printlogo


کد خبر: 228766تاریخ: 1399/10/11 00:00
اخبار

برد استقلال برابر گل‌گهر و صعود به صدر
استقلال با درخشش دروازه‌بان خود موفق شد برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی به برتری برسد و برای دومین بار در لیگ بیستم به صدر جدول صعود کند. از هفته نهم لیگ برتر فوتبال تیم گل‌گهر در سیرجان میزبان استقلال بود که این بازی با برتری ۲ بر یک شاگردان محمود فکری به پایان رسید. وریا غفوری (۸ - پنالتی) و مهدی قائدی (۱۴) برای استقلال و احمدرضا زنده‌روح (۷۸ - پنالتی) برای گل‌گهر گل زدند. در این دیدار که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود، شاگردان فکری شروعی توفانی داشتند و خیلی زود در دقیقه ۶ روی اشتباه علیرضا حقیقی به یک ضربه پنالتی دست پیدا کردند. در این صحنه حقیقی قصد دریبل بازیکن استقلال را داشت که توپ را لو داد و در ادامه ناچار به خطا شد. این ضربه پنالتی را وریا غفوری در دقیقه ۸ به گل نخست آبی‌پوشان تبدیل کرد. 6 دقیقه بعد نوبت به قائدی رسید که با یک حرکت زیبا درون محوطه جریمه گل‌گهر دروازه علیرضا حقیقی را برای دومین بار باز کند. در دقیقه 27 حقیقی باز هم تاثیرگذار شد و داخل محوطه جریمه روی وریا غفوری مرتکب خطا شد که داور نقطه پنالتی را نشان داد. علیرضا حقیقی که اعتقاد داشت خطایی مرتکب نشده است، لحظاتی به اعتراض پرداخت و باعث وقفه در بازی شد اما سرانجام وریا غفوری در دقیقه ۳۰ پشت توپ ایستاد اما ضربه را به بالای دروازه زد تا نیمه اول با همان ۲ گل به پایان برسد. نیمه دوم با شرایط متفاوتی شروع شد. شاگردان قلعه‌نویی که برای جبران گل‌های خورده انگیزه زیادی داشتند، حملات پرتعدادی را روی دروازه میزبان تهرانی خود پی‌ریزی کردند. در دقیقه ۷۷ بازیکنان استقلال روی بازیکن گل‌گهر مرتکب خطای پنالتی شدند که احمدرضا زنده‌روح این ضربه را به گل تبدیل کرد. در دقایق پایانی شاگردان قلعه‌نویی که نیمه دوم را به طور کامل در اختیار داشتند، فشار زیادی روی دروازه استقلال وارد کردند اما درخشش رشید مظاهری اجازه نداد بازی به تساوی کشیده شود. مظاهری در آخرین دقیقه وقت‌های اضافه یک موقعیت عالی را از منشا گرفت. با این پیروزی استقلال ۱۵ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت در صدر جدول قرار گرفت. در دیگر دیدارهای روز گذشته پیکان یک بر صفر برابر نفت مسجدسلیمان پیروز شد و فولاد هم با همین نتیجه از سد نساجی گذشت. همچنین تراکتور و پدیده به تساوی بدون گل رسیدند.
***
واکنش سرمربی پورتو به درخشش و مصدومیت مهدی طارمی
سرمربی تیم فوتبال پورتو از هماهنگی مهدی طارمی با دیگر بازیکنان تیمش تمجید کرد. 
به گزارش مهر، در یکی از مسابقات هفته یازدهم لیگ فوتبال پرتغال بامداد چهارشنبه تیم پورتو به مصاف ویتوریا گیمارش رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود پورتو تمام شد. ۲ گل از ۳ گل پورتو در این مسابقه توسط مهدی طارمی، مهاجم ایرانی به ثمر رسید. البته طارمی در دقیقه ۸۵ به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد. 
«سرجیو کونسیسائو» سرمربی تیم فوتبال پورتو بعد از پایان این مسابقه به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد که در این سوالات از مهدی طارمی هم نام برده شد. 
سرمربی تیم پورتو درباره مصدومیت طارمی و «په‌په» دیگر بازیکن تیمش مقابل گیمارش گفت: په‌په از ناحیه دوقلوی پا مشکل داشت. طارمی هم ضربه خورد اما مشکلات عضلانی هم داشت. فکر می‌کنم بازیکنانی هم که وارد زمین شدند (به عنوان نفرات تعویضی) پاسخ بسیار مثبتی دادند و از این رو احساس خوبی درباره گروه کاری‌ام دارم. 
***
برگزاری همایش پیاده‌روی«سردار دل‌ها» با ادای احترام به شهدای گمنام
همایش پیاده‌روی سردار دل‌ها صبح چهارشنبه با حضور معاون وزیر ورزش و مسؤولان فدراسیون ورزش‌های همگانی و جمعی از ورزشکاران برگزار شد. 
همایش معنوی پیاده‌روی به مناسبت نخستین سالگرد شهید قاسم سلیمانی صبح دیروز در بوستان نهج‌البلاغه برگزار شد و شرکت‌کنندگان به مقام شامخ شهدای گمنام و سردار سلیمانی و همرزمانش ادای احترام کردند. 
در این همایش سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، امیر پیامبری مدیر تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح، سرهنگ میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، حیدر سلیمانی معاون سازمان ورزش شهرداری تهران، مهدی گودرزی رئیس فدراسیون سه‌‌گانه، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به همراه رضا شجیع نایب‌رئیس، محمدرضا فروحی دبیر، آذین ساکی نایب‌رئیس بانوان این فدراسیون، سهراب آزاد رئیس انجمن کراسفیت و تعدادی از علاقه‌مندان به ورزش پیاده‌روی حضور داشتند. شرکت‌کنندگان در این همایش پس از حدود یک ساعت پیاده‌روی با حضور در مقبره شهدای گمنام بوستان نهج‌البلاغه به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

Page Generated in 0/0061 sec