printlogo


کد خبر: 228941تاریخ: 1399/10/15 00:00
سیدحسن نصرالله با تأکید بر قصاص آمران و عاملان ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی:
دشمنان ما محاصره‌اند

گروه بین‌الملل: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت سالروز شهادت شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان حشدالشعبی عراق و همرزمان‌شان سخنرانی کرد. 
مهم‌ترین بخش‌های سخنرانی وی به شرح زیر است:
- رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی را به خانواده و مردم ایران، رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه و امت اسلامی تسلیت می‌گویم. جهان اسلام یک متفکر بزرگ را از دست داد. 
- باید به شهدای مقاومت وفادار بود و نباید درباره آنها سکوت کرد، بلکه باید آنها را شناخت و شناساند و به فضل و فداکاری آنها اعتراف و از آنها تقدیر و تشکر کرد و احترام آنها را به جا آورد. 
- شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس یک حادثه تاریخی بزرگ بود. مراسم تشییع سردار سلیمانی و همرز‌مان او در ایران بزرگ‌ترین مراسم تشییع جهان بود. 
- بزرگی و مظلومیت شهیدان حاج‌قاسم و یاران او در تاریخ ماندگار خواهد بود. 
- ایران در زمان جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان به رغم جنگ تحمیلی صدام علیه آنها، مقاومت و لبنان را فراموش نکرد و در جنگ سوریه نیز از دولت و مردم این کشور حمایت کرد. 
- مهم‌ترین حامی مقاومت از سال ۱۹۸۲ ایران و سوریه بودند و امام خمینی هیأتی از ارتش ایران را برای جلوگیری از پیشروی اسرائیل به لبنان فرستادند. 
- حزب‌الله از مستقل‌ترین جنبش‌های مقاومت در تاریخ بشریت است. ما در لبنان کسی را که با پول و سلاح از ما حمایت کرده و شهید داده، با کسی که علیه لبنان توطئه کرده و از دشمن اسرائیلی طی سال‌های گذشته حمایت کرده، مساوی نمی‌دانیم. 
- عراقی‌ها و سوری‌ها نمی‌توانند بین کسانی که تروریست‌های انتحاری را به کشورشان فرستاده و علیه آنها توطئه کرده‌اند و کسانی که به آنها برای آزادسازی مناطق اشغال شده‌‌شان از دست تروریست‌ها یاری رسانده‌اند، فرقی قائل نشوند. 
- نگرانی شدیدی در منطقه، خلیج‌فارس و اسرائیل به دلیل سالگرد شهادت فرماندهان شهید مقاومت وجود دارد و منطقه شاهد تنش شدیدی است. 
- ایران کشوری قوی و توانمند است و هر جا بخواهد بدون نیاز به متحدان و نیروهایش در منطقه به متجاوزان پاسخ می‌دهد؛ همان‌گونه که بعد از شهادت سردار سلیمانی، پایگاه عین‌الاسد را که میزبان نظامیان آمریکایی بود، هدف حملات موشکی خود قرار داد. 
- محور مقاومت توانسته ‌است از حادثه شهادت فرماندهان مقاومت عبور کند. محور مقاومت هرگاه فرمانده‌ای را از دست دهد، قوی‌تر، جدی‌تر و هشیارتر می‌شود. 
- اگر شهادت فرماندهان محور مقاومت نبود، شعار اخراج نیروهای آمریکا از منطقه به شعاری که ملت‌های منطقه برای تحقق آن تلاش می‌کنند، تبدیل نمی‌شد. 
- قصاص قاتلان و عاملان ترور سردار سلیمانی و همراهانش، وظیفه هر انسان آزاده و شریفی است و عادلانه این است که آمران و مجریان ترور آنها قصاص شوند. 
- آمریکا از کشورهایی که به ندرت اسم‌شان را شنیده‌اید، می‌خواهد نام حزب‌الله را در لیست تروریسم خود قرار بدهند. این بخشی از نبرد جاری علیه مقاومت است. 
- امروز فقط ما محاصره نیستیم، دشمنان ما هم محاصره‌اند. دشمن وارد نبردی از پیش باخته شده است. محاصره، توکل ما به منبع قدرت حقیقی را بیشتر خواهد کرد. 
- اگر امروز لبنان قوی است و قدرت بهره‌برداری از منابع خود را دارد، به برکت مقاومت و موشک‌هایی است که ایران و سوریه در اختیار لبنان گذاشته‌اند.

Page Generated in 0/0049 sec