printlogo


کد خبر: 228906تاریخ: 1399/10/14 00:00
آغاز محدودیت‌های شدید در پی افزایش تعداد فوتی‌های کرونا و قرمز شدن ۴ شهرستان استان
مازندران تعطیل شد

گروه اجتماعی: محدودیت‌های شدید کرونایی از دیروز در مازندران به عنوان تنها استانی که در وضعیت قرمز دارد، آغاز شد. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونای استان مازندران، در شهرهای ساری، سوادکوه شمالی، آمل و رامسر به دلیل وضعیت قرمز کرونایی محدودیت‌های مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و 4 اعمال می‌شود و تمام مشاغل غیر از مشاغل ضرور تعطیل می‌شوند. بر اساس گزارش ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونای مازندران، وضع دیگر شهرستان‌های استان هم نارنجی اعلام شده و این محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها فقط گروه‌های ۳ و ۴ را شامل می‌شود. از شنبه در شهرهای قرمز یک‌سوم و در شهرهای نارنجی دو‌سوم کارمندان در محل کار خود حاضر می‌شوند. در سطح هشدار قرمز و نارنجی، خودروها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خود را نداشته و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند. 
در مناطق قرمز، تردد درون‌شهری نیز به استثنای تاکسی‌های اینترنتی و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی که مجوز تردد دریافت کرده‌اند، از ساعت ۹ شب تا ۴صبح ممنوع است. 
فقط مشاغل گروه یک از جمله بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌ها، آمبولانس، آتش‌نشانی، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ‌بنزین‌ها در شهرهای قرمز تعطیل نمی‌شوند. 
 
* تکلیف رده‌های شغلی
گروه‌های شغلی۱: یعنی بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌ها، آمبولانس، آتش‌نشانی، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی، پمپ‌بنزین‌ها و... به هیچ‌وجه نباید تعطیل شوند اما رده شغلی ۲، ۳ و ۴ زمانی که یک شهر در وضع قرمز باشد، تا ۲ هفته تعطیل خواهند بود. 
در طرح محدودیت‌های جدید کرونایی، رستوران‌ها فقط به صورت بیرون‌بر اجازه فعالیت خواهند داشت. 
گروه‌های شغلی۲: پاساژها، مراکز خرید و مال‌ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلا‌ها، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون‌بر باشد می‌توانند باز باشند. همچنین آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، فروش لوازم خانگی، عمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی‌ها، پارچه‌فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده‌سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت‌افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی۲ هستند. 
گروه‌های شغلی۳: دانشگاه‌ها، مدارس، زبان‌سراها، آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه‌باغ‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، مساجد و مصلا‌ها و ممنوع بودن برگزاری هر گونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی هستند. 
گروه‌های شغلی۴: برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه‌روزی و کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها جزو این گروه هستند.
 
* افزایش بیماران کرونایی در مازندران
چندین شهر مازندران طی روزهای گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفته و آمار بیماران کرونایی نیز همچنان در این استان رو به افزایش است. پیش‌بینی‌‌ها حکایت از آن دارد اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود این استان وارد پیک سوم بیماری خواهد شد. سید‌عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیروز اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند. وی افزود: طی همین مدت ۱۵۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۱۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۰۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند. 
 
* آخرین آمار کرونا در بابل
بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۹۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند. بر اساس این آمار در ۲۴ ساعت ۳۲ بیمار جدید بستری و ۳۶ بیمار هم ترخیص شدند و ۳۸ بیمار نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند. به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۱۲۰۹بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

Page Generated in 0/0064 sec