printlogo


کد خبر: 228975تاریخ: 1399/10/15 00:00
پیکر آیت‌الله مصباح‌یزدی شامگاه شنبه در حرم امام رضا(ع) طواف داده شد
آخرین زیارت

گروه سیاسی: پیکر عالم ربانی مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی شامگاه شنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) با رعایت دستورهای بهداشتی، در حرم مطهر تشییع و در گرداگرد مضجع منور رضوی طواف داده شد. 
خدام بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) همراه با عود و اسپند، طی مراسمی، پیکر مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی را با ذکر لااله‌الاالله، محمد رسول‌الله و علی‌ ولی‌الله بر دوش نهادند و برای طواف پیکر این عالم بزرگ مکتب تشیع، از صحن آزادی حرم مطهر وارد روضه منوره شدند. 
نوای ملکوتی قرآن کریم و ذکر مصیبت ذاکران و مداحان اهل‌بیت(ع) در این فضای روحانی طنین‌انداز بود و خادمان با ذکر یا امام رضا(ع)، یا اباعبدالله‌الحسین(ع) و یا صاحب‌الزمان(عج)، پیکر این عالم مجاهد را گرداگرد روضه منوره طواف دادند. 
روز گذشته نیز مراسم وداع با پیکر آیت‌الله مصباح یزدی با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، روحانیون، خادمان رضوی و مردم مشهد در حرم رضوی برگزار شد. 
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به مقام والای علمی این دانشمند فرزانه، گفت: نهراسیدن از سرزنش ملامت‌گران، خود را ندیدن، همه عمر را در راه خدمت به دین و نشر معارف اسلام سپری کردن، سینه را در برابر شبهات سپر کردن و از نسل جوان دفاع کردن، از مصادیق فضل خداست و آیت‌الله مصباح‌‌یزدی مشمول این فضل خداست. حجت‌‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم به ساده‌زیستی، زهد و پارسایی آیت‌الله مصباح‌یزدی اشاره و اظهار کرد: این عالم شک‌ها، شبهه‌ها و تردید‌ها را با بیان قوی و محکم پاسخ داد و جان کسانی را که بر آنها آتش تردید افتاده بود نجات داد. 
پیکر آیت‌الله مصباح‌یزدی پس از تشییع و طواف در حرم امام رضا(ع)، شامگاه گذشته به قم منتقل شد. قرار است مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر ایشان امروز با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید و طلاب و عموم مردم شریف قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. بر اساس برنامه اعلام‌شده از سوی بیت آیت‌الله مصباح، قرار است پیکر این عالم مجاهد ساعت 9 صبح از مصلای قدس به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع و پس از طواف در بارگاه ملکوتی بانوی کرامت در جوار مرقد مطهر مرحوم آیت‌الله بهجت به خاک سپرده شود. 
 
* قدردانی دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی مصباح‌ از رهبر انقلاب
دفتر مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی در تقدیر از ولی‌امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیامی صادر کرد.
در این پیام آمده است: عنایت خاص مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (ادام‌الله ‌ظله) نسبت به یار دیرین انقلاب، حکیم مجاهد و فقیه ژرف‌اندیش، نظریه‌پرداز عرصه‌های مختلف علوم انسانی، پاسدار سنگرهای ایدئولوژیک، مفسر معارف قرآن و مربی بزرگ اخلاق، حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی‌(قدس‌سره) در اقامه نماز بر پیکر مطهر آن عزیز سفر کرده تجلی یافت و پیام تسلی‌بخش ایشان، تحمل غمی را که بر قلب‌های‌مان سایه افکنده بود، آسان ساخت. 
وظیفه خود می‌دانیم به سهم خود، مراتب قدردانی خویش از الطاف و توجهات ولی‌امر مسلمین (ادام‌الله ظله) به آن تلاشگر بااخلاص و خستگی‌ناپذیر عرصه فرهنگ و اندیشه ناب اسلامی را ابراز داشته، تأییدات هر چه بیشتر و دوام عمر با عزت آن رهبر فرزانه تا ظهور حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) را از خداوند متعال مسألت نماییم.

Page Generated in 0/0053 sec