printlogo


کد خبر: 228969تاریخ: 1399/10/15 00:00
اخبار

دستور کارگروه تنظیم بازار برای تجدید‌نظر در قیمت محصولات لبنی
کارگروه تنظیم بازار مصوب کرد کمیته‌ای با مسؤولیت وزارت جهاد کشاورزی و حضور دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دستگاه نظارتی، سازمان مرکزی تعاون روستایی و انجمن و تشکل‌‌های بخش تولید و صنعت، قیمت تمام‌شده محصولات لبنی را بررسی و مورد تجدید نظر قرار دهد تا در جلسه آینده تنظیم بازار درباره قیمت محصولات لبنی و لیست جدید کالاهای مشمول قیمت‌گذاری تصمیم‌گیری شود. گفتنی است محصولات لبنی مشمول قیمت‌گذاری و خارج از این لیست در ماه‌های گذشته بارها مشمول افزایش قیمت قانونی و غیرقانونی شده است. 
***
پرداخت مطالبات کشاورزان خسارت‌دیده پس از ۸ ماه
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس درباره وضعیت پرداخت مطالبات کشاورزان خسارت‌دیده، گفت: در زمینه بیمه محصولات کشاورزی اقدامات مفید و موثری انجام نشده است، در حال حاضر به باغداری که 200 میلیون تومان درآمد دارد، در قبال تایید خسارت صددرصدی حدود یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می‌شود! جواد نیک‌بین با اشاره به اینکه مطالبات کشاورزان خسارت‌دیده بعد از گذشت 8 ماه به آنها پرداخت می‌شود، ادامه داد: متاسفانه می‌توان گفت در کشور زیرساخت فرآوری محصولات کشاورزی وجود ندارد و میزان واحدهای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی بسیار کم است. 
***
کاهش رقم فروش نفت در لایحه بودجه از 3/2 به 5/1 میلیون بشکه
احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به کاهش میزان درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده بیان کرد: دولت میزان فروش روزانه نفت را در لایحه بودجه سال 1400، 3/2 میلیون بشکه محاسبه کرده بود که اکنون بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه این میزان به 5/1 میلیون بشکه کاهش یافته و این موضوع میزان وابستگی بودجه سال آینده را به درآمدهای نفتی نسبت به سال 99 کاهش داد که اتفاق خوبی است. 

Page Generated in 0/0059 sec