printlogo


کد خبر: 228994تاریخ: 1399/10/16 00:00
دور دنیا

انفجار در مسیر کاروان نظامیان آمریکا در عراق
برخی منابع عراقی، شامگاه دوشنبه گزارش دادند در مسیر یک کاروان حامل تجهیزات لجستیکی وابسته به ائتلاف آمریکایی در استان صلاح‌الدین عراق (شمال)، بمب منفجر شده است. یک منبع امنیتی در این باره به پایگاه خبری شبکه «السومریه» گزارش داد که این بمب در جاده سامرا منفجر شده است. این منبع در ادامه گفت این انفجار خسارت مادی به کاروان وارده کرده است. این گزارش در حالی است که کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»‌ نوشته اخباری مبنی بر انفجار در مسیر کاروان آمریکایی در سامرا گزارش شده است اما هنوز هیچ گروه عراقی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
***
افزایش خودکشی میان نظامیان اسرائیلی
کارشناس نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش خودکشی در میان نظامیان این رژیم ابراز نگرانی کرد. موتی الموز، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش خودکشی در میان نظامیان ارتش این رژیم گفت: ما تلاش می‌کنیم نظامیانی را که قصد خودکشی دارند شناسایی کرده و آنها را از تصمیم خود منصرف کنیم. وی افزود: تعدادی از نظامیان ممکن است طی روزها و ماه‌های گذشته در شرایط روحی و روانی سختی به سر برده باشند و فرماندهان باید نسبت به این مسأله هوشیار باشند. الموز بیان کرد: افزایش شمار خودکشی‌ها در میان نظامیان اسرائیلی بیانگر افزایش تنش‌های روحی و روانی در میان آنهاست. تعداد نظامیانی که درخواست دریافت خدمات روان‌شناسی کرده‌اند افزایش یافته است. وی گفت: برنامه‌هایی برای کاهش سلاح‌های موجود در دست نظامیان اسرائیلی که در مأموریت به سر نمی‌برند وجود دارد.
***
دیدار مقام نظامی آمریکایی با رئیس ستاد مشترک ارتش قطر
دیوید کیسی، افسر ارشد وزارت دفاع آمریکا و وابسته نظامی این کشور در دوحه یکشنبه‌شب با غانم بن شاهین، رئیس ستاد مشترک ارتش قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد این دیدار به مناسبت پایان مأموریت کیسی به عنوان وابسته نظامی آمریکا در قطر برگزار شد و در این دیدار شماری از افسران نیروهای مسلح قطر حضور داشتند. به جزئیات گفت‌وگوهای مقامات نظامی آمریکا و قطر اشاره‌ای نشده است. اوایل دسامبر گذشته وزارت دفاع قطر توافقنامه نظامی با همتای آمریکایی خود درباره فعالیت‌های دریایی و بندر دوحه امضا کرد. ۲ کشور در راستای به اصطلاح مبارزه با تروریسم نیز توافقنامه‌هایی امضا کرده‌اند. قطر میزبان ۱۳ هزار نظامی آمریکایی است که اکثر آنها از نیروهای هوایی هستند و در پایگاه «العدید» در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی دوحه، پایتخت قطر مستقرند. 

Page Generated in 0/0048 sec