printlogo


کد خبر: 228897تاریخ: 1399/10/14 00:00
اخبار

خبرنگار کویتی مدعی شد 
لغو مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا 
سردبیر یک نشریه کویتی خبر داد مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که قرار بود به میزبانی کویت برگزار شود، لغو شده است.
به گزارش مهر، لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و به دنبال آن مسابقات جام‌ جهانی فوتسال بتدریج رنگ واقعیت می‌گیرد. مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا طبق برنامه باید فروردین ۱۴۰۰ به میزبانی کویت برگزار شود. این مسابقات در حکم رقابت‌های انتخابی جام‌ جهانی لیتوانی هم هست و 5 تیم برتر آسیا مجوز حضور در جام‌جهانی را کسب می‌کنند.
هفته گذشته بود که یک خبرنگار اسپانیایی اعلام کرد مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و رقابت‌های جام‌جهانی این رشته در سال ۲۰۲۱ لغو خواهد شد.
این خبر واکنش‌های گسترده‌ای در دنیا داشت. سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل اعلام کرد منتظر خبرهای رسمی می‌ماند اما از این همه غفلت و کوتاهی در قبال فوتسال خسته شده است.
محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران هم در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد از این موضوع بی‌اطلاع است و تنها چیزی که می‌داند، تعویق یک ماهه این رقابت‌هاست.
فیفا هم در واکنش به استعلام رسانه‌های دنیا نسبت به برگزاری یا لغو مسابقات جام جهانی تاکید کرد کارها با هماهنگی لیتوانی میزبان جام‌جهانی پیش می‌رود.
داوود پرهیزکار، رئیس کمیته فوتسال ایران در گفت‌وگو با مهر خبر لغو جام ‌جهانی و جام ملت‌های آسیا را گمانه‌زنی دانست و اعلام کرد اگر خبری بود، مهدی تاج، رئیس ایرانی کمیته فوتسال AFC آن را اطلاع می‌داد.
این در حالی است که «فهاد المنیر» سردبیر نشریه «فوتسالا»ی کویت و عضو سابق کمیته فوتسال فدراسیون کویت شب گذشته با انتشار پیامی به صورت رسمی اعلام کرد مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا برای انتخابی جام جهانی لغو شده است.
فیفا و کنفدراسیون آسیا هنوز واکنشی به این خبر نداشته‌اند و باید منتظر اعلام رسمی این خبر بود.
***
برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در اردوی تیم ملی کشتی
مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی صبح شنبه در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد.
در این مراسم که با حضور کشتی‌گیران، اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد، مصطفی حسین‌خانی میثاق‌نامه کشتی‌گیران با شهید سلیمانی را برای حاضران در این مراسم قرائت کرد.
در ادامه این مراسم کشتی‌گیران و کادر فنی با اهدای شاخه گل به تمثال شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید پورجعفری، یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشتند و پس از آن نیز میثاق‌نامه با این شهید بزرگوار را امضا کردند.
***
نگرانی درباره المپیک بعد از رکوردزنی کرونا در ژاپن
رشد آمار ابتلا به کرونا در ژاپن نگرانی‌ها را درباره برگزاری بازی‌های المپیک افزایش داد. 
به گزارش دیلی میل، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در توکیو باعث ایجاد نگرانی‌های جدید درباره بازی‌های المپیک در تابستان شده است. پایتخت ژاپن رکورد روزانه هزار و ۳۳۷ مورد جدید ابتلا به «کووید -۱۹» را در روز پنجشنبه گزارش کرد. مقامات محلی و دولتی هشدار داده‌اند ممکن است برای مقابله با شیوع بیماری، اعلام وضعیت اضطراری لازم باشد. این در حالی است که فقط ۲۰۳ روز تا آغاز بازی‌های المپیک باقی مانده است که این اتفاقات باعث نگرانی درباره برگزاری این بازی‌ها شده است. ژاپن در حال حاضر ورود افراد خارجی غیرمقیم را تا ۳۱ ژانویه ممنوع کرده است. برگزارکنندگان المپیک هنوز اصرار دارند بازی‌ها طبق برنامه‌ریزی در تابستان و در مقابل تماشاگران از جمله اتباع خارجی برگزار شود اما این هفته مشخص شد ورزشکاران ممکن است با ورود به آن کشور در ماه جولای، یک دوره قرنطینه ۱۴ روزه داشته باشند؛ چیزی که کمیته بین‌المللی المپیک قبلا آن را رد کرده بود. چنین اقداماتی می‌تواند باعث خروج تعدادی از ستارگان برتر از بازی‌های المپیک شود، از جمله دوچرخه‌سواران، زیرا تور دو فرانس فقط ۶ روز قبل از مسابقه جاده المپیک به پایان می‌رسد. 
***
تثبیت صدرنشینی شیمیدر در گروه «ب» لیگ بسکتبال
تیم‌ بسکتبال شیمیدر قم با کسب ششمین برد متوالی، صدرنشینی خود در گروه «ب» لیگ را تثبیت کرد. 
پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه ۲ دیدار از گروه «ب» مسابقات لیگ برتر بسکتبال (هفته‌های پنجم و ششم) برگزار شد که در پایان، تیم‌ شیمیدر قم موفق شد با شکست 69 - 88 مس کرمان و کسب ششمین برد متوالی، صدرنشینی خود در گروه «ب» مسابقات را تثبیت کند. در پایان این بازی «کلوین آمایو» با کسب ۳۰ امتیاز برای شیمیدر، بهترین بازیکن از حیث امتیازگیری بود. پس از او امیرحسین آذری از شیمیدر و محمدرضا فلاحت از مس کرمان با ۱۵ امتیاز بیشترین امتیازات بازی را کسب کردند. اما در بازی دوم هم که میان تیم‌های کوچین آما (جوانان ۲۰۲۰) و آینده‌سازان تهران برگزار شد، شاگردان نوری موفق شدند با عملکردی قابل توجه 48 - 85 حریف تهرانی خود را شکست دهند. در پایان این بازی نیز محمدمهدی رحیمی سنتر تیم کوچین آما عملکرد موفقی داشت و با کسب ۹ امتیاز، ۷ ریباند و ۲ پاس گل، با تاثیرگذاری ۲۰، بهترین بازیکن زمین شد.

Page Generated in 0/0061 sec