printlogo


کد خبر: 228905تاریخ: 1399/10/14 00:00
اخبار

تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات  به مددجویان کمیته امداد
مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری خبر داد. علی عاشوری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در 9 ماه گذشته، 2 هزار و 253 میلیارد تومان تحت عنوان وام از سوی قرض‌الحسنه امداد ولایت به افراد واجد شرایط پرداخت شده است. وی افزود: بر همین اساس 295 هزار و 100 فقره وام طی 9 ماه گذشته پرداخت شده است. همچنین سقف وام‌های صندوق برابر مصوبه بانک مرکزی 30 میلیون تومان در اقساط 60 ماهه است. 
***
جریمه موتوسیکلت‌های فاقد معاینه فنی
رئیس پلیس راهور ناجا از جریمه موتوسیکلت‌های فاقد معاینه فنی خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظارت پلیس بر معاینه فنی موتوسیکلت‌ها گفت: موضوع معاینه فنی موتوسیکلت‌ها جدی است و در 128 مرکز معاینه فنی که 14 مرکز آن در تهران برای ماشین و موتور و مابقی در شهرستان‌هاست، خدمات مربوط ارائه می‌شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اعمال قانون و جریمه موتوسیکلت‌های فاقد معاینه فنی نیز گفت: سیستم LEZ که برای کنترل آلودگی هوا در کلانشهرها روی دوربین‌های ثبت تخلفات نصب شده است نسبت به اعمال قانون این موارد اقدام کرده و برایش فرقی ندارد خودرو یا موتوسیکلت از مقابل آن رد شود. هادیانفر با بیان اینکه موتوسیکلت‌های فاقد معاینه فنی هم جریمه می‌شوند، افزود: تاکید ما این است که مالکان موتوسیکلت‌ها هم برای ارتقا و سنجش ایمنی وسیله خود و هم برای کاهش آلودگی هوا، گواهی معاینه فنی وسیله خود را دریافت کنند. 
***
نیاز بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز تهرانی به تبلت
در حالی ‌که ۳ ماه و نیم از شروع سال تحصیلی می‌گذرد، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان تهران از نیاز ۱۱ هزار و ۴۶۷ دانش‌آموز این استان به تبلت خبر می‌دهد. محمدکریم آریا در گفت‌وگو با ایسنا، از اتمام طرح پازل همدلی نیز خبر داد و گفت: در اجرای طرح پازل همدلی ۲۶۰ میلیون تومان در استان تهران جمع‌آوری شد که از این طریق ۲۹۰۰ بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند خریداری و توزیع شده است. وی همچنین اظهار کرد: در بحث تامین لوازم‌التحریر و بسته‌های آموزشی با مشکل مواجه نبوده‌ایم اما هنوز برخی دانش‌آموزان استان تهران به تبلت نیازمند هستند که در این راستا اقداماتی در حال انجام است. در حال حاضر در سطح استان تهران به ۱۱ هزار و ۴۶۷ تبلت نیازمندیم که امید است پیگیری‌ها به سرانجام برسد.  
***
جریمه کرونایی بیش از ۱۷۰ هزار خودرو در روز جمعه
نیروی انتظامی از جریمه بیش از ۱۷۰ هزار خودرو در مناطق نارنجی و طرح محدودیت تردد شبانه خبر داد. به گزارش ایسنا، نیروی انتظامی در تشریح عملکرد خود در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اعلام کرد ۵۳۵۴ مامور خود را برای اجرای این طرح در ۱۹۵۸ نقطه از کشور به کار گرفت و با اقدامات انجام‌شده کاهش ۲۰ درصدی تعداد تردد خودروها نسبت به سال قبل رخ داد. بر اساس اعلام نیروی انتظامی، جمعه گذشته ماموران از ۶۹۹۵ واحد صنفی بازدید کردند که منجر به صدور تذکر و صورتجلسه برای ۴۷۴۸ واحد و پلمب ۱۳۲ واحد متخلف شد. تعداد تذکر لسانی ماموران پلیس به رانندگان خودروهای نیز در روز جمعه گذشته ۳۴ هزار و ۱۵۲ مورد بود. همچنین در این روز پلیس از سفر ۲۰هزار و ۵۳۱ دستگاه خودرو جلوگیری کرد و به مبدأ بازگرداند. تعداد خودروهای جریمه‌شده در طرح محدودیت شبانه نیز روز جمعه ۲۱ هزار و ۳۶۰ دستگاه بود و ۱۵۰ هزار و ۷۷۵ خودرو نیز در مناطق نارنجی جریمه شدند. روز گذشته ۷۱ هزار و ۵۵ پیامک تخلفات کرونایی نیز به رانندگان متخلف ارسال شد. 
***
شهرداری ابزار کنترل آلودگی هوا ندارد
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه شهرداری ابزار کنترل آلودگی هوا ندارد، گفت: قانون هوای پاک، مرجع کاهش آلودگی هوای تهران است. به گزارش فارس، سیداحسان خاندوزی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه قانون هوای پاک، دستور کار خوبی است که بر اساس آن، فراکسیون محیط‌زیست مجلس رسما به موضوع آلودگی هوای تهران ورود کند، تأکید کرد: همراه با رئیس و دوستان این فراکسیون، لزوم احیای قانون هوای پاک از طریق نظارت مجلس بر اجرای این قانون از سوی دستگاه‌های مختلف را مطرح خواهیم کرد. حسین شهیدزاده، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در حاشیه این بازدید گفت: نخستین مشکلی که مردم تهران در این سال‌ها عنوان می‌کنند، آلودگی هواست که مسأله‌ای بین‌بخشی محسوب می‌شود، چرا که یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند و شرکت کنترل کیفیت هوا به عنوان مجموعه‌ای چابک، علمی و تخصصی، سعی کرده مشاوری امین برای سایر مجموعه‌ها باشد. وی با اعلام اینکه شرکت کنترل کیفیت هوا برخلاف اسمش، هیچ‌گونه ابزار کنترلی در اختیار ندارد و کار آن بیشتر تحقیقاتی و مشاوره است، تأکید کرد: از جمله اقدامات این شرکت، اطلاع‌رسانی‌های روزانه و مستمر از کیفیت هوای تهران به رسانه‌ها و شهروندان و اندازه‌گیری و اعلام آلاینده‌های معیار است که بر اساس آن، مهم‌ترین آلاینده هوای تهران در زمستان‌ها ذرات معلق زیر 5/2 میکرون و در تابستان‌ها آلاینده اُزُن است. 

Page Generated in 0/0059 sec