printlogo


کد خبر: 228922تاریخ: 1399/10/14 00:00
اخبار

آیت‌الله مصباح‌یزدی عمار انقلاب بود
رئیس دیوان محاسبات کشور در پیامی رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی را تسلیت گفت. در متن پیام مهرداد بذرپاش آمده است: متاسفانه یکی دیگر از یاران صدیق انقلاب و رهبری از این جهان رخت بر بست و از میان ما رفت. 
روح ملکوتی فقیه متواضع، مجاهد شجاع، عالم انقلابی و بصیر حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی که الحق و الانصاف عمار انقلاب بود، به ملکوت اعلی پیوست. 
ایشان عمر با برکتش را برای اسلام و انقلاب خرج نمود و شاگردهای زیادی را تربیت و تقدیم کشور گردانید. در بزنگاه‌ها خوش درخشید و راهنمای بسیاری از جوانان در فتنه‌ها و بحران‌ها بود. قطعا فقدان این فقیه مجاهد برای کشور خسارت‌بار است. 
این ضایعه عظیم را به رهبر معظم انقلاب، خانواده بزرگوار ایشان، شاگردانش و همه ملت ایران تسلیت عرض می‌نمایم.
***
فرمانده کل سپاه:
هر عمل دشمن را با ضربه‌ای قاطع پاسخ می‌دهیم
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای همرزم‌شان، در بازدید از یگان‌ها، سامانه‌ها و تجهیزات نظامی مستقر در جزیره بوموسی، میزان آمادگی‌های دفاعی و رزمی آنان را ارزیابی کردند. فرمانده کل سپاه در حاشیه این بازدید پیرامون راهبرد دفاع دریایی سپاه از جزایر سه‌گانه بویژه جزیره راهبردی بوموسی گفت: جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، اجزای جدایی‌ناپذیر استقلال ملی و پیشانی دفاعی ما در مقابله با دشمنان فرامنطقه‌ای هستند. وی افزود: همان‌طور که در پایتخت کشور عزیزمان یعنی تهران، هر یک وجب خاک به اندازه جان همه ملت ایران ارزشمند است، یک وجب خاک این جزایر هم برای آحاد مردم ایران به اندازه جان‌شان ارزشمند است. فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی درباره واکنش به هر نوع دست‌اندازی به امنیت و منافع ملی کشورمان بویژه در حوزه دریایی تصریح کرد: ما هم در عمل نشان داده‌ایم و هم در بیان اعلام می‌کنیم هر عملی که از سوی دشمن علیه ما سر بزند، آن را با ضربه‌ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم و این موضوع بارها ثابت شده است که ما هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نکرده و او را به حال خود وا‌نمی‌گذاریم. 
***
گروه‌های مقاومت فلسطین به موشک نقطه‌زن مجهز شدند
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، از هر کس که در خط مقابله با رژیم صهیونیستی باشد حمایت خواهد کرد.  سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌‌زاده افزود: غزه و لبنان در خط مقدم این نبرد هستند و هر آنچه از توان موشکی در غزه و لبنان می‌بینید با حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. سردار حاجی‌زاده گفت: امروز تقاطعی از آتش، از فلسطین، لبنان، سوریه و بقیه کشور‌های اسلامی روی رژیم صهیونیستی وجود دارد و اگر در گذشته، توان دوستان ما در حد سنگ و راکت بود، الان به موشک‌های نقطه‌زن مجهز هستند و خیلی از آنها این فناوری‌ها را در اختیار دارند. وی اظهار کرد: وقتی رهبر انقلاب فرمودند اگر غلطی از اسرائیل سر بزند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، این یک فرمان سراسری بود و ما باید این قدرت را ایجاد می‌کردیم و این تلاش سال‌هاست به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است. 
***
جزئیات مکالمه ترامپ با عبدالمهدی ۳ روز قبل از ترور شهید سلیمانی
نخست‌وزیر پیشین عراق در مستندی به جزئیات مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با وی ۳ روز قبل از ترور سردار سلیمانی پرداخت. 
به گزارش مهر، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق در مستند الساعه الاخیره (ساعت آخر) که از شبکه المیادین پخش شد گفت که از تصمیم آمریکا برای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اوایل سال گذشته مطلع نبوده است. وی جزئیات مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با وی ۳ روز قبل از انجام عملیات ترور را بازگو کرد و گفت: ترامپ در شب تحویل سال میلادی حدودا ساعت ۹ شب با من تماس گرفت و گفت که آمریکایی‌ها ایرانی‌ها را بخوبی نمی‌شناسند، بلکه این عراقی‌ها هستند که ایرانی‌ها را خوب می‌شناسند. عبدالمهدی می‌گوید: در پاسخ به او گفتم ایرانی‌ها می‌گویند که به دنبال جنگ نیستند همانگونه که آمریکایی‌ها نیز خواهان جنگ نیستند. نخست‌وزیر پیشین عراق تاکید کرد: به ترامپ پیشنهاد دادم یا به صورت مستقیم با ایرانی‌ها مذاکره کند یا توافقات ضمنی همانند توافقاتی که از سال ۲۰۰۳ در حال انجام بود، با آنها انجام دهد. عادل عبدالمهدی می‌گوید: دونالد ترامپ گفت شما مذاکره‌کنندگان خوبی هستید، هر کاری که از دست‌تان برمی‌آید در این راستا انجام دهید و ما آماده هستیم. عبدالمهدی همچنین گفت سردار سلیمانی با توافق و دعوت رسمی به عراق آمده بود و قرار بود رایزنی‌هایی انجام شود. وی خاطرنشان کرد عملیات ترور سردار سلیمانی طی یک یا ۲ روز طراحی نشده است، بلکه در یک مدت زمان زیاد برای آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شده بود. 

Page Generated in 0/0062 sec