printlogo


کد خبر: 228892تاریخ: 1399/10/14 00:00
با ادامه شکست‌های عربستان در میدان نبرد یمن، مزدوران سعودی حمله به مناطق غیرنظامی را تشدید کردند
جنایت سعودی‌ها در مراسم عروسی در یمن
رئیس سازمان اطلاعات نظامی مقاومت یمن: 2021 سال غافلگیری‌های زیادی برای دشمن سعودی در مقایسه با سال 2020 است

گروه بین‌الملل: شکست‌های مکرر ائتلاف سعودی در برابر رزمندگان مقاومت سبب شده مزدوران تحت امر عربستان در یمن با نقض قواعد حقوق بشری، حمله به مناطق غیرنظامی و کشتار زنان و کودکان را در دستور کار قرار دهند. نکته قابل توجه اینکه عمده این جنایات در استان الحدیده که به عنوان منطقه آتش‌بس در نظر گرفته شده رخ داده است. در جدیدترین مورد از این جنایات هم مزدوران سعودی با حمله به یک مراسم عروسی دست‌کم 12 نفر را کشته و زخمی کردند.  
 
* حمله توپخانه‌ای مزدوران سعودی به جشن عروسی
به گزارش «وطن امروز» به نقل از شبکه المسیره یمن، جمعه‌شب در پی حمله توپخانه‌ای مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به یک مراسم عروسی در شهر الحوک استان الحدیده یمن دست‌کم 5 نفر کشته و 7 نفر زخمی شدند. این در حالی است که شواهد امر نشان‌دهنده افزایش شمار قربانیان این حمله در ساعات و روزهای آتی است. در همین حال تلویزیون العربی قطر هم به نقل از مرکز رسانه‌ای «تیپ غول‌ها» (نیروهای وفادار به «عبد ربه منصور هادی» و مورد حمایت عربستان) اعلام کرد بر اثر حمله توپخانه‌ای به یک مراسم جشن عروسی در الحدیده واقع در غرب یمن ۵ نفر کشته و 7 نفر دیگر نیز زخمی شدند. «محمد عیاش قحیم» استاندار الحدیده در گفت‌وگو با المسیره، این حادثه را بسیار دردناک خواند و گفت: متاسفانه این جنایت هم از جمله جنایاتی است که سازمان ملل در قبال آن سکوت اختیار می‌کند. او افزود: الحدیده در سایه سکوت غیرقابل توجیه سازمان ملل در برابر حملات بی‌وقفه قرار گرفته است. 
 
* جنایات مکرر سعودی در الحدیده با وجود توافق آتش‌بس
پیش‌تر منابع نظامی یمنی گزارش داده بودند ائتلاف سعودی در ۲ روز گذشته ۲۴۲ مرتبه آتش‌بس الحدیده را نقض کرده است. عضو کمیته هماهنگی مشترک یمن ۲ هفته پیش از ثبت بیش از 55 هزار مورد نقض توافق آتش‌بس «الحدیده» طی 16 ماه گذشته توسط ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیانش خبر داد. سال ۲۰۱۸ طی توافقی مقرر شد آتش‌بس در استان الحدیده برقرار شود اما کارشکنی‌های ائتلاف سعودی تاکنون مانع از تحقق این امر شده است. «آبهیجیت گوها» ژنرال هندی و رئیس تیم ناظران سازمان ملل بر اجرای توافق آتش‌بس «الحدیده» مدت‌هاست که خواستار توقف تنش‌ها در این منطقه شده است. وی اقدام ائتلاف سعودی در انجام حملات هوایی و بمباران شهرهای این استان را تایید کرده است.  چندی پیش استاندار الحدیده در دیدار با آبهیجیت گوها به او ابلاغ کرده بود که به‌رغم پایبندی دولت مقاومت به توافق آتش‌بس، ائتلاف سعودی بیش از ۳۰ هزار بار این توافق را نقض کرده است. 
 
* صلیب سرخ: ۱۶ کارمند ما در یمن کشته شده‌اند
محاصره و تداوم درگیری بیش از 5 ساله یمن سبب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند. بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌ و میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند. کشتار غیرنظامیان در یمن علاوه بر مردم عادی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را نیز هدف قرار داده است. در همین رابطه «سارا الزوقری» سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خاورمیانه اعلام کرد از سال ۲۰۱۱ تا پایان سال ۲۰۲۰، 16 نفر از کارکنان و کارمندان این کمیته در یمن کشته شده‌اند. وی افزود: طی این مدت ۱۰ ساله ۶ کارمند کمیته بین‌المللی و ۱۰ نفر دیگر از داوطلبان هلال‌احمر یمن جان خود را از دست داده‌اند. 
 
* هشدار مقاومت یمن به ائتلاف سعودی درباره ورود به مرحله پاسخ دردناک
در پی حادثه هولناک حمله به جشن عروسی توسط آل‌سعود، «محمدعلی الحوثی» رهبر انقلاب یمن و عضو ارشد انصارالله درباره ادامه جنگ علیه یمن و محاصره این کشور به ائتلاف سعودی هشدار داد و از نهادهای بین‌المللی خواست به پرونده کشتار جشن عروسی ورود کنند. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: یمن به خواست خدا بار دیگر با توانایی‌هایی در زمینه‌های متعدد متولد خواهد شد؛ توصیه می‌کنیم قبل از ورود به مرحله پاسخ دردناک که رهبر انقلاب (عبدالملک الحوثی) از آن سخن گفته، صلح در یمن از دروازه «رفع محاصره»، توقف عملی تجاوز و به دور از مصرف رسانه‌‎ای یا بهبود چهره کشورهای متجاوز اولویت داده شود. اگر غیر از این گزینه، گزینه دیگری فایده داشت تاکنون به نتیجه رسیده بود. محمدعلی الحوثی در توئیت دیگری حمله ائتلاف سعودی به یک سالن عروسی در شهر «الحوک» در استان الحدیده را محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی فوری درباره این موضوع و دیگر جنایات ائتلاف سعودی- اماراتی- آمریکایی و متحدان‌شان شد. 
 
* 2021؛ سال غافلگیری سعودی‌ها
«عبدالله حاکم» رئیس سازمان اطلاعات نظامی مقاومت یمن در گفت‌و‌گو با پایگاه الخبر الیمنی گفت: افزایش توان نظامی و عملیاتی مقاومت در عرصه نفوذ اطلاعاتی و نظامی سبب خواهد شد تا سال 2021 سال غافلگیری‌های زیادی برای دشمن در مقایسه با سال 2020 باشد. رئیس سازمان اطلاعات نظامی مقاومت یمن اعلام کرد طی دوره گذشته تحرکات مثبت و چشمگیری به نفع صنعا در همه میادین و جبهه‌های جنگ حاصل شده است و نیروهای صنعا ضمن رصد تحرکات دشمن به عمق آن و اتاق عملیاتش نفوذ کرده‌اند. وی درباره علل دستاوردهای نظامی صنعا اعلام کرد عامل انسانی در موفقیت عملیات‌ها نقش مهمی دارد و نیروهای اطلاعاتی در رقم زدن موفقیت عملیات نقش موثری ایفا می‌کنند. 
 
* رسانه‌های صهیونیست: یمن هم به محور مقاومت پیوسته
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه یمن هم از این پس در فهرست کشورهای متخاصم با رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و ارتش این رژیم باید خود را برای مقابله با آن آماده کند، این کشور را به عنوان عضو جدید محور مقاومت مطرح کرد. این رسانه عبری‌زبان نوشت: امروز موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهایی که در یمن مستقر است به تهدید راهبردی جدیدی برای اسرائیل تبدیل شده‌اند و این جنگ‌افزارها به ‌طور حتم قابلیت رسیدن به اهداف خود در اسرائیل (فلسطین اشغالی) را دارند. یک رسانه محلی در ایلات رژیم صهیونیستی هم از وحشت مسؤولان و ساکنان این نقطه از فلسطین اشغالی در هدف قرار گرفتن از طریق نیروهای مقاومت یمن ابراز نگرانی کرد. به‌اعتقاد این رسانه صهیونیست، انصارالله یمن سپتامبر 2019 توانمندی خود را در زمینه به‌کارگیری موشک و پهپادهای هجومی با هدف قرار دادن تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان اثبات کرد. این مساله بویژه بعد از انتشار اخباری درباره برنامه مرتبط شدن ایلات به عربستان سعودی از طریق خط لوله دریایی یا زمینی محتمل‌تر هم شده است. 
 
* شرط مهم مقاومت یمن برای آزادی خلبان‌های سعودی
«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله دیروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المسیره» در رابطه با شرط مقاومت یمن درباره آزادسازی خلبان‌های سعودی گفت: ما به طرف سعودی تاکید کردیم 2 خلبان عربستانی تنها در صورتی آزاد خواهند شد که اسرای فلسطینی در بند در عربستان نیز رها شوند. المرتضی از عملکرد سازمان ملل درباره زندانیان فلسطینی در عربستان انتقاد کرد و گفت: سازمان ملل برای متقاعد کردن سعودی‌ها جهت حضور بر سر میز مذاکرات درباره آزادی اسرا هیچ فشاری بر ریاض اعمال نمی‌کند، در حالی که نماینده طرف سعودی و نماینده جبهه جنوبی در یمن با شرکت در این مذاکرات اعلام موافقت کرده‌اند. وی اضافه کرد: پرونده اسرای یمنی سال گذشته میلادی شاهد تحولات بسیاری بود، از جمله اینکه برای نخستین‌بار پس از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ به یمن، عملیات مبادله اسرا در سال ۲۰۲۰ میان ۲ طرف توسط سازمان ملل صورت گرفت.

Page Generated in 0/0060 sec