printlogo


کد خبر: 228956تاریخ: 1399/10/15 00:00
اخبار

نمایشگاه عکس سردار دل‌ها در ایستگاه متروی میدان ولیعصر(عج) تهران
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی از نمایشگاه عکس سردار دل‌ها در «ایوان انتظار» متروی میدان ولیعصر(عج) رونمایی شد.
 به گزارش فارس، فرنوش نوبخت در مراسم افتتاح نمایشگاه سردار دل‌ها که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، افزود: شرکت بهره‌برداری متروی تهران با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایشگاه عکس رشادت‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی را در مجموعه ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) برگزار کرد و همانند گذشته در مناسبت‌های مختلف رویدادهای بزرگ و تاریخی کشور را به سمع و نظر شهروندان می‌رساند. 
وی خاطرنشان کرد: این ویژه‌برنامه‌ها با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا برگزار می‌شود و در نخستین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی شرکت بهره‌برداری مترو این افتخار را دارد که با این ویژه‌برنامه و گالری عکس در خدمت شهروندان و مسافران باشد. 
***
جریمه کرونایی ۱۲۰ هزار خودرو
نیروی انتظامی از اعمال قانون بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری در اجرای طرح محدودیت‌های تردد شبانه در مناطق نارنجی خبر داد. نیروی انتظامی در تشریح گزارش عملکرد خود در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در روز شنبه اعلام کرد در این روز تعداد نیروهای به کار گرفته شده ۵۱۸۹ نفر بوده و این طرح در ۱۹۵۸ نقطه به اجرا درآمده است و در نتیجه اقدامات انجام شده نیز تردد خودروها نسبت به روز مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشته است. در روزی که گذشت ۳۳ هزار و ۳۵۶ تذکر لسانی به رانندگان خودروها داده شده و ماموران پلیس با جلوگیری از سفر ۱۶هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو، راننده و سرنشین آنها را به مبدا خود بازگرداندند. همچنین در روز شنبه از ۱۰ هزار و ۱۷۴ واحد صنفی بازدید به عمل آمد و به 6 هزار و ۵۰۵ واحد نیز تذکر داده شده است. موارد صورتجلسه و پلمب نیز به ترتیب ۹۸۹ و ۳۶۲ مورد بوده است. در موارد اعمال قانون و جریمه نیز ۶۹ هزار و ۷۲۷ دستگاه خودروی سواری در طرح محدودیت تردد شبانه جریمه شده و ۵۱ هزار و ۴۸۸ خودرو نیز در مناطق نارنجی جریمه شده‌اند. 
***
معاون وزیر بهداشت:تزریق واکسن کرونا اجباری نیست
معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن پاسخ به برخی اظهارات ضد واکسن کرونا، درباره اقدامات انجام‌شده جهت خرید واکسن کرونا توضیح داد. به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ضد واکسن از سوی برخی گروه‌های خاص، گفت: ۲ نوع مخالفت وجود دارد؛ برخی می‌گویند به این واکسن اطمینان نداریم و نمی‌زنیم و عده‌ای هستند که کلا مخالفند و می‌گویند واکسن نزنید. وی درباره اقدامات وزارت بهداشت در مقابل اظهارات ضد واکسن در شرایط بحران کرونا و احتمال تشویش اذهان عمومی، گفت: برنامه‌ریزی ما برای تولید و خرید واکسن، واکنش‌مان نسبت به اینچنین مباحثی است و این اظهارات تاثیری در برنامه‌ریزی ما نخواهد داشت. وی تاکید کرد: البته این افراد می‌توانند این واکسن خاص را نزنند و اجباری نیست. واکسن کرونا را باید در دسته‌بندی واکسن‌هایی مثل آنفلوآنزا نگاه کنیم که افراد پرخطر تزریق می‌کنند و اجباری هم نیست اما واکسیناسیون روتین کشور مثل واکسن فلج اطفال، ب ث ژ و... داستان‌شان متفاوت است. رئیسی گفت: درست است که برخی کشورها واکسن زده‌اند اما در فاز آزمایشی شرکت کردند و کشور ما نپذیرفت چنین کاری انجام شود. ایران در این زمینه ۲ شرط گذاشته است؛ اول اینکه یا واکسن تولید داخلی خودش باشد یا اینکه با کشور دیگری شریک شود و تکنولوژی وارد کشور شود و آن زمان می‌توان فازهای مختلف را انجام داد. وی گفت: در صندوق کوواکس دریافت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز را داریم پیگیری می‌کنیم و ۵۲ میلیون دلاری که باید به حساب کوواکس ریخته می‌شد، تقریبا نهایی شده و ان‌شاءالله انجام می‌شود. ما بسیار امیدواریم که قبل از سال جدید یعنی قبل از سال ۱۴۰۰ و تا فروردین تعدادی واکسن وارد شود که بتوانیم بر اساس اولویتی که وجود دارد، واکسن‌ها را تزریق کنیم. وی با بیان اینکه تجمعات در زیر یک سقف و فضایی که تهویه مناسبی ندارد، می‌تواند مهم‌ترین عامل انتقال بیماری در سطح کشور باشد، گفت: در حال حاضر خوشبختانه بیش از ۴۰۰ شهر کشور در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و حدود ۴۳ شهر نارنجی است که از این ۴۳ شهر ۱۸ شهر مربوط به استان مازندران است؛ این نشان می‌دهد که پیک سوم بیماری در استان مازندران آغاز شده است. رئیسی گفت: طبق برآوردی که تمام رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام دادند، محدودیت‌های شبانه به عنوان کم‌هزینه‌ترین و موثرترین عاملی است که مانع دورهمی‌های خانوادگی در درصد بسیار بالا می‌شود. قبلا در شهرهای قرمز این محدودیت وجود داشت و پیشنهاد دادیم در شهرهای زرد هم انجام شود و به عبارتی در کل کشور محدودیت تردد شبانه از ساعت 9 شب به بعد انجام می‌شود. وی درباره برگزاری امتحانات مدارس گفت: بحث آزمون حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌ها به شرط رعایت پروتکل‌ها در حوزه امتحانات نهایی مشکلی ندارد. 

Page Generated in 0/0052 sec