printlogo


کد خبر: 228789تاریخ: 1399/10/11 00:00
اخبار

۱۵ بیمارستان برکت با ۲۵۰۰ تخت در خدمت محرومان کشور
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقدام به احداث و تکمیل ۱۵ بیمارستان با ۲۵۰۰ تخت در مناطق محروم کشور کرده است. به گزارش «وطن امروز»، طبق گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد اقدام به احداث و تکمیل ۱۵ بیمارستان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور کرده که از این تعداد، ۷ بیمارستان به بهره‌برداری رسیده و ۸ بیمارستان دیگر نیز در حال احداث و تکمیل است. امیرحسین مدنی در تشریح بیمارستان‌های افتتاح‌‌شده برکت اظهار کرد: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی امام خمینی(ره) در شهرستان میانه آذربایجان شرقی، بیمارستان ۹۰ تختخوابی رازی در شهرستان بانه کردستان، بیمارستان ۹۶ تختخوابی فاطمه‌الزهرا در مینودشت گلستان، بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی معتمدی در گرمسار استان سمنان، بیمارستان ۹۰ تختخوابی شهید ستاری در قرچک ورامین، بیمارستان ۱۴۱ تختخوابی حضرت رسول در شهرستان فردوس خراسان جنوبی و بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام خمینی(ره) در شهرستان درگز خراسان رضوی، بیمارستان‌های به بهره‌برداری رسیده بنیاد برکت را شامل می‌شوند. وی تصریح کرد: بنیاد برکت ساخت و تکمیل ۸ بیمارستان دیگر را در شهرستان‌های نی‌ریز استان فارس، بهار استان همدان، دزفول خوزستان، نجف‌‌آباد اصفهان، مهر استان فارس، نهبندان خراسان جنوبی، تیران و کرون استان اصفهان و تهران در دست اقدام دارد که در حال انجام است. مدیرعامل بنیاد برکت تعداد تختخواب بیمارستان‌های این بنیاد را ۲ هزار و ۵۰۰ تختخواب ذکر کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برای احداث و تکمیل بیمارستان‌های برکت ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است. مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت طراحی و ساخت ۳ باب بیمارستان جامع درمان سرطان در شهرهای تهران، نجف‌آباد و اهواز را نیز در دستور کار دارد که هر ۳ بیمارستان تکمیل شده و آماده افتتاح است. وی همچنین از ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی برکت در جنوب غرب تهران خبر داد و افزود: احداث این بیمارستان با ۴۰ درصد پیشرفت کار در حال انجام است. اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این بیمارستان ۴۰ هزار میلیارد ریال است. 
***
«سردار دل‌ها»؛ برنامه‌های سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران مجموعه‌برنامه‌های فرهنگی این سازمان به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌‌قاسم سلیمانی با عنوان «سردار دل‌ها» را تشریح کرد. سیدعلیرضا فاطمیان‌پور گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. وی در ادامه به جشنواره محصولات فرهنگی «جهان بی‌تو» اشاره کرد و گفت: تولیدات مجازی در رشته‌های ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک، عکس‌نوشته، استوری و موشن‌گرافیک با محوریت ترویج مکتب شهید سلیمانی و مفاهیم عمیق انقلاب برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند از ۱۳ دی تا ۱۰ بهمن‌ماه محصولات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. زمان داوری آثار از ۱۲ تا ۲۰ بهمن است و مراسم اختتامیه ۲۱ بهمن برگزار می‌شود. همچنین به نفرات اول تا سوم هر بخش لوح تقدیر و جوایزی اهدا می‌شود. 
***
ممنوعیت ورود خودروهای پلاک بومی شهرهای نارنجی به شهرهای زرد
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: همچنان ورود خودروهای پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای زرد ممنوع است. حسین قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح محدودیت‌های اعمال شده در شهرهای نارنجی و قرمز بویژه منع ترددها گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به شهرهای زرد همچنان ممنوع است. ورود خودروهای با پلاک بومی از شهرهای زرد نیز به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع اعلام شده است. وی افزود: در جلسه روز شنبه ۶ دی‌ماه سال جاری ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب شد منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در شهرهای زرد هم اعمال شود، در حالی که پیش‌تر تنها در شهرهای نارنجی و قرمز اعمال می‌شد، لذا فارغ از وضعیت سه‌گانه زرد و نارنجی و قرمز، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در همه جا اجرا خواهد شد.
***
بررسی سناریوهای تشخیص منبع انتشار بوی نامطبوع
مدیرکل محیط‌زیست شهرداری اظهار کرد: ارتباط بین نقاط انفصال فاضلاب شهری با بوی نامطبوع تهران به ‌عنوان یکی از سناریوها، همواره مطرح است. به گزارش مهر، نشست تخصصی بررسی سناریوهای محتمل بوی نامطبوع شهر تهران با حضور مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار، نمایندگان شرکت آب و فاضلاب تهران، دبیر کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و شرکت خاکریز آب برگزار شد. شینا انصاری با اشاره به پارامترهای تشدیدکننده انتشار بوی نامطبوع شهر تهران مانند رطوبت هوا، وارونگی دما و آلودگی هوا بویژه در فصول پاییز و زمستان، گفت: بحث بو پیچیدگی‌های زیادی دارد و بسادگی قابل اندازه‌گیری نیست. وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته دستگاه‌هایی توسط سازمان مدیریت بحران خریداری شد و در چند منطقه منتخب از جمله منطقه ۷، میزان بو اندازه‌گیری شد که نشان داد میزان گوگرد در زمان انتشار بوی نامطبوع بالا بوده اما همچنان منبع و کانون این آلودگی مبهم مانده است. وی افزود: با وجود اینکه دستگاه‌های پایش کیفیت هوا نیز نشان از بالا بودن میزان دی‌اکسید گوگرد در زمان استشمام بوی نامطبوع دارند اما برخی اساتید دانشگاهی که در این پروژه همکاری می‌کنند، هنوز به قطعیت ارتباط بین میزان ترکیبات گوگردی با بوی نامطبوع تهران نرسیده‌اند.

Page Generated in 0/0049 sec