printlogo


کد خبر: 228974تاریخ: 1399/10/15 00:00
اخبار

انتقام واقعی خون سردار سلیمانی ادامه دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در گلزار شهدای کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی است، خودش را وابسته به فرهنگ جهاد و شهادت می‌داند و بدون درنگ در ۲ جهت توجه جدی به این موضوع دارد؛ اول اینکه همه شهدای ما و امام شهدا و رهبر انقلاب، خدمت درست به مردم را می‌خواستند که کارآمدی دین را در اداره جامعه به اثبات برسانیم و بعد دیگر اینکه بتوانیم به فرهنگ جهاد و شهادت و ایثارگری در مجلس توجه کنیم، چون همان‌طور که مقام معظم رهبری ۲ مأموریت اقتصاد و فرهنگ را بر عهده مجلس یازدهم گذاشتند که به‌ طور جدی آن را دنبال کنیم، در بعد فرهنگ تمرکز مجلس بحث فرهنگ جهاد و شهادت است. محمدباقر قالیباف درباره پیگیری ترور شهید سلیمانی نیز اظهار کرد: یکی از وظایف مجلس پیگیری و مطالبه‌گری در این باره است که در حوزه دیپلماسی پارلمانی بتوانیم با بقیه مجالس و افکار عمومی دنیا در این بخش تلاش کرده و قوانینی در مجلس مصوب کنیم که واقعا در مقابل تروریسم دولتی که رسما مسؤولیت این حرکت زشت تروریستی را به عهده می‌گیرد، بایستیم و تحت تعقیب‌شان قرار دهیم و طبیعتا انتقام واقعی ادامه خواهد داشت. 
***
تجلیل مورالس از شهید سلیمانی
رئیس‌جمهور پیشین بولیوی روز یکشنبه در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی گفت کشورش در تکریم این فرمانده در کنار مردم ایران قرار دارد. 
اوو مورالس در پیامی توئیتری نوشت: «مبارزه با امپریالیسم، قهرمانان و شهدایی مانند ژنرال قاسم سلیمانی در جهان دارد که سال گذشته مورد ترور قرار گرفت». 
رئیس‌جمهور پیشین بولیوی افزود: «مردم، مبارزه آنان برای عدالت و دفاع از حق حاکمیت ملت‌هایی را که از تهاجم خارجی رنج می‌برند به رسمیت می‌شناسند. ما به تکریم او در ایران می‌پیوندیم». 
***
تماس‌های محرمانه امارات با ایران در روزهای اخیر
روزنامه العربی الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد امارات اخیرا تماس‌هایی با ایران داشته و تاکید کرده در حوادث اخیر ایران دست نداشته است. به گزارش مشرق، روزنامه العربی‌الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد امارات در چند روز اخیر تماس‌های محرمانه‌ای با ایران داشته و تاکید کرده این کشور در هیچ یک از اتفاقات اخیر ایران از جمله ترور [شهید] محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایرانی دست نداشته است. این منابع دیپلماتیک که در قاهره فعالیت دارند، خاطرنشان کردند در این تماس‌ها در رابطه با امنیت کشتیرانی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و همچنین عدم هر گونه مشارکت امارات در عملیات ترور [شهید] فخری‌زاده بحث و رایزنی شده است. منابع مذکور گفته‌اند حاکمان دوبی بسیار نگران حملات انتقامی ایران هستند، حتی اگر این حملات سطحی باشد، زیرا اقتصاد دوبی کاملا وابسته به امنیت این شهر است و هر گونه عملیات تروریستی یا انتقامی در امارات، اقتصاد این کشور را که بر پایه تجارت و گردشگری است، نابود خواهد کرد. 
***
حل اختلافات کشورهای عربی با ایران؛ دستورکار سلطان عمان
وبگاه الخلیج‌ الجدید گزارش داد: هیثم بن‌طارق آل‌سعید، سلطان عمان برای احیای سیاست بی‌طرفانه سلطان قابوس در تعامل با پرونده‌های منطقه‌ای که غالبا به کانال‌های دیپلماسی با مدیریت یوسف بن‌علوی، وزیر سابق خارجه متکی بود، تلاش می‌کند. به گزارش فارس به نقل از الخلیج الجدید، سلطان هیثم تمایل دارد ایفای نقش عمان در حل بحران به وجود آمده میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس را تقویت کند و بر این اساس ۳ اولویت در سیاست‌های داخلی و خارجی او قرار دارد: حل اختلافات بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس از طریق پایان دادن به بحران قطر و ۴ کشور عربی، حل اختلافات با ایران به روش‌های مسالمت‌آمیز و رونق بخشیدن به اقتصاد عمان از طریق پروژه‌های عظیم سرمایه‌گذاری با مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بویژه عربستان سعودی. بنا بر این گزارش از دیدگاه سلطان هیثم این ۳ اولویت با یکدیگر مرتبط هستند و شکست آشتی 4 کشور عربی با قطر، تأثیرات منفی بر عمان خواهد داشت و مانعی برای خروج عمان از بحران مالی و اقتصادی است. 
***
ویژه‌نامه «تسنیم» به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی منتشر شد
ویژه‌نامه «هجر حبیب» به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و یارانش از سوی خبرگزاری تسنیم منتشر شد. در این ویژه‌نامه، سخنرانی منتشرنشده از سردار سلیمانی، گفت‌وگوی تفصیلی با سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سابق کل سپاه، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار محمود چهارباغی فرمانده توپخانه سپاه در سوریه، سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق و... منتشر شده است. 

Page Generated in 0/0050 sec