printlogo


کد خبر: 228993تاریخ: 1399/10/16 00:00
انفجار بمب در مقر نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب یمن بار دیگر آنها را در موضع ضعف قرار داد
غافلگیری شبانه سعودی‌ها

گروه بین‌الملل: سمت و سوی جنگ یمن در حال رفتن به جایی است که اگر چه سعودی‌ها هر از گاهی با بمباران غیرنظامیان می‌کوشند همچنان چنگ و دندانی نشان دهند اما بر کسی پوشیده نیست که پیروزی‌های مقاومت، سرنوشت جنگ یمن را به مرحله ویژه‌ای رسانده است. 
یکی از تحولات مهم این روزها، غافلگیری‌های متعدد سعودی‌ها در زمین و هواست. منشأ برخی حملاتی که به آنها می‌شود مشخص و برخی هم نامشخص است. یکی از مهم‌ترین تحولات 36 ساعت گذشته در جنگ یمن وقوع انفجاری بزرگ در مقر سعودی‌ها در جنوب یمن بود که سعودی‌ها را در موضع ضعف قرار داد. در همین ارتباط منابع خبری یکشنبه شب اعلام کردند انفجاری قوی در مقر نیروهای نظامی ائتلاف سعودی در جنوب یمن رخ داده است. به گزارش تارنمای اخبار الیمن، منابع محلی اعلام کردند مقر کمیته نظامی عربستان سعودی در شهر شقره واقع در استان أبین منفجر شده است. برخی منابع علت انفجار را خودروی بمب‌گذاری شده عنوان کرده‌اند و برخی دیگر انفجار یک بمب در ورودی مقر کمیته نظامی عربستان سعودی را که در یک مدرسه واقع است، علت این انفجار عنوان کردند. هنوز از خسارت یا کشته و زخمی‌های نیروهای مستقر در پایگاه نظامی ائتلاف گزارشی ارائه نشده است. منابع محلی افزودند شدت این انفجار به اندازه‌ای بوده که صدای آن در سراسر شهر شقره شنیده شده است. مناطق جنوبی یمن که تحت کنترل نیروهای ائتلاف سعودی است به دنبال بالا گرفتن اختلافات میان نیروهای وابسته به امارات عربی متحده و نیروهای دولت مستعفی یمن که وابسته به عربستان سعودی هستند، بارها شاهد درگیری و انفجارهای متعدد بوده است. 
 
* رئیس دولت نجات ملی: ائتلاف متجاوز سعودی از ابتدا به دنبال سقوط دولت یمن بوده است
دیروز همچنین رئیس دولت نجات ملی یمن اعلام کرد تحولات این کشور نشان می‌دهد مزدوران و متجاوزان هیچ ارزش و اعتباری برای یمن، خون یمنی‌ها و منافع و ثروت این کشور قائل نیستند و از ابتدای تجاوز خود دنبال ساقط کردن دولت قانونی یمن بودند. شبکه خبری «المسیره» یمن دیروز اعلام کرد عبدالعزیز بن‌حبتور، رئیس دولت نجات ملی این کشور مستقر در صنعا در سخنانی به مناسبت «روز شهدای یمن» افزود که دولت نجات ملی بر پاسداری از حرمت خون شهدا و فداکاری‌های بزرگ ملت برای ساختن دولتی قوی تأکید دارد. وی اضافه کرد: ائتلاف متجاوز سعودی تمام شرط‌بندی‌های نظامی خود در یمن را باخته است و ما می‌خواهیم جبهه داخلی را در برابر نفوذ دشمن مصون نگه داریم. بن‌حبتور گفت: ما تصمیم داریم با بخش خصوصی طبق قوانین منع انحصار و با در نظر گرفتن شرایط محاصره و تحریم کشور، همکاری کنیم. رئیس دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی از همان ابتدای راه‌اندازی جنگ علیه یمن (2015) برای سرنگونی دولت اقدام کرده بود، تأکید کرد متجاوزان هیچ‌گونه ارزشی برای یمن، خون یمنی‌ها و منافع و ثروت این کشور قائل نیستند و رویدادهای یمن گواه صدق این ادعاست. 

Page Generated in 0/0057 sec