فعالسازی آن به سوی مناطق مختلف پرتاب می‌کند، خطری جدی برای سلامت ساکنان بغداد به شمار می‌آید. تحلیلگر امور امنیتی عراق افزود: نمی‌توان چنین سامانه‌ای را در داخل مناطق مسکونی نصب کرد و دولت باید راهکاری بیابد؛ یا باید طرف آمریکایی را به خروج از عراق ملزم کند یا سفارت آن را به استان‌ها و مکان‌های دیگر منتقل کند. وی تصریح کرد: تجهیزات ویژه سربازان آمریکایی در سفارت آمریکا و پایگاه‌های نظامی دیگر دارای رادیواکتیو است که تهدیدی برای سلامت و جان شهروندان عراقی به شمار می‌آید. 

Page Generated in 0/0060 sec