printlogo


کد خبر: 228764تاریخ: 1399/10/11 00:00
برگزاری نخستین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی با همت سازمان بسیج ورزشکاران
ادای احترام ورزش به قهرمان واقعی

مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی با عنوان «پهلوان ماندگار، مرد میدان؛ میثاق جامعه ورزش با سردار دل‌ها» با همت سازمان بسیج ورزشکاران ظهر دیروز (چهارشنبه دهم دی‌ماه) در سالن فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پاراالمپیک برگزار شد. 
همچنین سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد معاون وزیر ورزش در امور بانوان، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، سیدشهرام هروی سرمربی تیم‌ ملی کاراته، ذبیح‌الله پورشیب، سردار داوود آذرنوش، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، حجت‌الاسلام مالمیر مسؤول امور فرهنگی فدراسیون‌ وزنه‌برداری، علی داوودی و پوپک بسامی ملی‌پوشان مردان و بانوان وزنه‌برداری نیز در این مراسم حضور داشتند. 
سردار پورجمشیدیان در بخشی از سخنانش اظهار داشت: 8 سال تمام دنیا جمع شدند تا یک وجب از این خاک مقدس را به دست بیاورند.
هم‌اکنون هم مدافعان حرم و رزمندگان ایثارگر حتی ۲ هزار کیلومتر دورتر هم می‌روند و از این سرزمین مقدس دفاع می‌کنند. باید به این عظمت ادای احترام کنیم. 
در این مراسم مسؤولان میثاق‌نامه پهلوان ماندگار را امضا کردند.
در پایان علی داوودی و پوپک بسامی ۲ قهرمان وزنه‌برداری کشورمان مدال‌های خود را به خانواده‌های سردار شهید سلیمانی و شهید زمانی‌نیا اهدا کردند. 
 
* سلطانی‌فر: دشمن با شهادت سردار سلیمانی به دنبال گرفتن آرامش از ما بود
وزیر ورزش و جوانان گفت: جنس سردار سلیمانی خاص بود و دشمن می‌خواست با شهادت او آرامش را از ما بگیرد. 
مسعود سلطانی‌فر در حاشیه برنامه نخستین سالگرد سردار سلیمانی با عنوان پهلوان ماندگار اظهار داشت: جنس این سردار جنس ویژه‌ای است. بین ملت‌های مختلف و مردم کسانی هستند که حضورشان موجب امنیت روانی و آرامش خاطر است. وی افزود: یک ملت به وجود این قهرمانان افتخار می‌کند. جنس سردار سلیمانی هم از این جنس بود که آرامش خاطر برای همه ملت داشت. دشمن به دنبال این بود با شهادت ایشان آرامش را از ما بگیرد. ملت ما با تلاشی که کرد پای دشمن را از منطقه قطع می‌کند و مقدمات خروج دشمن از منطقه فراهم شده است. وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: شهادت سردار سلیمانی تحول بزرگی در جامعه ایجاد کرد. مراسم تشییع بزرگی در ایران و عراق برگزار شد. ما شاهد حضور ده‌ها میلیون نفر بودیم که نشان می‌دهد این ملت به وجود قهرمانان و سردارانش افتخار می‌کند؛ کسانی که تاریخ پرافتخار دفاع‌مقدس را رقم زدند و طلایی‌ترین تاریخ ایران را ثبت کردند. 
سلطانی‌فر گفت: این نسل به وجود این قهرمانان افتخار می‌کند و نسل‌های آینده با بررسی آنچه در این مقطع حساس اتفاق افتاد، افتخار خواهند کرد. سیلی‌ای که آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی خورد، ادامه خواهد داشت. عاملان این جنایت بزرگ خوشبختانه در حال حذف از صحنه سیاست جهان هستند. امیدوارم ضربات دیگری هم بخورند. کسی فکر نمی‌کرد در انتخابات آمریکا، ترامپی که مقابل سرداران ما رجزخوانی می‌کرد، این طور مفتضحانه مجبور به ترک صحنه سیاست شود. 

Page Generated in 0/0063 sec